Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model K8B 3500 ARF fra Elefun, noen som har erfaring??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix Model K8B 3500 ARF fra Elefun, noen som har erfaring??

    Satt og kikket lit på denne modellen og den ser ut som billig morro for slep, og kanskje hang ved rolige forhold. Er det noen som har erfraing med den??




    Phoenix Model K8B 3500 ARF GL03 - elefun.no - Radiostyrt hobby

  • #2
    Hei.
    Etter mine første test-turer under sleping har jeg bare en ting å si:"Løp og kjøp" !
    Modellen flyr fjellstøtt,med sin lave vekt (3,8 kg) og HQW3/15 vingeprofil kan man faktisk bare henge der.Dette skal være en termikksniffer de lux.Hadde faktisk leg opptil 10-12 minutter i kaldt og vindstille vintervær.Selv om dette er en 100% tremodell så er den meget solid ,tåler mye juling under slep og landing er utrolig lettflydd også..Det eneste minus er at den ikke har luftbrems.Dette må man bygge inn selv og det trengs virkelig den flyr og flyr,så da er man avhenig å ha ei laaaaang stripe..
    For interesse så har jeg en liten bygg/monterings blogg her: K8B storglider 3.5 m
    Er behjelpelig for oppsett av elekronikk og tips,så det er bare å ta kontakt.

    Comment


    • #3
      Hei, har du fått noe mer erfaring med modellen??

      Comment


      • #4
        Hei
        Har flydd 12 turer til nå (sleping) Den flyr bare fantastisk,driver og monterer inn airbreak's i vingene nå Det trengs i høyeste grad.
        Kjøpte disse fra hobbyking:
        Glider Spoiler Servoless Left and Right Pair

        Comment


        • #5
          Originally posted by Einar Kristiansen View Post
          Hei
          Har flydd 12 turer til nå (sleping) Den flyr bare fantastisk,driver og monterer inn airbreak's i vingene nå Det trengs i høyeste grad.
          Kjøpte disse fra hobbyking:
          Glider Spoiler Servoless Left and Right Pair
          Holder på å bygge min nå. Byttet ut metall vingestag med carbon 10mm. Det passer sånn noenlunde, litt trangt. Kommer til å sette en elektromotor i nesa. Var litt jobb å frese ut før det ble plass til motor.

          Det eneste problemet jeg har er at støtstang til høyderor går utrolig tregt. Mulig jeg må sette 2 små servoer bak til høyderor. Sideror går noenlunde greit.

          Comment


          • #6
            Lurer litt på å prøve en slik en gitt. Sett på noen snutter på youtube,ser morsom ut til en billig penge.

            Comment


            • #7
              Er det noen som har montert el motor i denne?? Og kan si hva som må til for få inn motor oppsett og slikt
              gjerne bilder av installasjon.
              mvh Stin
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

              Comment

              Working...
              X