Announcement

Collapse
No announcement yet.

Referat og resultater: DLG (F3K) NC konkurranse på Spydeberg 8.5.2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Referat og resultater: DLG (F3K) NC konkurranse på Spydeberg 8.5.2011



    Cirrus arrangerer årets første F3K NC stevne på Spydeberg nå på Søndag (8/5).

    Meteorologene melder om kjempe forhold - så her er det bare å klargjøre shorts og T-skjorte (husk solkrem og cap) - for så å pakke redskapen å hive seg i bilen på søndag.

    Håper på at flest mulig finner veien slik at vi får en topp konkurranse dag!

    (Er du fersk så vil jeg absolutt anbefale å komme - utrolig mye man lærer på en slik dag!)

    Last edited by Quadrocopter; 04-05-11, 22:47.

  • #2
    Click image for larger version

Name:	Spydeberg 8mai 2011.JPG
Views:	1
Size:	22.3 KB
ID:	578671
    Oppdatert værmelding for Spydeberg på søndag. Får håpe det ikke stemmer, nåda..
    Last edited by hangman; 05-05-11, 12:48.
    Jo Skavhaug

    ..sånn ca..

    Comment


    • #3
      Det er kun Cumulus skyer

      Comment


      • #4
        Påmeldt!
        Men hva er status? hvor mange ser det ut til at vi blir?
        Hva er task-listen?

        Comment


        • #5
          eneste jeg kan si sikkert er doogledee er på hytta på sørlandet (kypros) og jeg er blitt forhindra selv, så vi stiller dessverre ikke.
          Jo Skavhaug

          ..sånn ca..

          Comment


          • #6
            Er ikke involvert i F3K ting lenger, men jeg regner med at det er mer eller mindre den samme gjengen som stiller i alle konkurranser + de som måtte komme fra GMFK

            Hvis du tar utgangspunkt i Task-lista fra NM 2010 så tror jeg ikke du bommer så veldig mye. (A B C D F G A )
            Last edited by Quadrocopter; 06-05-11, 15:44.

            Comment


            • #7
              For en som bare såvidt klarer av å pælme greia opp i lufta...
              Kan dere se noe mer om når dette er samt ikke minst hva er man nødt å vite?
              Kan tenkes at jeg stiller, men da mest for å garantere andre at de ikke ender lengst ned på lista

              (Fannt ikke noe på Cirrus side)
              Peter
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

              Comment


              • #8
                hvis du klikker på øverste raden av linker på Cirrus-forsida (Cirrus RC Flyklubb – Norges største og mest aktive klubb, innen RC-seil og elektro. Klubben er medlem av Norges Luftsportsforbund (NLF) som igjen er medlem av Fèdèration Aèronautique Internationale, FAI. Gjennom NLF er Cirrus RC Flyklubb også medlem av Norges Idrettsforbund og Olympiske Komite.), der det står F3K, så får du noe info om oppgavene osv. Der finner du påmeldingslinken også.
                du kan også klikke på linken på høyre side litt ned på sida, under referat/bilder fra F3K NM 2010. mye grei info der om du skroller helt ned på sida.
                Q har nevnt under hvilke av oppgavene som mest sannsynlig blir aktuelle på søndag.
                Jo Skavhaug

                ..sånn ca..

                Comment


                • #9
                  Propepprell:
                  Det er vel ikke så mye man MÅ vite. Det er en fordel å kjenne oppgavene som gjelder i f3k, men de blir alltid gjennomgått før hver runde uansett for å unngå missforståelser. Men alt man kan fra før gjør at man kan konsentrere seg om å lese luften, ikke konse om hva oppgaven går ut på. Men om man ikke kan noe om oppgavene lærer du det på plassen. De er ganske enkle når de blir forklart.
                  Har du fly og radio som er ladet, så er du langt kommet.
                  Ellers fant jeg mest info om jeg gikk inn på cirius sin side og valgte terminlisten, deretter klikket jeg på i-tegnet/info om gjeldende f3k konkurranse. der meldte jeg meg på og det står om tidspunkter osv.

                  Comment


                  • #10
                    Du finner litt mer info nederst her (denne er fra NM 2010) Fant ikke siden – Cirrus RC Flyklubb

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hangman View Post
                      hvis du klikker på øverste raden av linker på Cirrus-forsida (Cirrus RC Flyklubb), der det står F3K, så får du noe info om oppgavene osv. Der finner du påmeldingslinken også.
                      du kan også klikke på linken på høyre side litt ned på sida, under referat/bilder fra F3K NM 2010. mye grei info der om du skroller helt ned på sida.
                      Q har nevnt under hvilke av oppgavene som mest sannsynlig blir aktuelle på søndag.
                      Er jeg blind? finner ikke påmelding her...
                      HLG informasjon
                      Peter Rahm
                      Siggerud
                      Cirrus RCFK

                      Comment


                      • #12
                        Påmelding: Pmelding/klokkeslett

                        Men den er ingen som dauer om du bare stiller opp å gjør påmeldingen nede på Spydeberg stripa

                        Comment


                        • #13
                          Da tror jeg nok at jeg kommer likvel, om ikke for annet så for å lære som Frank skriver.
                          Har nettopp vært ute en tur og "pælmet fly" en stund på den lokale grusbanen. Det var særdeles merkelige forhold med stort sett synk alle plasser. Jeg gjør som sagt IKKE anspråk på å kunne dette, men i død luft pleier jeg å holde flyet oppe kanskje en minutt eller så.
                          I dag totalt forsvant luften under flyet og jeg hadde MANGE flukter på ca 20s! Himmel og hav.
                          Uansett så fikk jeg i dag min store "Aha-opplevelse". For mellom alle synk dukket det opp fete bobler! Haleluja!
                          Dette var for meg første gang jeg fikk oppleve skikkelig termikk med DLG. Den første bobla plukket jeg på kanskje 10m og ble med i hvert fall 2minutter. (Selvsagt fikk jeg ikke igang timern så jeg vet ikke hva total tid ble, gjetter på 4-5min).
                          Jeg steg og steg, det var som om flyet ikke ville ned. Har INGEN formening om hvor høyt jeg kom, men flyet begynte å bli litet.
                          DÆVEN dette er jo gøy!

                          I have seen the light!

                          Peter
                          Peter Rahm
                          Siggerud
                          Cirrus RCFK

                          Comment


                          • #14
                            Velkommen inn i den virkelige modellfly verdenen - det er mye mer interessant å utfordre/jobbe med naturkreftene enn å bare fyre igang propellen i nesa eller på taket og lage hull i lufta!

                            Vil absolutt anbefale å ta en tur ned i morgen, ta også med DLG'en - det er alltid rom for noen kast i pauser etc. og menge som kan komme med tips og gode forslag.
                            Last edited by Quadrocopter; 07-05-11, 19:50.

                            Comment


                            • #15
                              Fyller bilen i morgen tidlig og peiser avgårde. Synes du man ikke burde delta, sånn som "trainee"? Bare kaste litt i pausene?
                              Tar med andre leker uansett. Kommer du Frank. Husket nettopp at jeg vel skyller deg penger for den varmeren? Føles ikke som den trengs nå, men har jo bestillt.

                              Peter
                              Peter Rahm
                              Siggerud
                              Cirrus RCFK

                              Comment

                              Working...
                              X