Announcement

Collapse
No announcement yet.

Full Trottle!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Full Trottle!

    Gir masse trottle på mitt Nine Eagle helikopter, men det trekker nedover ikke oppover.

    Hva skal jeg stille på for at det tar av og ikke blir presset ned mot bakken?

  • #2
    Du må reversere pitch
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Originally posted by Arendal76 View Post
      Gir masse trottle på mitt Nine Eagle helikopter, men det trekker nedover ikke oppover.

      Hva skal jeg stille på for at det tar av og ikke blir presset ned mot bakken?
      Sånt er lurt å sjekke "før" takoff
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Takk for svar

        Jeg er newbie, så jeg lurer på hvordan reverserer man pitch? Har et NE 126 PRO Heli og hitec 6 Kontroll.

        Comment


        • #5
          Hei, jeg har ikke Hitec så jeg kan ikke forklare nøyaktig hva du må gjøre men finn frem manualen og slå opp på "servo reversing" eller "S-rev" og finn ut hvordan du finner den funksjonen i radioen. Dersom du ikke har manualen så google radioen så finner du den garantert.

          Er du heldig så har du et valg der som heter "picth" og N for normal eller R for reverse. Sett den til motsatt av det den står på nå. Er du uheldig så står det kun "chan 1" og "chan 2" etc. for hver servo. Da vil jeg tippe det er "Chan 6" du må snu.

          Før du gjør noe som helst så hold helikopteret i ro og ta pitch/throttle stikken oppover. Se da om de tre servoene som går til rotorbladene (rettere sagt swashplaten) går oppover eller nedover. Prøv så å snu "Pitch" eller "Chan 6" og sjekk om alle tre nå går motsatt vei. Dersom de ikke gjør det så sett "Chan 6" tilbake til det den var og prøv på neste..og neste og neste helt til du får alle tre servoene til å gå motsatt vei av det de gjør nå..

          Kanskje ikke verdens beste forklaring men det er det jeg får til en lørdags kveld med promille og dårlig underholdning på tv'en..

          Mvh

          Spiff
          TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

          Spektrum DX18

          Youtube:
          http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

          Comment


          • #6
            Er du heldig så har du et valg der som heter "picth" og N for normal eller R for reverse. Sett den til motsatt av det den står på nå. Er du uheldig så står det kun "chan 1" og "chan 2" etc. for hver servo. Da vil jeg tippe det er "Chan 6" du må snu.

            Fant noe som het REV , der var det 6 kanaler som jeg endret fra N til R, en og en kanal av gangen. Men det hjalp ikke noe!
            Kan jeg ha en servo som er ødelagt? Ser ut som servoen sør-vest står stille hele tiden, styrer denne kanskje pitchen?

            Comment


            • #7
              Du KAN ha en servo som er ødelagt men sjekk oppsettet på radioen først. Har du valgt helikopter og satt swash-type til normal eller 1 servo? Når du beveger picth-stikken skal alle tre servoene som går til rotorbladene bevege seg i lag. Alle skal gå opp og ned likt. Du sier at "sør-vest-servoen" står stille altså den på høyre side når en ser helikopteret bakfra. Beveger den seg når du beveger noen andre stikker eller er den helt død?

              Mvh

              Spiff
              TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

              Spektrum DX18

              Youtube:
              http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

              Comment


              • #8
                Virker som en servo er ødelagt. Når jeg kjører opp pitchen er det kun 2 servoer som beveger seg. Når jeg ser heliet bakfra er det venstre servo bak som står stille. Og den beveger seg aldri, uansett hvilke spaker jeg flytter på.
                Dette må jo være en garanti sak, har bare brukt det 7-8 ganger;-(

                Skal høre med Elefun!

                Comment


                • #9
                  Sør-vest servo = venstre. Ser at jeg klarte å skrive høyre av en eller annen grunn..Lenge siden jeg har brukt kart og kompass.

                  Ja hør med elefun men sjekk først at pluggen til servoen ikke har løsnet.
                  TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                  Spektrum DX18

                  Youtube:
                  http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                  Comment

                  Working...
                  X