Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly mer seilfly i 2005?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by jj
    Ta med radarpistol.....
    Dessverre så er "Stalker'n" opptatt av noen andre denne helgen så jeg får ikke tatt den med. Får ta det ved en annen anledning.

    Comment


    • #62
      Originally posted by joo
      2005 går dessverre mot slutten, spesielt modellfly-messig siden det er et par ufyselige måneder på slutten av året!
      Hvordan har så seilfly-året gått???


      Har DU kommet i gang med denne fascinerende delen av hobbyen?
      ja nå er seilflysesongen foreløpig slutt for min del da jeg dessverre greide å knuse Estrella`en under en vinsj start og piken min plutselig slutta og virke oppi lufta.
      Jeg er veldig fornøyd med seilfly sesongen 2005 har vert med på 10 seilfly konkurranser og føler jeg har lært veldig mye på det. Har hatt ca 30 trenings dager på vinsj og mye trening på strikkstart har også flydd ca 40 timer ekte seilfly og over 1000km strekk
      Tore Kvarme

      Comment


      • #63
        DA har du grunn til å være fornøyd TK Har skjønt at du virkelig har trådt til i år, ser det blant annet på diverse resultatlister...

        Nå er det bare å få klar mange seilfly til neste sesong! For min del blir det å dra på så mange slepetreff jeg klarer, har på tur ny stor skala gromfugl fra Tsjekkia som forhåpentligvis blir levert til jul. Blir nok et 40k-prosjekt dette... Men er helt hekta på dette nå.

        Etter at Jo Grini demonstrerte litt lazy DS nylig må jeg bare si at jeg SKAL ha 2-3 fly klare som duger til dette også!
        For min egen del håper jeg å få trena litt F3F, har to fugler på gang til formålet. Klaffer det med sommerferie er det svært aktuelt å dra på Lofotuka. Og det skal bli mer termikkjakt med el-seiler og DLG.

        Misunner deg distanse i fullsize, har bare noen få timer på ASK21 men har prøvd litt acro Moro, men det var dette med tidsklemma da.

        Synd med flya dine. Knuste selv Oceloten min pga batterifeil og det var kjempenedtur.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #64
          Originally posted by joo
          DA

          Nå er det bare å få klar mange seilfly til neste sesong! For min del blir det å dra på så mange slepetreff jeg klarer, har på tur ny stor skala gromfugl fra Tsjekkia som forhåpentligvis blir levert til jul. Blir nok et 40k-prosjekt dette... Men er helt hekta på dette nå.
          fortell hva har du på gang til 40 k
          Tore Kvarme

          Comment


          • #65
            Nja TK, skal etter hvert lage review, men det skader vel ikke å si hva lommepenga brukes til før den tid ... : Det blir en 6m DG600 fra LET, med retract og hjulbrems, 3 servoer i hver vinge, slepeoppsett osv. Proppes med Volz og Profi-servoer (11 stk totalt ombord) og DS IPD-synthRX fra MPX. Picolario telemetri og litt redundans (dublert regulert LiIon-oppsett) på batterisiden drar avgårde med litt lapper, og så er det innredning mm. Eneste jeg skippa var mulighetene for vann-ballast. Er jo ikke helt gal vel... Har ikke bestemt meg for om jeg vil ha PowerBox-oppsett eller ikke. Liker det enkelt, så sannsynligvis lar jeg være.

            Deiligheten er forhåpentligvis levert rundt juletider... Sammen med to modeller til fra LET som en annen i klubben har bestilt... Betyr at de andre seilflya jeg vil ha klar til neste sesong MÅ være ferdige før jul, regner nesten med all fritid etter den tid går med til å kose/mekke på storfuglen Har noen feriedager jeg kan ta ut neste måned og prioritere Sierra, ASW27B og Nemesis. Så jeg har lagt alle F3J/F3B-tanker på hylla for ei stund dessverre... Så mye som frister og så lite tid!
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #66
              Originally posted by joo
              Etter at Jo Grini demonstrerte litt lazy DS nylig må jeg bare si at jeg SKAL ha 2-3 fly klare som duger til dette også!
              Testet DS for første gang i går på Verket å det var DS= Dobbelt Super morsomt. Helt sykt fett når man bare merker man har kommet inn i de riktige banene og flyet bare setter fart og plystringen begynner. Bare venter til neste gang det er meldt nordavind for dette må jeg teste ut mer. har god forståelse for at du må ha et par DSfly klare.
              Hæ alle F3J/F3B tanker på hylla du må jo ha det veldig travelt vis det blir ned prioritert.
              Tore Kvarme

              Comment


              • #67
                Flott at du har prøvd DS TK!!! Må bare si at jeg skjønner Jo veldig godt når han bare bruker framsida av hanget for å få høyde nok til å stikke bak Jeg håper bare jeg får dette til etterhvert jeg også. Har en mistanke om at det blir trengsel på DS-sida på Verket i året som kommer... Regner med både Nemesisen og Sierraen duger til DS på nybegynnernivå.

                Må innrømme at skala-dilla kombinert med slepe-dilla har bitt meg noe ettertrykkelig, så når jeg skal ha både store 3D og acro-maskiner klare (elektro selvsagt) i tillegg så er det ingen tvil om at jeg garantert ikke får nubbsjanse til noe F3 unntatt litt F3F kanskje. Må bare innse mine begrensninger...

                Skal legge inn noen varmeelementer i senderpulten min nu, med LiIon-drift. Dermed kan man kanskje utnytte all den kalde nordavinden som er på gang framover
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment

                Working...
                X