Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er det med meg og Radian.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er det med meg og Radian.

    Hva er det jeg ikke får til med Radian. (Fly den selvsagt) Når jeg sender den avgårde har jeg skjønt at jeg må være forsiktig med gassen. Men uansett hvor forsiktig jeg er, går den rett opp, legger seg over på ryggen, og med nesa rett i bakken.
    Begynner å bli mye tape og lim på et nytt fly.
    Jeg har noen klikk ned på høyderoret også. Jeg greier ikke å finne balansen mellom for lite throttle til å stige pent, eller rett på ryggen.
    CG ser grei ut, og den glir pent når jeg sender den uten motor. Dette er irriterende, og setter pris på tips hvordan den kan klatre pent, uten å stalle rett i døden.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Potensielle feil er manglende "nedtrekk" på motor eller feil vinkel på bakvingen...

    Comment


    • #3
      Høres logisk ut. Har sjekket at motoren peker litt ned og til høyre. Ser nærmere på vingen bak også. Tar i mot alle tips, sitter og limer nå. Glassfibertape er en fin oppfinnelse.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Kanskje batteriet sklir bakover i kroppen når du gir gass?
        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

        Comment


        • #5
          Dette er første gangen jeg reparerer et isoporfly. Egentlig er det artig å se hvor bra det blir med tape og foam safe CA. Ser ut til at tyngdepunktet må langt fremme på denne. Det er et spor til batteriet, men jeg får ta det forover neste gang. Hvis jeg tør å fly den mere da. "Vart litt skremt no."
          Kanskje det er en ide med mer nedtrekk på motor også. Jeg trodde dette var plug and play.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            Minner meg om Skyartec Cessnaen jeg hadde, med en gang jeg rørte gassen gikk den i loop. Samme problemet hadde jeg med Fun cub'en, dog ikke så ekstremt. For meg var løsningen å flytte tyngdepunktet fremover samt legge inn mer nedtrekk.

            Comment


            • #7
              Du trenger ikke foam safe CA til Radian, det er faktisk bedre med vanlig CA. Det høres ut som om det er opptrekk på motoren. Det er køl umulig å fly Radian i en rett linje på motor, pga overdreven negativ angrepsvinkel på horisontal stabb ift vingen. Da må man isåfall bruke endel dykkror for å kompensere. Hvis du i tillegg har cg langt bak, og gir bånn pinne på launch, kan det være forklaringen i kombinasjon med nevnte motortrekk.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Høres ut til at jeg må legge inn mer nedtrekk på motoren. Den går i loop selv med det minste gasspådrag. Fikk meg denne for at jeg skulle ha noe avslappende å fly med i Jula. Stemte ikke helt, og ikke er den plug and play heller.
                Alle på RCG og WF skryter denne opp i skyene, og jeg kan ikke se at jeg har lest om andre som har tilsvarende problemer. Slik som den er nå, er det et selvmordsfly. Prøver å ta knekken på seg selv, med en gang den kommer i lufta. Sur
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Prøv og flytte cq fram.
                  Hvis mener og huske at det er satt av ganske stor plass til batteriet men at det er litt langt bak.
                  Trolig er modellen designet for oppsett med nikkel batterier. Så hvis du bruker lipo ( som er mye lettere )
                  må du sette batteriet lengre fram. Det er ikke så mye power den trenger for å fly
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment


                  • #10
                    Tull og tøys med nikkel (!!!) den er laget for lipo. ArneH, dersom du vil sammenligne med min, som flyr meget bra, så ta kontakt. Vi bor i samme region.
                    Last edited by bjeff; 29-12-10, 21:42.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bjeff View Post
                      .... så ta kontakt. Vi bor i samme region.
                      Regner med at begge skal en tur ned i Frognerparken til fredag - det er menge plasser der som er folke tomme og hvor man kan testfly!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Regner med at begge skal en tur ned i Frognerparken til fredag - det er menge plasser der som er folke tomme og hvor man kan testfly!
                        Jeg hadde ikke tenkt å ta med Radian, men dersom det er behov, så ring meg (nr i signaturen). Kommer uansett til parken.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Hei.

                          Har du sjekket at det ikke er lagt inn en "mix" med opp trim koblet til throttle på radioen din?
                          Det legges ofte inne en mix med "ned trim" sammen med throttle, går denne gal vei blir det fort ille.

                          Comment


                          • #14
                            Takker! Jeg limer den sammen og tar den med til Frognerparken, og lar gutta se på den. Regner med at batteriet har vært for langt bak.
                            Er der i 12 tiden.
                            Jeg har prøvd den med DX5 uten mix.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #15
                              høres rart ut det du sier med at den stiger brått med gass pådrag, men alle de radianene jeg har flydd så må du holde dykk ror under stig. Vi kan jo ta en kikk på den i frognerparken på Fredag, jeg kommer til å ha med radian pro også, så hvis noen vil kikke på den er det bare å komme bort Sees imorgen.


                              Leif
                              Leif Bjørgo
                              Cirrus-RCFK

                              Comment

                              Working...
                              X