Announcement

Collapse
No announcement yet.

V bar - jr dmss

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • V bar - jr dmss

    Er sikkert et dumt ? men jeg prøver,går det greit og sette opp v bar i forhold til Jr dmss mottaker.


    Mvh
    Vegard Tølløvsen

  • #2
    Det er vel ikke kommet noe støtte for DMSS rett i Vbar så vidt jeg vet så du må bruke separat mottaker. Og da blir ikke DMSS forskjellig fra noe annet.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      får man ikke kjørt ppm på dmss til vbar da montro?

      Comment


      • #4
        Sist jeg studerte på saken var det mye diskusjoner om DMSS satelittene i det hele tatt var mottakere. Det er de vel, og den fjerde ledningen (som ikke passer i VBar) er antagelig kun telemtri og kan utelates. Det siste jeg leste om saken var en kommentar fra Vstabi på deres eget forum at JR hadde sagt skulle legge til rette for Vbar. Men jeg har ikke registrert at så ha skjedd. Har ikke studert på det på en stund, men om noen graver frem noe ny info er i allefall jeg interessert i å vite...
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          V bar - jr dmss

          Jeg prøvde å sjekke status for dette i helga faktisk.

          Det siste jeg finner er svar på Mikado-forumet i september/oktober 2012, og det ser ikke ut til at det skjer så mye.

          Det ser ut til at JR har vært på banen og spurt om spesifikasjoner for å lage en protokoll, men det er vel egentlig gammelt nytt.

          Men det går å bruke DMSS-satelitter på Skoomum-enheter, gjør det ikke?

          JR DMSS Satelliten am Vstabi

          DMSS satellite support?
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Da blir det og bruke separat mottaker,jeg ser på diverse fora at dem har hatt noen problemer med governor når dem bruker dmss mottaker..JR DMSS - important hints! | VStabi er dette en grei sak og sette opp er for det første veldig fersk når det gjelder dette, har et heli satt opp med 3 gx og noen med vanlige gyroer..

            Comment


            • #7
              V bar - jr dmss

              Ja, har sett at det har vært noen governor-problemer. Men jeg så også at Mikado har lagt ut en fiks på nettsidene sine:

              JR DMSS—important hints! | VStabi

              Aner ikke om det funker eller hvordan det er å sette opp, har aldri gjort det selv.
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                Originally posted by kristianwest View Post
                ...Men det går å bruke DMSS-satelitter på Skoomum-enheter, gjør det ikke?

                29. oktober skrev de på Vstabi forumet:
                "Das ist derzeit nicht in Planung JR hat zugesagt, dass in ihren DMSS Empfängern in Zukunft eine digitale Datenausgabe realisiert wird. Die Sats sind eigentlich auch "nur" für die Telemetrie vorgesehen, auch wenn eine Empfangsfunktion vorhanden ist. Der Hauptempfänger mit den beiden Antennen ist beim Empfangen der Hauptakteur.

                Wann es aber soweit ist, kann ich kaum sagen, die Zusage gibt es bereits seit einem Jahr, und alle Kontakte, die wir mit JR haben, versuchen so stark es geht zu pushen."

                Jeg er mildt sagt ræva på tysk, men slik jeg forstår så brukes satelittene i dag kun til telemtri. Selv om de skal kunne brukes som antenner også, men om mulig med noen endringer? Veit ikke, men jeg synes det ville vært rart om de hadde funket mot Skookum og ikke Vbar. Men liten trøst i såfall. Mot Vbar funker de ikke, og om jeg skjønner den tyske teksten så snakker de om minst et år.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Du er i allefall avhengig av full size Vbar (ikke mini Vbar) for å kunne bruke governor så lenge du bruker ekstern mottaker. Det er fordi mottakeren legger beslag på de nødvendige tilkoblingene på mini'en.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by arhennie View Post
                    29. oktober skrev de på Vstabi forumet:
                    "Das ist derzeit nicht in Planung JR hat zugesagt, dass in ihren DMSS Empfängern in Zukunft eine digitale Datenausgabe realisiert wird. Die Sats sind eigentlich auch "nur" für die Telemetrie vorgesehen, auch wenn eine Empfangsfunktion vorhanden ist. Der Hauptempfänger mit den beiden Antennen ist beim Empfangen der Hauptakteur.

                    Wann es aber soweit ist, kann ich kaum sagen, die Zusage gibt es bereits seit einem Jahr, und alle Kontakte, die wir mit JR haben, versuchen so stark es geht zu pushen."

                    Jeg er mildt sagt ræva på tysk, men slik jeg forstår så brukes satelittene i dag kun til telemtri. Selv om de skal kunne brukes som antenner også, men om mulig med noen endringer? Veit ikke, men jeg synes det ville vært rart om de hadde funket mot Skookum og ikke Vbar. Men liten trøst i såfall. Mot Vbar funker de ikke, og om jeg skjønner den tyske teksten så snakker de om minst et år.
                    Dmss fungerer med Skookum (DMSS Connections - Skookum Robotics Wiki) Men mener jeg har lest at de holder på å lage en egen satelitt som skal fungerer med vbar, skookum etc
                    Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
                    XG8
                    Snart:

                    Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
                    V-bar
                    Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

                    Comment


                    • #11
                      Sjekk denne siden:

                      skookum robotics

                      Der står det:

                      DMSS satellite receivers can be connected to the SK540 using a modified Spektrum satellite cable. Wires to the SK540 to not change.
                      Det må da bety at det stemmer det jeg har lest andre steder; at dmss-satelitter kan brukes rett i SK540?
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        xg8 dmss met sats skal gå rett mot skookum, men xg11 går ikke f.eks, skookum sier at JR har forskjeller på sin egen dmss på modell til modell

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by andersand View Post
                          xg8 dmss met sats skal gå rett mot skookum, men xg11 går ikke f.eks, skookum sier at JR har forskjeller på sin egen dmss på modell til modell
                          Dette begynner å bli skikkelig OT, men at det er forskjell på mottakerne til XG8 og XG11 høres da veldig pussig ut? Hvor står det?
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kristianwest View Post
                            Dette begynner å bli skikkelig OT, men at det er forskjell på mottakerne til XG8 og XG11 høres da veldig pussig ut? Hvor står det?
                            skookum skrev det på helifreak og i release notes på siste FW

                            var ved bruk av DMSS sattelitter, mot skookum FBL vil XG8 virke, men ikke XG11 og andre siden protokollene var forskjellig mente det,

                            Comment

                            Working...
                            X