Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sånn ser motoren min ut nå...
Collapse
X
-
Originally posted by troasb View PostAuda, men synes jeg ser plenty med rust der. At lagere ryker i disse motorene er jo normalt, men fikk du ikke noe forhåndsvarsel før det ble så ille da, f.eks. plugger som ryker ofte og ujevn gange og lyd?Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!
Comment
-
Originally posted by troasb View PostRiktig, rar ringelyd og vanskelig å tune = stopp og ta opp motor for sjekk før det raser helt! Men det er jo lett å være etterpåklok!
Jeg sitter og lurer på om jeg skal ditche hele nitrogreia eller om jeg skal shoppe ny motor.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!
Comment
-
-
Originally posted by Superstar40Nå er vel ikke Rapicon den beste fuelen. Synes det soter fort og mindre power. Har snakket med andre om det samme og de deler samme erfaring, selv om dette gjelder flymotorer.
Prøv Jero selv om den er dyrere.
Kjør på Jotto. Nitro har sine helt klare fordeler, spør du megKristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Min erfaring er den at noen motorer fra OS (Align) kommer med dårlige/rustene lager. Om det er måten de blir produsert på eller om det er hvordan nye motorer blir lagret/konservert vet jeg ikke, men har sett flere tillfeller der helt nye motorer etter kun få turer får lager havari og dette er med forskjellige fuel typer.
Mvh
Lars SembSebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++
Comment
-
Ikke gi opp, nå vet du hvor du skal stoppe i tide! Så fort plugger begynner å ryke, ulyd eller vanskelig å tune - stopp og sjekk lageret!
Disse 55 helimotorene er tynt ganske så langt på lagerene. Det er egentlig blokk og lagere til en 40 motor som brukes, og da sier det seg selv at lagerene får kjørt seg - forbruksvare, dessverre. Men får man rust i motoren i tillegg, da ryker det jo enda fortere.
Når det gjelder fuel, så kan jeg anbefale MRF som har meget god olje og gode antirustegenskaper, dog noe dyr. Men dessverre, den garantert rustfrie fuelen finnes ikke. Man kan imidlertid ta forhåndsregler for å unngå rust. Det er mange måter, på Rc-bil pleide vi å kjøre gjennom motoren med WD-40 etter bruk, men det er jo ikke så lett på en helimotor. Noe som også endel Rc-bilfolk også gjorde, var å kjøre motoren litt på unitrert fuel etter bruk. Men den enkleste forhåndsregelen, er å kjøre motoren helt tom for drivstoff etter bruk.Futaba T8FG-S
Noen planker og noen visper
Comment
-
Jeg ser at disse får mye skryt på Helifreak:
Magnum Center-Glide Bearing System
De er ganske dyre ($80), men de har visst rustfrie og har livstidsgaranti uansett hvilken fuel man bruker.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!
Comment
-
Høres utrolig ut! Har ikke hørt om lagere med livstidsgaranti før! Tor nok ingen lagere er så bra, så dette må vel være for godt til å være sant! Fant heller ikke lagerene på linken din.
Uansett hvor bra lageret er, så vil det kunne blir rust fra andre deler i motoren, som igjen ødelegger lageret. Bombesikre lagere finnes ikke! Unngå rust, og lageret varer lenge, vel så lenge det kan i disse motorene da!Futaba T8FG-S
Noen planker og noen visper
Comment
Comment