Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterier...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterier...

    Heisann...

    Jeg har brukt mange år på modellfly og helikopter tidligere i min ungdom, men da var alt nitro...

    MEN, nå som jeg har bygget mitt DJI 550, og fremdeles venter på batteriet lurer jeg på om jeg kan bruke noen andre
    batterier jeg har liggende bare til kalibrering av autopilot og testing (ikke fly).. sjekking av hvilken vei propellene går osv..

    batteriene er av følgende type:

    Starmax 20C 11.1V 2200mAh

    og

    E_Sky 11.1V 1800mAh 20C

    Mvh DjHeinz

  • #2
    Batterier...

    Ja det skulle ikke være noe i veien for det om du har tenkt å kjøre på 3C pakker senere.
    Skal du kjøre på 4C bør nok vente og kalibrere på de pakkene du venter på.

    Husk å ta av propellene før du begynner med innstillinger, har en kjenning som
    fikk hele maskinen i trynet da den plutselig våkna under oppsettingen, han havna på
    sykehuset,sydde ikke så få sting og hadde griseflaks som redda synet..........

    Vår lokale havarikommisjon har en foreløpig antakelse på at på ett eller annet vis
    har failsafe slått til, men vi er ikke sikker. Han er en meget erfaren og habil pilot både
    på multi og heli, så dette kan ramme alle..



    Comment


    • #3
      Batterier...

      Hadde en brainfart da jeg skrev forrige post, jeg mener selvfølgelig 4S (14.8V)
      eller 3S (11.1V)



      Comment


      • #4
        Jeg har brukt forskjellige batterier når jeg skal stille inn servoer, sjekke utslag osv. Ikke noe problem, men det med å ta av propellen, har jeg lært på den vonde måten jeg også.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Batterier...

          Ikke bruk batteri monitor på dji naza.

          Hvorfor? For den går i auto landing modus når den merker lavt batteri.
          Nazaen er en veldig god kontroller men den batteri monitoren er ikke av det beste slaget
          Så det er bedre med timer på radioen og lipo alarm.
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #6
            Ok...

            takk for svar...

            fikk dette batteriet i posten i dag : 4s 5000mAh - 30C - Kong Power m/Deans - elefun.no - Radiostyrt hobby
            OMG for et batteri... det jammen meg stort!....

            Skal ta av propellene før jeg begynner ja...

            Hvor lenge kan jeg fly på et slikt batteri tror dere?... og hva er Lipo alarm?..

            også en ting til... har en gammel lader her som jeg kjøpte for et års tid siden....
            denne her: Team Orion Advantage IQ404 AC/DC Charger

            og den er jo variabel... hvor mye kan jeg lade et slikt batteri på?.. og noen tips når det kommer til ladingen?..

            Comment


            • #7
              Batterier...

              Kan nok lade det på 10 amp . Skal stå på hvor mange c du kan lade med.
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #8
                Laderen din gir jo ikke mer enn 4 A på maks, det klarer batteriet ditt helt fint.



                Comment


                • #9
                  Batterier...

                  Står veldig mye nyttig om batterier og ladere, lading, volt, watt og amp her:
                  Guide for innkjøp, bruk og lading av lipobatterier. - (MFN) ModellflyNytt.no

                  Anbefales!
                  Last edited by kristianwest; 01-02-13, 21:10.
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #10
                    Prøvde å koble batteriet på nå...

                    Fikk en liten gnist når jeg satte kontaktene mot hverandre... fikk litt panikk... turte ikke sette den helt inn... er dette normalt?..

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by djheinz View Post
                      Prøvde å koble batteriet på nå...

                      Fikk en liten gnist når jeg satte kontaktene mot hverandre... fikk litt panikk... turte ikke sette den helt inn... er dette normalt?..
                      Ja




                      .

                      Comment


                      • #12
                        Låner denne tråden for å spørre hvorfor dette batteriet ikke koster mer enn 169kr. 3s 2650mAh - 20C - Haiyin XT60
                        Last edited by Jokern; 20-02-13, 22:39.

                        Comment


                        • #13
                          Tja..Du kan sikkert betale mer dersom du ber om det men vil tro det er pga. lav C-rating. Det begrenser jo litt hva du kan/bør bruke det til.

                          Spiff
                          TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                          Spektrum DX18

                          Youtube:
                          http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                          Comment


                          • #14
                            Pris på batterier øker som regel proporsjonalt med hvilken effekt det kan levere og kvalitet.
                            Effekten er spenning ganger antall celler (ca 3,8 * antall celler) ganger strømmen disse kan levere ( Amper timer * C-rating )
                            Økt kvalitet vil selvsagt også øke prisen.
                            Last edited by Quadrocopter; 20-02-13, 23:18.

                            Comment


                            • #15
                              Hehe, ja det får jeg sikkert lov til

                              Da forstår jeg mer, trodde C-ratingen kun hadde med lading å gjøre. Hva bør jeg minimum ha av batteri til f550 (dji esc og motorer)? Kommer til å bruke Graupner 10x5 propeller.

                              Comment

                              Working...
                              X