Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ting og tang vedr. MFN

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har nå disablet "thanks"-knappen (XXX takker YYY for dette innlegget).
    Minner veldig om Facebook's "Like"-knapp, noe jeg mener er negativt for alle sosiale medier.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • Originally posted by xilian View Post
      Har nå disablet "thanks"-knappen (XXX takker YYY for dette innlegget).
      Minner veldig om Facebook's "Like"-knapp, noe jeg mener er negativt for alle sosiale medier.
      Og det neste blir å disable hvor mange som har klikket på bilder ?
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • Skjønner ikke sammenhengen?
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • Originally posted by xilian View Post
          Skjønner ikke sammenhengen?
          Hvis jeg trykker på thanks knappen fordi jeg liker et velformulert innlegg, eller jeg trykker på et bilde fordi det fatter min interesse, og vil se det i et større format,og gi bildet en "Visning".

          Men forskjellen er vel at "thanks" oppgir hvem som takker, men på bildevisning forblir man anonym.
          Last edited by bth; 29-12-14, 12:05.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • Du har ikke skjønt hva jeg er ute etter... Jeg vil ha mer engasjement.
            "Like"-knappen stjeler så ufattelig mye vilje hos folk, vilje til å skrive.

            Skriver jeg et innlegg, så vil jeg heller ha 3 svar som sier at de er enige eller uenige,
            enn at 10 stykker trykker på "thanks"-knappen. Det trykket er jo ikke verdt en dritt egentlig.
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • Helt enig Xilian, samme problemet med Facebook vs engasjerende forumtråder har vi på ipms forumet, og er sterk motstander av "like" knapp inne på et forum.

              Comment


              • Originally posted by xilian View Post
                Du har ikke skjønt hva jeg er ute etter... Jeg vil ha mer engasjement.
                "Like"-knappen stjeler så ufattelig mye vilje hos folk, vilje til å skrive.

                Skriver jeg et innlegg, så vil jeg heller ha 3 svar som sier at de er enige eller uenige,
                enn at 10 stykker trykker på "thanks"-knappen. Det trykket er jo ikke verdt en dritt egentlig.
                Er ikke enig med deg her, jeg har ingen tro på at man får flere kvalitative innlegg ved å fjerne "thanks" heller tvert om.
                Det er sikkert greit å fjerne "thanks" hvis du ønsker å få opp antallet nada ett ords innlegg som "bra", "tøft", "uenig" osv. med en masse mellomrom for å få 10 karakterer. Det blir som og pisse i buksa - godt og varmt en liten stund for så å bli iskaldt - antallet innlegg øker sikkert for en liten stund men du øker definitivt ikke kvaliteten her inne og uten kvalitet forsvinner brukere til facebook.

                Faktisk er like knappen grei å ha hvis man på en enkel måte ønsker å verdsette innlegg.

                Mitt forslag er å få den tilbake før flere rømmer skuta!!
                Last edited by Quadrocopter; 29-12-14, 15:32.

                Comment


                • Originally posted by xilian View Post
                  Du har ikke skjønt hva jeg er ute etter... Jeg vil ha mer engasjement.
                  "Like"-knappen stjeler så ufattelig mye vilje hos folk, vilje til å skrive.

                  Skriver jeg et innlegg, så vil jeg heller ha 3 svar som sier at de er enige eller uenige,
                  enn at 10 stykker trykker på "thanks"-knappen. Det trykket er jo ikke verdt en dritt egentlig.
                  Det ga svar på en del undring rundt plutselig fjærning av funksjon på forumet
                  Last edited by bth; 29-12-14, 15:44.
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment


                  • En "like" knapp kunne faktisk vært en liten pådriver for å skrive, så her tror jeg du bommer litt Tom.

                    Eksempelvis så lager man en byggetråd, mikroskopisk med tilbakemeldinger kan jo tyde på lav interesse og motivasjonen for å skrive blir borte. Med noen "Likes" får man jo en liten indikasjon på at noen faktisk synes det er interessant lesing. I Tempest og Vulcan trådene mine er det ikke akkurat flusst med kommentarer, så motivasjonen faller jo bort siden man legger tid og krefter i å lage en tråd kun noen få tilsynelatende leser.
                    I min verden er "thanks" og "like" to vidt forskjellige ting ☺

                    Comment


                    • Originally posted by Jamie View Post
                      En "like" knapp kunne faktisk vært en liten pådriver for å skrive, så her tror jeg du bommer litt Tom.

                      Eksempelvis så lager man en byggetråd, mikroskopisk med tilbakemeldinger kan jo tyde på lav interesse og motivasjonen for å skrive blir borte. Med noen "Likes" får man jo en liten indikasjon på at noen faktisk synes det er interessant lesing. I Tempest og Vulcan trådene mine er det ikke akkurat flusst med kommentarer, så motivasjonen faller jo bort siden man legger tid og krefter i å lage en tråd kun noen få tilsynelatende leser.
                      I min verden er "thanks" og "like" to vidt forskjellige ting ☺
                      At det er en del interesse i byggetråder ser jeg hvor mange som har klikket på bildene.
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

                      Comment


                      • Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Er ikke enig med deg her, jeg har ingen tro på at man får flere kvalitative innlegg ved å fjerne "thanks" heller tvert om.
                        Det er sikkert greit å fjerne "thanks" hvis du ønsker å få opp antallet nada ett ords innlegg som "bra", "tøft", "uenig" osv. med en masse mellomrom for å få 10 karakterer. Det blir som og pisse i buksa - godt og varmt en liten stund for så å bli iskaldt - antallet innlegg øker sikkert for en liten stund men du øker definitivt ikke kvaliteten her inne og uten kvalitet forsvinner brukere til facebook.

                        Faktisk er like knappen grei å ha hvis man på en enkel måte ønsker å verdsette innlegg.

                        Mitt forslag er å få den tilbake før flere rømmer skuta!!

                        Liker/thanks !!!!!!!
                        BOOMA Intelliswitch

                        Odd A Eriksen

                        Comment


                        • Burde vært litt flere muligheter på den nye "thanks" knappen, men det får vel duge

                          Comment


                          • Jeg syntes det er greit med thanks/like når du liker det du leser, jeg svarer om det føles riktig. Er ikke akkurat likes som facebook uansatt. Her har du lest det som står når du trykker likes/thanks .
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • Får svare litt som jamie.
                              Jeg følger med på omtrent alt av tråder (mnf er som bibelen) men det er jo svært sjelden jeg har behov for og legge inn noe innlegg , annet enn og for og informere trådstarter at jeg synes det er interessant lesing.
                              Men kanskje burde man skrive "dette liker jeg, fortsett med innlegg " eller bruke en Thanks , bare som info til trådstarter.

                              Comment


                              • snur litt på flisa da... Nå er det igjen mulig å trykke "thanks",
                                men jeg oppfordrer like vel folk til å skrive innlegg!
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X