Announcement

Collapse
No announcement yet.

ThunderTiger Raptor E550 med UH-1Y skalakropp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ThunderTiger Raptor E550 med UH-1Y skalakropp

    Denne har blitt liggende altfor lenge pga husprosjektet hjemme og litt utfordringer med å få skalahodet til å fungere bra. Men nå er det ny "giv" og ønske om å få denne i luften etter å ha fulgt med på alle andre her på forumet sine AS350 tråder.

    Mekanikken er en ThunderTiger E550 for 6S lipo med BeastX gyro
    Kroppen er en original ThunderTiger UH-1Y
    Lars Norberg

  • #2
    Første forsøk med firebladers hode. Ikke helt fornøyd med rotorhode, opprinnelig har E550 140 garders swash og de fleste rotorhodene har med 120 grader så jeg modifiserte en swash fra Thundertiger. en tror jeg bygger om til 120 graders system om jeg får til en bra geometri. Mulig jeg prøver å finne et rotorhode som egner seg litt bedre.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Hei, dette blir spennende å følge med på. Jeg har bestilt et firebladet rotorhode fra marvelcraft. Kan sende noen bilder når det ankommer.

      Sent fra min G8341 via Tapatalk

      Comment


      • #4
        Originally posted by Øysteinm View Post
        Hei, dette blir spennende å følge med på. Jeg har bestilt et firebladet rotorhode fra marvelcraft. Kan sende noen bilder når det ankommer.

        Sent fra min G8341 via Tapatalk
        Hvilket bestilte du?
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Ja si det, har bestilt en agusta 109 power der Frank i marvelcraft anbefalte et hode. Dette ligger til tollbehandling nå.

          Sent fra min G8341 via Tapatalk

          Comment


          • #6
            Originally posted by Øysteinm View Post
            Ja si det, har bestilt en agusta 109 power der Frank i marvelcraft anbefalte et hode. Dette ligger til tollbehandling nå.

            Sent fra min G8341 via Tapatalk
            Ser jo veldig bra ut Håper du også lager en tråd så jeg kan følge ditt prosjekt


            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Ja blir sikkert noe, skal begynne på den når lamaen er ferdig, krever jo masse plass dette.

              Sent fra min G8341 via Tapatalk

              Comment


              • #8
                I dag kom rotorhodet fra marvelcraft, ser veldig bra, virker veldig kompakt og uten noe form for slakk.

                Sent fra min G8341 via Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Øysteinm View Post
                  I dag kom rotorhodet fra marvelcraft, ser veldig bra, virker veldig kompakt og uten noe form for slakk.

                  Sent fra min G8341 via Tapatalk
                  Så jo skikkelig ut dette ja Bruker den swashplate follower?
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Nei, den har faste pitch linker som går direkte på swash plate. Jeg har aldri brukt et slikt hode før så dette blir artig. Er det noen som har erfaring med gyro løsning med gps?

                    Sent fra min G8341 via Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Det er hode uten follower ja så er samme som jeg vurderer. Er det fullmetall?

                      Har sett litt på disse:
                      https://www.double-cats.com/index.ph...ory&path=60_64
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Ja dette er et fullmetall, men det er ikke likt med dem jeg finner hos double-cats. Jeg har kjøpt 3stk starflex 600 rotorhoder der, men det har vært litt slark og utskifting av linker og bolter på alle 3 før de kunne brukes. Når det er sagt var de veldig villig til å sende deler som erstatning for dårlige komponenter.
                        Dette nye var bare innpakket i enkel bobleplast sammen med kroppen uten noe merking eller reklame. Skal forske mer på hvilken fabrikat det er.

                        Sent fra min G8341 via Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Fant den.
                          Roban 4 Blade PNP Metal Rotorhead 12mm

                          Sent fra min G8341 via Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Når du snakker om slark i linker , det er det same med rotorhode som eg har også, det kan sjå ut som slarken ligger i mellom linken og skruen(skruen som holder linken fast i swashplata om du forstår), for tynne skruer med andre ord, med det resultat at det er vanskelig å få rett tracking mellom blada. Kva gjorde du med det?
                            Inge Brautaset
                            EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                            T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                            ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                            ESM FW190 Saito FA-170R3
                            Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                            Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                            Aviomodelli VOR 250
                            Carf Spitfire med 75cc 3W
                            Phoenix Modell Ka8 3,5m
                            Simprop Speedcobra

                            Comment


                            • #15
                              Hei, ja det var slakk i begge ender av original link. Jeg skiftet til linker fra align og byttet også innfestingen oppe til deler fra align. Se bilde. Ble også anbefalt å bytte alle bolter som orginalt fulgte med. Før dette var gjort var det håpløst å få trackingen brukbar.

                              Sent fra min G8341 via Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X