Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips og triks for å komme igang. Trex 450dfc med align 3gx og spectrum dx7s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips og triks for å komme igang. Trex 450dfc med align 3gx og spectrum dx7s

    Heisann
    sliter med å sette opp en 450dfc med align 3gx og dx7s. Heliet var i utgangspunktet den ferdigversjonen som selges rtf med futuba radio, men etter ett kræsj (for mye) så begynte eg å slite med den orginale 3g enheten, og istedet for å feilsøke på den orginale bestemte eg meg for å bytte til align 3gx flybarless systemet, dette gjorde eg og fordi eg vil ha alle heliene og simulatoren på samme kontroll.

    Men når eg setter sammen dette her og skal begynne å programere så sliter eg.
    Her er mine spørsmål:
    virker som om kontrollen står i mode 1 selvom den er satt til mode 2? ser hvertfall slik ut utifra hvordan servoene går når eg beveger de forskjellige stikkene, er dette kontrollen eller 3gx enheten som kødder, eller meg som har rota kraftig til noen instillinger?

    Når man monterer 3gx enheten opp ned skal man reversere noe som heter "anti torque compensation" inne i 3gx programmet, finner frem til der det skal gjøres men får ikke byttet fra normal til reverse. hva er det eg gjør feil der?

    Har også bare en dsmx (satelitt??) må man ha 2 for å få dette til å fungere eller holder det med 1?

    Har sikkert mange flere spørsmål etter hvert, men er dette som stopper meg fra å komme videre no.
    så om noen tar seg 2 minutter til å forklare hva det kan være eg gjør galt så blir eg veldig glad
    satt i noen timer og knotet igårkveld uten å komme noen vei, så var rett før alt gikk i bosset :P

    Mvh
    Steffen

  • #2
    Etter noen timer med knoting idag og så fikk eg løst 2 av problemene.

    Det problemet eg hadde med kontrollen løste eg ved å lage nytt modelprogram (har allerede gjort dette 2 ganger før, feil begge gangene tydeligvis)

    Anti torque compensation som eg slet med, må reverseres på selve 3gx enheten og kan ikke justeres i softwaren som følger med 3gx enheten lenger(var visst blitt slik etter versjon 3 kom ut eller noe)

    Noen som kan svare meg på om eg er nødt å ha 2 dsmx mottaker satelitter eller går det ann å fly med bare 1?

    Comment


    • #3
      Se på han her karn, han har lagt ut mye bra tips
      Align 3gx full setup video 1 (freddy can fly)

      Comment


      • #4
        Ved bruk av satellitter må du ha to. Disse må stå i samme hull hele tiden.
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          De filmene han har lagt ut har vell reddet hele oppsettet av 450`en Cruerider, satt med filmene på ipaden og gikk gjennom oppsettet steg for steg

          Fikk det til å funke med bare 1 satelitt mottaker, men har no fått tak i en til og montert den så no har eg 2

          Har fremdeles endel småting som må fikses før 450`en er helt frisk igjen, men tror det bare er finjusteringer igjen no

          Takker for svar begge 2

          Comment


          • #6
            Ja d e mye bra tips i di videoene hans, veldig nøye ka og flink å forklare. Han driv vist forresten å bygger proffersjonelt...e liksom jobben. Han har å en del med forklaring om pitch og trottel kurver, syntes d var nyttig når jeg var nybegynner.

            Comment

            Working...
            X