Announcement

Collapse
No announcement yet.

ModellflyNytt lanserer/ utvider med et fotogalleri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ModellflyNytt lanserer/ utvider med et fotogalleri

    Da har vi den glede å lansere et nytt tilbud til våre forumbrukere; fotogalleri tilknyttet brukerdatabasen.

    Vi håper dette er en nyttig tjeneste til glede for oss alle. Alle registerte brukere kan i tillegg til å laste opp bilder i spesifikke kategorier opprette egne private album. Foreløpig har vi satt en grense for hva en vanlig bruker kan laste opp. Dette for å ha litt kontroll på båndbredde ressursene. Kapasiteten koster pæng. Jeg jobber med en løsning hvor brukere kan abonnere på større lagringskapasitet enn grensen som er satt, på samme måte rcuniverse.com har. Foreløpig er ikke dette klart, og mer informasjon kommer senere. Dette vil muligens inkluderes i en pakke med noen andre fordeler etc.

    Personer som skriver for ModellflyNytt eller er moderatorer etc. vil få tildelt mye lagringsplass.

    Til lanseringen har jeg fått hjelp til å oversette språkfilene til norsk, og jeg takker disse for hjelpen: Sam Houlder, Geir Olav Bye og Thor Arne Jensen.

    Nettadressen til Galleriet er: http://galleri.modellflynytt.no Direkte link til galleriet fra forumet kommer inkludert i det nye designet. Dette lanseres i løpet av 14 dager (går alt som det skal)

  • #2
    BUG:

    Prøvde å laste opp et bilde i "Member Galleries"
    Error creating thumbnail! Error code: 1

    Command:

    "/usr/local/bin/mogrify" +profile "*" -size 120x90 -quality 70 -geometry 120x90 -unsharp 10 '/home/www/modellflynytt.no/galleri/data/500/thumbs/P2250003-liten.jpg'
    samt at denne dukket opp over logoen:

    Warning: copy(/home/www/modellflynytt.no/galleri/data/500/thumbs/P2250003-liten.jpg): failed to open stream: Permission denied in /home/www/modellflynytt.no/galleri/image-inc.php on line 260
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Da er det rettet. Var feil rettigheter på en av mappene.

      Rapporter evt. Bug her.

      Comment


      • #4
        La akkurat inn et bilde i skala-albumet (Fokker D VIII), men av en eller annen grunn ble dette lagt inn på helikopter-albumet også. En slik modell hører vel strengt tatt ikke hjemme der, så det hadde vært fint om dette ble slettet.....

        Forøvrig er fotogalleriet et glimrende tiltak!
        Hangar:
        Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

        "In thrust I believe"

        Comment


        • #5
          Det samme skjedde igjen når jeg la inn bilde av min FW 190. Heller ikke denne tar av eller lander som et helikopter, så jeg ber vennligst en av dere moderator's om å slette fra heli-albumet.

          Jeg velger kun skala-albumet, så det er kanskje en liten bug her....
          Hangar:
          Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

          "In thrust I believe"

          Comment


          • #6
            Har testet ut galleri saken litt , men savner at man kan slette ett bilde fra egne album. Er det mulig å flytte ett bilde lastet opp til ett album over i ett annet album eller er dette også bare forbeholdt moderatorer?
            ____________________
            : -Exlex-
            : Thor Arne Jensen
            :::::::::::::::::::::::::::

            [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

            Comment


            • #7
              Skulle og vært mulig med noe større bilder. :S

              Forøvrig ligger mitt Calmato der og min Overkjørte/krasjet Stryker F27

              Som gjerne skulle vært flyttet til mitt eget galleri :S
              Last edited by JonV; 03-03-06, 07:15.
              Jon T Vatn
              http://www.fg-racing.net
              Norway Oslo Romsås.

              Comment


              • #8
                Til informasjon. Alle MfN Skribenter har moderatorrettigheter. I tillegg kan enkeltpersoner kontakte meg for å bli satt som moderatorer, med oppgave å slette upassende bilder, flytte osv.

                Bildestørrelsen er nå økt til 1024x768, med maks filstørrelse for en normalbruker til 200kb.

                Litt usikker på hvilke rettigheter eller hva en bruker kan gjøre av flytting osv. Skal sjekke det opp. En Mod. kan alt
                Last edited by Guest; 03-03-06, 07:14.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by -Exlex-
                  Har testet ut galleri saken litt , men savner at man kan slette ett bilde fra egne album. Er det mulig å flytte ett bilde lastet opp til ett album over i ett annet album eller er dette også bare forbeholdt moderatorer?
                  Tror dette skal la seg gjøre pr bruker nå.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by klausre
                    Tror dette skal la seg gjøre pr bruker nå.
                    Flytting av bilder mellom de forskjellige kategorier funker nå , men flytting av bilde f.eks fra mine album - mine modeller til mine album - test (privat album)
                    går ikke. (hvis det ikke er jeg som ikke vet hvordan da, hehe)

                    Edit:
                    Muligheten for å flytte bilder mellom egne album er der , men litt vanskelig å finne med en gang..
                    man må gå på sin egen profil og velge behandle bilder ... der kan man flytte/slette innen egne album.
                    Overskrifta på blokken hvor man finner behandle bilder under profiler lyder "Bildevarsling" , en bug?
                    Last edited by -Exlex-; 03-03-06, 10:55.
                    ____________________
                    : -Exlex-
                    : Thor Arne Jensen
                    :::::::::::::::::::::::::::

                    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                    Comment

                    Working...
                    X