Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med rc-batteri.no lipo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaring med rc-batteri.no lipo?

    Noen som har erfaring med batterier fra rc-batteri.no? Har sett på GensAce men disse har jo de samme spec til nesten halve prisen: 404 Not Found 1

    GensAce: 6s 2600mAh - 55C - Gens Ace T-Plug ( Deans )

    Er det for godt til og være sandt?
    Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
    SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

  • #2
    Meg og flere har ikke mye annet enn gode ting å si om rc-batteri, både service, levering og kvalitet på batterier.

    Comment


    • #3
      Bare gode ord om de batteria. Og suveren service.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Salg på den siden 2700/65c tar litt over for den. så er bare ett på lager. men bare å ta kontakt om du lurer på noe
        Last edited by rfauske; 18-08-15, 23:11.
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • #5
          RC-Batteri er eneste batteri-leverandør i verden med support direkte på modellflynytt-forumet
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            *kremt* Hobbyartikler - RCpro har også support her
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Jojo, men rcpro lager ikke fire og tre fjerdedels-celle pakke til deg med brødrister og flaggstang som kontakt om behovet skulle melde seg for det. Har skjelden vært borti noen som går så langt for å yte god service.
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Høres bra ut Men mellom rcpro og elefun var det STOR prisforskjell, 400,- billigere hos rcpro

                Er litt usikker på hvem jeg skal velge, er omtrent samme pris da på rcpro sine GensAce og rcbatteri.no, men får 10 høyere C og 100 mah mer på rcbatteri.no for samme prisen.
                Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
                SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

                Comment


                • #9
                  Sjekk vekt også, RCBatteri.no har vært vesentlig lettere, og det er jo normalt en stor bonus. Har selv vært veldig fornøyd med mesteparten av batteriene, men de siste 4s 1300mAh pakkene har vært dårlige. Har testet 4500 og 5000mAh 6S, og de har foreløpig vært veldig bra, fult på høyde med andre kvalitetspakker og med en del mindre vekt.

                  Comment


                  • #10
                    Tror jeg nok på prøve begge deler
                    Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
                    SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

                    Comment


                    • #11
                      Vekt på lipo, er veldig ofte relatert til egenskaper. Lavere C rating er lettere enn høy C rating om en sammenligner innenfor et bestemt merke f.eks. Verdt å ta med i vurderingen det og.
                      Ola G Bråten -77
                      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                      3DHS Slick 89" Q80-8m
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har 3 forskjellige merker, hvorav ett er fra RC Batterier. De har alle samme C merking og er på 5000 mAh. Vekt forskjellen på disse er 65 gram pr pakke (5 celler). RC Batterier er desidert lettest av disse. Jeg lader nå med 2C og min er erfaring er at tiden det tar å balansere pakkene på slutten av ladingen helt klart går i favør av RC Batterier.

                        Når jeg skal ha nye pakker for neste sesong så ligger RC Batterier veldig godt an til å få den ordren
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • #13
                          Poenget mitt er ikke vekt iforhold til merket C, men faktisk ytelse.
                          Det er en grunn til at de råeste batteriene på markedet av forskjellige fabrikat, veier mer enn de billige budsjettbatteriene til tross for samme merkelapp. Dette betyr ikke at rc-batteri.no har dårlige batterier, jeg vurderer de selv, men at merkelapp ikke nødvendigvis forteller alt.
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment


                          • #14
                            Faktisk ytelse er jo erfaring gjennom bruk I F3A miljøet så er vi ikke avhengig av "råe" ytelser men at batteriet leverer varen, gang på gang, gjerne flere hunde oppladinger. De som har kjøpt høye C ratinger må gjerne bytte batterier ofte da de etter 30 - 40 ladinger har gjort sitt. Det er en del produsenter som oppgir høye C verdier, men det er nok lik stereo anlegg på 70 tallet ytelsene ble satt ved 2 ohm og allerede ved kvart styrke så skurret både høytalere og forsterkeren gikk varm
                            Espen Kvien
                            Gruppeleder F3A
                            Vingtor RC Club
                            f3a.norge@gmail.com

                            Mange fly og mye moro

                            Comment


                            • #15
                              Tenkte bare å nevne at nye 65C serien vi har er en del tyngre enn dei med lavere rating....

                              Og ellers så er det selvsagt bare å ta kontakt om en får ett batteri som ikke yter det som det skal så ordner vi det
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                              Comment

                              Working...
                              X