Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viktig - Modellflynytt/RCNytt er overført til annen person

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Viktig - Modellflynytt/RCNytt er overført til annen person

    Hei alle sammen!

    Jeg vil med dette meddele at jeg har trukket meg helt ut av Modellflynytt.no og RCNytt,no - som vil si at jeg pr. i dag har overført eierskapet og ansvaret for den dagelige driften til en annen. Personen som nå er ansvarlig, og skal videreføre nettstedets/ konseptets genialitet er Tom I. Arntsen - personen bak Radiostyrt.no.

    Det er mange tanker som svirrer rundt i hodet mitt i forhold til å gi i fra seg dette, men nå må jeg lytte til kropp og skjel. Det har rett og slett blitt for mye - over en alt for lang periode. Nettstedet krever et 100% engasjement for å kunne drives. Nå synes jeg at det har blitt en alt for stor belastning og det er rett og ikke gøy lengre. Jeg har også etablert andre interesser som tar tid, og med en familie med to aktive små barn må nå fritiden sorteres og familien prioriteres. Jeg har også lyst i fremtiden til å finne tilbake gleden med det å være en modellflyver. De siste fem årene har tiden som aktiv utøver blitt byttet ut med tiden det tar å drive disse sidene. Gleden med å spikke balsa og puste inn epoxy har blitt borte.

    Jeg begynte mitt engasjement med Modellflynytt (da Modellhobby.org) sommeren 2001, og lanserte Modellfynytt.no en oktober-dag i 2003. Sidene ble etablert og startet sammen med en redaksjon, hvor vi i fellesskap jobbet oss fremover til et særdeles godt nettprodukt for alle modellfly- og helikopter interesserte. Jeg mener at vi faktisk har utgjort en forskjell for oss alle, og at produktet har satt sine spor ift. hvordan sporten har utviklet seg her i Norge. Jeg husker også godt all negativiteten noen enkeltindivider klarte å få slengt ut ift. at det var mer enn nok med et modellflyblad i Norge og at kreftene heller burde konsentrere seg om det. Heldigvis har vi sammen dere brukere motbevist det. Tankene mine går også til den dagen jeg og nettstedet ble anklaget og beskyldt (av en forhandler) for det en og det andre med resultatet at vi skulle saksøkes. Da varmet det godt når flere brukere med juristisk utdannelse sendte PM'er med en klar beskjed om at "Han kan jo bare prøve så er jeg klar til å hjelpe".

    Jeg vil rette en særdeles stor takk til fire meget viktige og store ressurser for sidene nå og opp igjennom mange år. Modellflynytt hadde ikke vært hva det er nå uten disse; Jarle Ostad, Alf Willhelm Hansen, Odd Sundet og Håvard Glad Andreassen. I tillegg skal forumets Moderatorer har en stor ære for at vi har klart å holde forumet forholdsvis rent for usaklighet og tull og tøys.

    Jeg synes også det er på sin plass å takke våre annonsører (tidligere og nåværende), som har bidratt til å gjøre dette prosjektet mulig. Flere har vært med i mange år, og det er hyggelig å vite at de har vært viktige for oss, og vi for dem.

    Jeg kommer til å være involvert i overføringen av nettsidene, og i den grad det trengs for å sikre en kontinuerlig drift. Jeg sletter meg ikke fra forumet, og kommer nok til å bli med videre i en eller form - hvis det er behov for det. Sidens skribenter vil fortsette i samarbeid med Tom, og jeg har tro på at de vil kunne løfte sidene og konseptet til nye høyder. Lykke til!!!

    Vi snakkes, med vennelig hilsen Klaus R. Andreassern

  • #2
    Jeg har jo vært på forumet en kort periode, men har ikke gjort så mye ut av det, så en liten presentasjon er vel på sin plass.

    Jeg heter Tom Ivar Arntsen, født og oppvokst i Sandefjord og har logga 33 år så langt.

    Jobber til daglig med skilt, dekor, trykksaker osv. (Portfolio)

    Begynte ”karrieren” med helikopter for 12-13 år siden, før jeg gikk over til nitrofly, deretter seilfly og så til bil.
    Jeg har mao. Gått ”feil vei”…

    Har i to år driftet radiostyrt.no som er hovedsakelig for bil og båtfolket, noe som gjør at jeg i alle fall skal takle
    det tekniske ved driften av modellflynytt.no og modellflynytt.no.

    Det er nå engang slik at det er brukerne som bestemmer om et produkt er bra eller ei,
    så jeg satser på at jeg får god hjelp til å videreutvikle et produkt vi alle kan være stolte av.
    Missforstå meg rett, Klaus har gjort en god jobb han, men dette er en oppgave som aldri blir 100% ferdig.

