Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norgescup - F3F i Brønnøysund

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Norgescup - F3F i Brønnøysund

    her er en liten bildeserie fra sist helg i Brønnøysund! resultatene og en liten beskrivelse kommer snart!
    http://www.ba-avis.no/nyheter/article149637.ece
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

  • #2
    Fredag:

    Vi hadde planlagt avreise ved 14-15 tiden på fredag. kl. 11 fikk jeg en telefon fra Jack, der han fortalte at Bjørn Tore Hagen hadde blitt for syk til å dra nedover. Dermed sto vi med en bil, og en sjåfør i minus! 3 timer før vi skulle dra tilbød moren til William seg å låne vekk bilen sin! Jeg må si at det så noe mørkt ut en stund før det! Allike vell klarte vi ikke å komme oss på veien fra Bodø før halv 5! Turen på ca. 50 mil gikk egentlig mye fortere enn jeg skulle ha trodd!


    Lørdag:

    dagen startet med med "værst tenkelige" utfall, vindstille og regn! I 11-12 tiden sluttet det å regne, men det var fortsatt blekkstille! Vi besluttet å heller satse på litt vinsjing til det blåste opp. Etter ca. en time begynte vi å kjenne noe som kunne tyde på vind. Vi kjørte så til hanget, og gikk opp. På toppen var det sånn ca. under 1 m/s, men Jack Farstad satset på at det gikk bra og kastet utenfor Mini-elipsen, og den fløy som bare det! Etter knappe 5 minutter kjente vi at de begynte å blåse så mye at vi kunne kaste ut en 3 meter sak. Etter en drøy time med friflyging rigget vi opp banen, mens vindmåleren logget ca. 6-7m/s. Vi fikk 9 omganger før vi avsluttet med litt DS flyging!

    resultatene for Lørdag:

    1. Jack Farstad.................Trinity
    2. Dag Skoglund...............Freestyler 3
    3. Jørgen Wake Stensen.....Ceres
    4. William Jul Ringkjøb......Skorpion DSL
    5. Lage Salamonsen..........Race M
    6. Knut Eirik Lyngmo.........Race M
    7. Jon Haugen..................Pike WR Extreme

    Resultatene med poeng score har jeg ikke for hånden akkurat nå, men jeg vet at det var rimelig jevnt. Undertegnede avsluttet konkurransen med å stikke av med speedmaster tittelen, med tiden 51.xx sek.

    Søndag:

    Søndag dro vi rett opp på hanget. Det blåste rundt 8 m/s fra vi kom og utover, med litt varierende forhold. Vi fikk 9 omganger søndag også. William var uheldig med den nyinnkjøpte Skorpionen sin rett før vi skulle starte konkurransen, så han meldte seg frivillig til å sitte i sekretariatet.

    Resultatene ble som følger:

    1. Dag skuglund...............Freestyler 3
    2. Jack Farstad................Trinity / X-hale Viking mod.
    3. Lage Salamonsen.........Race M
    4. Jørgen Wake Stensen....Ceres
    5. Knut Eirik Lyngmo.........New Sting / Race M

    Dag ble speedmaster med tiden 46.xx (om jeg ikke tar helt feil)

    Må bare takke alle for en kjempefin helg!

    Neste "happening" for min del blir vel Lofoten Race Weekend (ikke Lofotuka) om ca. en måned, så jeg håper vi blir noen stykker der! (Oppfordrer alle som har et snev av interesse og mulighet å ta turen oppover!!)
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

    Comment

    Working...
    X