Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clutch klokke og montering av gear

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clutch klokke og montering av gear

    Hei, er det noen som kan gi meg noen tips vedrørende montering av klokke og gear.
    Jeg hadde en liten hrmpff kyllingdans for en tid tilbake med min Trex 600 , gikk greit men clutch luktet bra svidd så jeg tenkte å bytte ut litt her og der. Fikk skikkelig problemer med å montere på ny gear til selve klokka idag. Jeg fikk det relativt greit fra hverandre, men måtte bruke bra med makt for å få av gear et på gammel klokke. Varmet litt for å få locktite til å slippe osv. Men gikk greit av. Så har jeg rengjort giret og prøvde å skru på plass igjen i ny klokke, men sliter bigtime med å få skrudd det helt på plass. Jeg tok på litt locktite og skrudde det jeg hadde (Er rektig nok en svak it kæll men..)
    Det stopper helt opp når det gjenstår endel gjenger så jeg gikk igang med tang og det som værre var for å få nok kraft til å skru det på plass igjen, men det lyktes ikke... Er det noe spesielle verktøy man trenger eller er lurt å ha eller hvordan gjør dere det?

    Tips mottas med takk.
    Tiben
    Lars Gunnar Tiben
    td - airbrush, design & hobby
    ----------------------------------------------
    Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

  • #2
    Det kan hende det lønner seg å fryse ned gearet (hvis de utvendige gjengene sitter i det) og varme opp klokka. Det skal være mulig å skru sammen igjen uten noe spesielt verktøy.
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      ja får prøve det! idag endte det med ødelagte gjenger og hærping for å få dritten fra hverandre igjen men da er det bare å dra frem visa n og logge på elefun Trenger ny klokke igjen og nytt gear!! lesson learned!
      Lars Gunnar Tiben
      td - airbrush, design & hobby
      ----------------------------------------------
      Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

      Comment


      • #4
        Når du først har alt fra hverandre kan det være lurt å bytte lager som holder motordrevet/clutchklokka.. Jeg byttet nettopp clutch på 700'en og kjøpte Lynx Heavy duty clutch.. Har bare så vidt fått testet den, men merket med en gang at den tar bedre når jeg spinner opp og er mer presis.. Med originalclutchen måtte jeg ha mye mer turtall og så laget den kjipe lyder.. Anbefales!

        Lynx Heli Innovations T-Rex 600 Super Heavy Duty Clutch LX0015
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Hadde du slått sunn klokka eller? For hvis det kun var belegget så kan man bytte det. Om den gamle klokka er hel kan du jo bare bytte belegg på den så kommer du rimeligere ut avdet.
          HN6006T Clutch Liner - elefun.no - Radiostyrt hobby
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Originally posted by arhennie View Post
            Hadde du slått sunn klokka eller? For hvis det kun var belegget så kan man bytte det. Om den gamle klokka er hel kan du jo bare bytte belegg på den så kommer du rimeligere ut avdet.
            HN6006T Clutch Liner - elefun.no - Radiostyrt hobby
            Det er litt drittjobb å bytte liner.. Spesielt når hele klokka bare koster kr.150,-.. Mulig det bare er jeg som er i lateste laget
            Last edited by Brumm; 07-01-12, 09:05.
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              Jeg synes det har vært en grei jobb de gangene jeg har gjort dette. Synes det har vært mer pes å demontere disse clutch/pinjong greiene, selv om jeg ikke har gjort nettopp det på T-rex 600 før.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Nei, det er kanskje ikke så ille.. Bare jeg som hater å kline med epoxy..
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment

                Working...
                X