Announcement

Collapse
No announcement yet.

Din mening om hvilket fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Din mening om hvilket fly

    Regner ikke med at den tråden her blir så lang, men jeg klarer ikke å bestemme meg for ett av de, så jeg trenger hjelp fra deg..

    Begge flyene er gedigne saker der AWS 28 / 18`en er i 1:2 på ni meter (den hvite), og Duo Discusen er 8 meter, men har en kropp som er 3,4 m lang, og er i 1:2,5 skala.
    Duoen har vissnok en bedre finish enn ASW`en, og er helt ferdig med interiør og alt av radioutstyr. ASW`en er ikke det. Det er en betydelig prisforskjell her, uten at det skal avgjøre om det blir den ene eller andre. Et slikt dilemma har jeg aldri vært i før, så jeg vil ha din mening før jeg bestemmer meg Men en av de blir det.

    Fant ikke video av ASW, men her er en av Duoen:
    Attached Files
    Last edited by Soarer; 02-02-09, 20:00.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Mitt forslag blir nok kron eller mynt. Blir helt vill i "lemmen" av begge flyene jeg
    Thomas Rongve

    Comment


    • #3
      Jeg også, det er derfor jeg spør dere....
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #4
        vet du noe om fly egenskapene på modellene, og bygge kvalitet?

        Kanskje du kan prøve å lage en Pluss / minus liste for begge modellene så ser du vel etterhvert hvilke som er mest aktuelle.
        Thomas Rongve

        Comment


        • #5
          Enkelt.. kjøp begge to.

          Comment


          • #6
            Hoi

            Nydelig saker begge to. Jeg har ei greie for ASW'er må jeg innrømme, men Duo Discuser har jeg hatt ei svææær greie for i siden jeg først fattet interesse for seilfly for ..... (veeel. Svært mange år siden )

            Så min stemme går til Discusen
            Mvh
            Torbjørn Gustafson
            www.trmfk.no



            Will fly for food

            Comment


            • #7
              Itteno knussel, je tek dom alle sju - som kjerringa sa

              Comment


              • #8
                Hmmm....
                Nå tror jeg Gudmund har rå fortjeneste på salget av Predatorer og omsetter den til kjøp av HEFTIGE modeller. (FLEIP. Sorry Gudmund, kunne ikke dy meg Vi vet jo at de ikke stemmer.

                Uten å kjenne til modellene så synes jeg ASW'en er den peneste. Det er noe med formen på vingende til Disucsen jeg synes skurrer.

                Stein

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lille_Thomas View Post
                  vet du noe om fly egenskapene på modellene, og bygge kvalitet?

                  Kanskje du kan prøve å lage en Pluss / minus liste for begge modellene så ser du vel etterhvert hvilke som er mest aktuelle.
                  Det har jeg gjort, men sitter fremdeles igjen med ei vektstang i ballanse..
                  Egenskaper er ganske likt når fly blir i den størrelsen.

                  Stein, det er Predator som er heftig.. Det her er bare stort.
                  Joda, må innrømme at jeg har tjent 500 spenn fordelt på 17 Predatorer..

                  Kom igjen folkens, og bestem meg..



                  Stein,
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du ser på finish å bygge kvalitet hvordan ser vekt stanga ut da?
                    Thomas Rongve

                    Comment


                    • #11
                      må si meg enig med kingfisher at ASW er penest.
                      Syns også det er noe med vingene på den andre som skurrer....
                      Stefan Strand

                      Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

                      Comment


                      • #12
                        Nei jeg vil nok si duo discusen, syns den er bare grise nydelig
                        Thomas Rongve

                        Comment


                        • #13
                          Har ikke peiling på disse flyene men den helt hvite var meget elegant syns jeg..

                          Nydelig instrument på det ene bildet der, det med carbon. Er det bildet fra den hvite, discusen??
                          Bare flygreier: )

                          Comment


                          • #14
                            Når du sier den leveres med allt radioutstyr, med servoer å hele stasen eller???
                            Bare flygreier: )

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by cissaman View Post
                              Når du sier den leveres med allt radioutstyr, med servoer å hele stasen eller???
                              Instrumentpanelet må gjøres om igjen på den hvite ASW`en for å få det skalariktig, men er bra som det er.
                              Hele stasen er med på Duoen, servoer og Weatronic rx, you name it.
                              Men som sagt alle, hva er penest?
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment

                              Working...
                              X