Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clutchproblem på Raptor 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clutchproblem på Raptor 50

    Hei har montert clutch for andre gang, men får slitasje på toppen av clutchen og inne i clutch-huset, se bildene. Noen som har vært borte i problemet, eller vet hva jeg gjør feil.
    Attached Files
    Kyosho Calmato 40 (ARF) - Magnum 46
    Wilga 2000
    Raptor 50 V2
    Sanwa RD 6000
    Opp skal det - for ned vet jeg det kommer.

  • #2
    Det virker jo unektelig som om kløtsjen er montert for høyt opp i huset ?
    Når det er sagt så er Raptorkløtsjer noe ræl som ryker lett.
    Jeg bruker denne:
    Quick UK Retail - shop-products
    er i gang med å bygge en ny Rap50 nå og har kjøpt Quick UK kløtsj til den, den originale kommer ikke til å
    bli brukt i det hele tatt. Min 5.te Raptor med Quick kløtsj.



    Comment


    • #3
      Men hvorfor kommer clutchen for høyt, mener jo å ha montert etter tegning. Må jeg fjerne skimsen som ligger under clutchen, eller er det noen annen justering jeg har oversett?
      Kyosho Calmato 40 (ARF) - Magnum 46
      Wilga 2000
      Raptor 50 V2
      Sanwa RD 6000
      Opp skal det - for ned vet jeg det kommer.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Odd View Post
        Men hvorfor kommer clutchen for høyt, mener jo å ha montert etter tegning. Må jeg fjerne skimsen som ligger under clutchen, eller er det noen annen justering jeg har oversett?
        Mener å huske fra min helikoptertid for noen år siden at shims skal brukes hvis du har TT-motor, men skal demonteres hvis du bruker OS hyper (o.l.)
        Hvilken motor har du?
        Ville uansett satset på å fjerne den, er jo faktisk det eneste som kan være i veien..........
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

        This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

        Comment


        • #5
          +1
          Shimsen skaper nok trøbbelet her..
          Hvilken motor har du?



          Comment


          • #6
            Har den originale TT-50 motoren, shimsen er 0,3mm. men clutchen kunne gjerne vært senket så mye som 1 mm. Da har den kommet i senter på clutchuset og jeg har fått ca 1mm klaring mellom toppen på clutchen og huset(klokka). Klarer ikke å se om det er mulig å få hevet clutchuset, ser ut som jeg må dele hele kroppen for å se om det er mulig. Motoren ser det ikke ut som det går an å senke.
            Kyosho Calmato 40 (ARF) - Magnum 46
            Wilga 2000
            Raptor 50 V2
            Sanwa RD 6000
            Opp skal det - for ned vet jeg det kommer.

            Comment


            • #7
              Originally posted by telecaster View Post
              Det virker jo unektelig som om kløtsjen er montert for høyt opp i huset ?
              Når det er sagt så er Raptorkløtsjer noe ræl som ryker lett.
              Jeg bruker denne:
              Quick UK Retail - shop-products
              er i gang med å bygge en ny Rap50 nå og har kjøpt Quick UK kløtsj til den, den originale kommer ikke til å
              bli brukt i det hele tatt. Min 5.te Raptor med Quick kløtsj.
              Dette har jeg ikke peiling på, men er dette samme clutchen, er det halve prisen omtrent: Heavy Duty Clutch for Raptor 30/50 V2 (replaces PV0359) PVO359-OEM
              Flisespikkeri er gøy!
              Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
              Dyrøy MFK
              ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
              http://rolv.info

              Comment

              Working...
              X