Announcement

Collapse
No announcement yet.

FPV monitor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FPV monitor

    Hei på dere!

    Vurderer å kjøpe en screen/monitor med innebygd 5,8ghz mottaker(e) for opptak og "gjesteskjerm" og hvem vet, mulig jeg noen ganger velger å fly 5,8ghz fpv med den i stedet for goggles. Jeg flyr både 2,4 og 5,8ghz fpv, og her kommer spørsmålet, kan jeg skru av 5,8ghz mottakeren i skjermen, og bruke den som en ren skjerm/monitor? Når jeg flyr med 2,4ghz fpv så trenger jeg ikke å ha 5,8ghz mottakeren aktiv i/på skjermen. Kanskje den bare støyer mer også. Er et generelt spørsmål om man stort sett kan gjøre det på disse skjermene med innebygd 5,8ghz mottakere.

  • #2
    Hvis skjermen har AV inngang, så ja, flere briller/skjermer har dette. Samtidig vil jeg kanskje anbefale en boksbrille med avtagbar skjerm, så du kan la gjester virkelig få oppleve FPV, det er jo strengt tatt best med briller.

    Comment


    • #3
      Eachine EV 800,eller EV 800D (diversity) er boksbrille med avtagbar skjerm, AUX-inngang og sistnevnte versjon har også opptaksfunksjon.
      Begge har standard stativfeste under skjermdelen, så om du skal bruke den som skjerm er det praktisk.
      Ellers så har du jo et veldig billig alternativ i disse OTG-baserte mottakerne som du bare plugger i en OTG-kompatibel mobiltelefon.
      De finnes i både diversity og singel receiver-utgave og her vil du også kunne ta opp til mobilens minne. Veldig lite og dra på når man skal ut og fly

      Comment


      • #4
        Takker for svar dere! Den EV800D har jeg faktisk kikket på for en stund siden, men hadde glemt den. Den skal vurderes! Takk for tips!

        Comment


        • #5
          Denne er nok hakket dyrere, men mange liker den veldig godt, selv de som sverger til vanlige briller New V2.0 Version FXT VIPER 5.8GHz Diversity HD FPV Goggles with DVR Built-in Refractor for RC Drone

          Comment


          • #6
            Originally posted by onkel grusom View Post
            Takker for svar dere! Den EV800D har jeg faktisk kikket på for en stund siden, men hadde glemt den. Den skal vurderes! Takk for tips!
            Også er EV800/800D lett og tilpasse synet om man bruker briller. Ikke noe som ikke enkelt kan reverseres. Den ene er å sette inn en brille man har skrudd av brillestengene på innenfor paddingen.
            Den andre muligheten er og 3D-printe en extender som slides inn mellom skjerm og linse, har både EV800 og EV800D selv, funker bra i forhold til prisen.
            Har sett den Kyrre linker til også, men ikke i virkeligheten. Er litt skeptisk for egen del, da jeg ikke liker lysinnslag rundt skjermen, og denne ser jo veldig åpen ut.

            Comment

            Working...
            X