Idag stoppet motoren i min Velocity 50 med Align 55-motor. Det er jo kjipt, så jeg prøver å forstå hvorfor det skjedde.
Én teori er at fuelmagneten ble stående i luft, for slangen mellom fuelfilteret og motoren var tom (!) da jeg undersøkte den. Det høres egentlig litt rart ut, for poenget med fuelmagneten er vel at den skal tåle å vifte litt i luft? Jeg hadde fremdeles 3/4 tank igjen.
Klunkslangen er muligens for lang, for jeg ser at den ikke bøyer seg når nesa peker nedover. Da blir den bare stående i bakre hjørne. Men likevel... med 3/4 tank skal man stå i en ganske spesiell posisjon for at det skal skje. Jeg flyr ikke akkurat med nesa ned i mange sekunder av gangen.
Noen hint?
Én teori er at fuelmagneten ble stående i luft, for slangen mellom fuelfilteret og motoren var tom (!) da jeg undersøkte den. Det høres egentlig litt rart ut, for poenget med fuelmagneten er vel at den skal tåle å vifte litt i luft? Jeg hadde fremdeles 3/4 tank igjen.
Klunkslangen er muligens for lang, for jeg ser at den ikke bøyer seg når nesa peker nedover. Da blir den bare stående i bakre hjørne. Men likevel... med 3/4 tank skal man stå i en ganske spesiell posisjon for at det skal skje. Jeg flyr ikke akkurat med nesa ned i mange sekunder av gangen.
Noen hint?
Comment