    Jeg regner ikke med at alle 5.000 registrerte brukere har samme mening som meg i alt, så all feedback er viktig,
    uansett. Og den kan du gi både privat eller i en tråd. Uansett hva det måtte være så takler jeg det meste.

    Jeg har allerede begynt smått med endringer, men mer vil komme etter hvert som jeg får litt mer oversikt
    og tilbakemeldinger.

    Og er det noe du lurer på, spør!
    Last edited by xilian; 28-06-10, 11:42.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Takk for lang og vel utført jobb Klaus!

      Tom Ivar - Stå på, sett høye mål og ta dette forumet videre fremover mot nye høyder!

      Comment


      • #4
        Takk for bra jobb klaus
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          Takk for innsatsen Klaus! Vi krysser fingrene for at fortsettelsen blir like bra.
          Mvh
          Morten Aase

          Comment


          • #6
            Takk for en god jobb og det har vært morsomt å være med på dette!

            Vi sees vel i gata
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Takker og Bukker.

              Vil bare si takk for en god jobb Klaus. Håper du nå kan finne roen og gleden med Balsa og Epoxy igjen. Familien din er nok glade for det valget du nå har gjort.
              Lykke til Tom Ivar, håper ikke grinebiterne tar fra deg gleden ved å drive dette forum. Vi er mange som setter stor pris på det dere gjør. Vi bare glemmer å si takk, midt oppe i det hele.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Trist, men sikkert smart.

                Skjønner at du prioriterer. Det er svært viktig, man kan ikke velge alt og da må nødvendigvis noe velges bort.
                MFN er jo "ditt", din idè og du har skapt noe som betyr mye for mange. Takk for det Klaus!

                Beundrer at du klarte å dra i gang dette, midt oppi full start av familie og total oppussing av hus til strøken standard samtidig med jobb og mere til.

                Må få takke deg så mye for at jeg fikk være med fra begynnelsen av, det var skikkelig gøy å få være med å bidra de første årene! Men som du nevner har der vært en del fæl grums åpent og i kulissene. Noe kan nok skyldes at man leser ting på en annen måte enn tekstforfatterne mener, men for min del prioriterte jeg bort mitt engasjement siden det begynte å koste for mye. Kanskje var det misforståelser, men jeg har erfart at noen ganger må man prioritere bort for å ta vare på seg selv. Tanken på å bli aktiv igjen har lenge vært til stede, men nå ligger hobbyen på tomgang pga større oppussing av hus hos meg selv. Da må man prioritere bort, om ikke for all tid men for en periode. Har dessverre opplevd hva det betyr å "møte veggen", håper ikke du får oppleve det.

                Har vært innom forumet til han som overtar, men lite aktiv (der også). Tror nok MFN vil drives videre og fortsette å være bra.

                Håper at vi møtes på stripa etter hvert, og at du da står med en sender i lanken og har funnet hobbyen igjen

                Ta vare på deg og dine!


                Jarle Ostad
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Først og fremst en kjempestor takk til Klaus for det han har fått til og ikke minst for at han giddet å holde på med dette såpass lenge.. Respekt! Håper som Jarle, at du finner tilbake til hobbyen!

                  Så.. Nå som nyheten er offisiell, så er det bare å si "Gratulerer Tom Ivar!!"..

                  Har visst om dette en stund og det er kjekt for alt man slipper å holde hemmelig!

                  Detta blir knall vettu.. Og jeg vet du har planene klare.. Og ikke minst kunnskapen og ideene..
                  (Det meste blir som før, bare enda bedre!)..

                  We snakes, og igjen.. Lykke til!

                  Comment


                  • #10
                    Glad for at det ordna seg, Klaus, og at MfN forblir i miljøet. Det må drives av en ildskjel for at det skal kunne fortsette å være det det er i dag! Jeg var jo inne på tanken selv, men måtte bare erkjenne at jeg antagelig allerede har alt for mye på meg. Jeg har kanskje bare ikke helt kommet til metningen enda, og da er det kanskje en tanke å la det være med det.

                    Er bare å bøye seg i støvet over den jobben som er gjort fra den spede begynnelse! Det gjelder både Klaus og de nevnte 4 som har gjort en vanvittig innsats!!

                    Mest av alt håper jeg Klaus får tilbake gleden ved å holde på med det hobbyen EGENTLIG handler om, å bygge og fly!!! Kanskje vi sees på et treff en dag?
                    Anders Hauge

                    www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                    www.JetsOfBergen.no
                    rc.andersh.com

                    Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                    Byggeblog for Eurosporten
                    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                    There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                    Comment


                    • #11
                      Flate. glemte å feire 1-års dagen min ;/
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Gratulerer med ett år overstått. synes du har gjort en kjempejobb her xilian. stå på videre
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment

                        Working...
                        X