Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første flydag med F550 wookong -et par spørsmål..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første flydag med F550 wookong -et par spørsmål..

    Hei.
    Har da hatt første flydag med 550`n,- og er strålende fornøyd. Et par spørsmål dog.

    1: Jeg sliter med en gimbal som skjelver veldig på servoene. Den er innstilt i Naza på 50hz. Testet alle instillinger (opp til 400hz),- men det er nok 50 som er riktig, da den gir en litt unormal summelyd i de andre hz, samt beveger seg hakkete og tregt. Legger med en video fra stuebordet her:
    (beklager dårlig opptak.. dattera sitter på fanget og klapper.. )


    2: har turnigy led 12v montert. Ser at det er noen som allerede har slukket, og er vel tidspørsmål før resten går føyka. Har reserve, men vil gjerne ha en løsning mht. voltèn. Finnes det en liten dings som kan monteres, som reduserer volten fra 4s batteriene (15-16 volt) til 12v. Ønsker naturligvis ikke økt strømforbruk eller spesielt høyere vekt..

    Har ikke kommet til å fly mission ennå. Er det noen her inne som har wookong med viewpoints vil jeg veldig gjerne høre noen erfaringer.

    Forøvrig oppsatt med:
    Wookong 5 viewpoints
    250mhz sender (fatshark)
    GoPro3 black montert på toppen.
    Samsung NX1000 /16mm montert i gimbal
    4s 4900mAh *2 (eller 1 batteri montert på toppplate)
    Motor: MT2216-11 kv:900
    Propeller: Rctimer Carbon 10x4,5

    Video fra første flydag: GoPro3 black - montert på "plata":

    Video fra Samsung NX1000 i gimbal:


    Her er forøvrig et stillbilde i lufta (uten kamera montert):
    Click image for larger version

Name:	527754_10151516748545210_627045287_n.jpg
Views:	1
Size:	23.5 KB
ID:	634230

  • #2
    Originally posted by kjekve View Post
    Hei.
    2: har turnigy led 12v montert. Ser at det er noen som allerede har slukket, og er vel tidspørsmål før resten går føyka. Har reserve, men vil gjerne ha en løsning mht. voltèn. Finnes det en liten dings som kan monteres, som reduserer volten fra 4s batteriene (15-16 volt) til 12v. Ønsker naturligvis ikke økt strømforbruk eller spesielt høyere vekt.........
    Turnigy LED stripene er spesifisert til maks 12V alt over dette vil slite ut ledene innen veldig kort tid (ref en annen diskusjon her på MFN).

    En liten motstand i serie med (+) ledningen til LED-batteriet holder som regel - størrelsen på denne er avhengig av hvor mye strøm LED'ene trekker og du kan beregne den på følgende måte:
    R = Vdiff/I hvor Vdiff= forskjellen mellom spenningen batteriet leverer og den du ønsker (12Volt), I= strømmen en LED trekker ganges med antall LED (en LED trekker normalt fra 0,020 Amper og oppover)

    Ved 15V batteri og 9 LED som trekker 25mA gir dette:
    R= 3/(9*0,025) = ca 15 Ohm og den bør tåle 1 Watt

    Watt = Vdiff * I = 3 * (9 * 0,025) = 0,7W som forhøyes oppover til nærmeste 0,5Watt steg -> 1W

    Pris: ca 50øre/stk og oppover alt avhengig av hvor du handler
    Vekt: 0,2 gram
    Størrelse: 1x1x5 mm
    Hvor: nærmeste Radio/TV service eller eBay

    Click image for larger version

Name:	LEDStripeMotstand.JPG
Views:	1
Size:	19.9 KB
ID:	599194

    Click image for larger version

Name:	carbon-film-resistor-34786-2945259.jpg
Views:	1
Size:	29.8 KB
ID:	599195
    Last edited by Quadrocopter; 26-03-13, 11:45. Reason: Tegning

    Comment


    • #3
      RangeVideo | FPV Video Solutions. Long Range Reconnaissance Plane]Filtered Linear Power Supply [PSU-linear] : RangeVideo!, Wireless video solutions.[/url]

      Legg merke til at 600 mA er maks når du regulerer ned fra 4s. Burde holde i lange baner. Jeg har en slengende rundt ett eller annet sted, den holdt ikke til mitt behov så jeg kjøpte en kraftigere fra Foxtech istedenfor.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Originally posted by bjeff View Post
        RangeVideo | FPV Video Solutions. Long Range Reconnaissance Plane]Filtered Linear Power Supply [PSU-linear] : RangeVideo!, Wireless video solutions.[/url]

        Legg merke til at 600 mA er maks når du regulerer ned fra 4s. Burde holde i lange baner. Jeg har en slengende rundt ett eller annet sted, den holdt ikke til mitt behov så jeg kjøpte en kraftigere fra Foxtech istedenfor.
        ''


        stilig.. Et par turnigy led striper bruker vel kanskje 1w eller noe!? Vil denne holde da?!
        Last edited by kjekve; 25-03-13, 20:11.

        Comment


        • #5
          Ja, det blir bare 83 mA dersom det er snakk om 1 watt.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Jeg bruker en slik:
            12V 2.5A UBEC 2-5S Lipoly (12-23v)
            Lars Henrik Kjølberg

            http://www.flickr.com/photos/larshkj/

            Klubber:
            Jets of Norway
            Nittedal modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Hvilke servoer bruker du? 50hz er beregnet for analoge servoer. Det er stor sjangse for at dette kan ha mye å si. Det du dog skal vite er at naza som gimbalkontroller er ganske crappy

              Comment

              Working...
              X