Announcement

Collapse
No announcement yet.

OS FS95V Ring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OS FS95V Ring

    Hei

    Noen som har noen erfaringer med denne motoren fra OS

    FS95V Ring

    Tanken er på sette den inn i en Midget Mustang 60


    Stein-Vidar
    CMPro Midget Mustang O.S 65AX / TWM Groovy 50 3D O.S 55AX / E-Flite Diamante 25e 32BL Outrunner / Multiplex Easy Glider Pro
    Futaba 7C

  • #2
    O.S. motorer blir aldri feil, det er et sikkert kort. Om den passer til modellen din, det vet jeg ikke helt. Tok et raskt søk, og den er vel ikke beregnet til så stor motor. Sjekk spesifikasjoner og vekt på motoren, så finner du ut av det.
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

    Comment


    • #3
      Har et par OS motorer fra før, virker greie de, men har ikke erfaring med noe annet heller
      Når det gjelder størrelsen på motoren så tror jeg det kan gå greit hvis det er plass. Modellen er beregnet for 2-takt 0.61 og 4-takt 0.91.
      En 2-takt 0.61-0.65 motor veier ca. 500g, en 4-takt 0.91-0.95 veier ca 600g. Det er nesten ingen forskjell på 4-takt 0.91 og 0.95.

      Det eneste som kanskje er litt dumt, er å gjemme denne fine motoren inni en cowling
      Stein-Vidar

      TWM Groovy 50 3D, O.S MAX .65AX / Seagull MaxiLift, OS 33cc/ Multiplex Easy Glider Pro / Grafas Maxi F5J / Aspire F5J og F3J / Tragi 801X F5J / Tragi 801X F3J / Tragi 802EV F5J / Pike Perfection C80 F3J
      Futaba 14SG

      Røyken & Hurum Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Glemte å legge ved en link til modellen da......



        og en video

        Last edited by steinvidar; 30-06-12, 20:18. Reason: endret link
        Stein-Vidar

        TWM Groovy 50 3D, O.S MAX .65AX / Seagull MaxiLift, OS 33cc/ Multiplex Easy Glider Pro / Grafas Maxi F5J / Aspire F5J og F3J / Tragi 801X F5J / Tragi 801X F3J / Tragi 802EV F5J / Pike Perfection C80 F3J
        Futaba 14SG

        Røyken & Hurum Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Denne har en YS FZ110 motor, vekten på den er 730g

          Stein-Vidar

          TWM Groovy 50 3D, O.S MAX .65AX / Seagull MaxiLift, OS 33cc/ Multiplex Easy Glider Pro / Grafas Maxi F5J / Aspire F5J og F3J / Tragi 801X F5J / Tragi 801X F3J / Tragi 802EV F5J / Pike Perfection C80 F3J
          Futaba 14SG

          Røyken & Hurum Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            En må ikke tro at en OS FS95V kan komme i nærheten av en YS 110 i ytelse. Selv en YS 70 ytet jo mer en OS FS95V. Men ellers er vell OS FS95V en flott motor.

            Comment


            • #7
              Originally posted by bardp View Post
              En må ikke tro at en OS FS95V kan komme i nærheten av en YS 110 i ytelse. Selv en YS 70 ytet jo mer en OS FS95V. Men ellers er vell OS FS95V en flott motor.
              Nå tenkte ikke jeg på ytelse her da, men vekt, som var et poeng lenger opp i tråden her

              OS FS95V er vel ingen farts maskin akkurat, det er ikke derfor jeg tenkte på denne, men litt mer skala med 4-takter synes jeg.

              Andre forslag til motor til Mustangen...?
              Stein-Vidar

              TWM Groovy 50 3D, O.S MAX .65AX / Seagull MaxiLift, OS 33cc/ Multiplex Easy Glider Pro / Grafas Maxi F5J / Aspire F5J og F3J / Tragi 801X F5J / Tragi 801X F3J / Tragi 802EV F5J / Pike Perfection C80 F3J
              Futaba 14SG

              Røyken & Hurum Modellflyklubb

              Comment


              • #8
                Nå er da YS motorene også 4t men de er kompresormat slik at de yter mye mer en andre 4t motorer med samme vekt. Vill en ha en lett og pen motor i den størrelsen som ikke er komplisert og yter bra ville jeg heller valgt en Saito 115 fremfor OS FS95V. Veier det samme, yter mer og er driftsikker som få.

                Comment


                • #9
                  Ligger jo i feil forum denne tråden da.....

                  Skulle vel ligget i Teknisk under glow ett eller annet sted.....beklager
                  CMPro Midget Mustang O.S 65AX / TWM Groovy 50 3D O.S 55AX / E-Flite Diamante 25e 32BL Outrunner / Multiplex Easy Glider Pro
                  Futaba 7C

                  Comment

                  Working...
                  X