Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Spektrum DX8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Spektrum DX8

    I går fikk eg en DX8 i posten, den ble satt opp mot Trex450 i går. Idag hadde radioen glemt programmet...
    Det er heller ikke mulig å endre kanal på gyro på switch select. Gjorde ikke noe mer med det og tok radioen opp til Stend for å få hjelp av Spiff, han satt opp radioen på nytt.
    Når eg skulle ta meg en tur med helikopteret etter at snøen hadde lagt seg, virket ingenting lenger. Helikopteret stod bare i ro selv med fullt pådrag. Det er heller ikke liv i elevator servoen, og switch select er rullet ut.

    Har versjon 2.05
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

  • #2
    det er lite merkligt

    men updatera til 2.06
    Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

    Comment


    • #3
      Har og prøvd å sette gyro som aux 2 og slått av radioen, når eg slår på igjen, er den tilbake til innhibit.

      Skal prøve å oppdatere
      Kjell Ove
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        Har prøvd å oppdatere uten at det hjalp. Hvis eg slår på igjen radio etter å ha satt Gyro som Aux2 går den tilbake til inhibit.

        Skjønner ikke noe...
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          Merkelig.
          Og du er sikker på att du trykker ned hjulet for å bekrefte valget, og går ut av alle menyer før du slår av radio?
          Er også sikker på att du har rett modell valgt?
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #6
            Originally posted by jonny View Post
            Merkelig.
            Og du er sikker på att du trykker ned hjulet for å bekrefte valget, og går ut av alle menyer før du slår av radio?
            Er også sikker på att du har rett modell valgt?
            Det viste seg å være defekt elevator servo. Som gjorde at helikopteret ikke tok av.

            Det med radioen skyldes nok det mannlige egoet.... Bruksanvisning?? puff.... det trenger vi ikke...

            Neida, det er nok valget når du trykker på AUX2 på gyro da har radioen valgt denne kanalen og du kan ikke velge den igjen.

            Hvis en da går inn på gyro og setter den til AUX3, kan en velge AUX2 igjen til noe annet...
            Kjell Ove
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

            Comment


            • #7
              Har prøvd å lage en video som viser dette...
              Kjell Ove
              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

              Comment


              • #8
                På min står det også inh på den menyen, men det fungerer. Sålenge gyro meny er satt opp. Egentlig er jo det der dobbelt oppsett.
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jonny View Post
                  På min står det også inh på den menyen, men det fungerer. Sålenge gyro meny er satt opp. Egentlig er jo det der dobbelt oppsett.
                  Nå har Spiff og eg blitt enig så då er 450en ok
                  Kjell Ove
                  ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                  Comment

                  Working...
                  X