Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nitro-heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nitro-heli

    Jeg var ute og fløy med en kompis her om dagen. Han hadde med seg nitrokjerra si.

    Det er jo utrolig moro med nitroheli selv om det er avleggs. Jeg hadde det før, men solgte det fordi jeg alltid hadde så mye trøbbel med det. Men elektroheli føles litt sterilt... er det noen av dere som flyr nitro om dagen?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Originally posted by jotto View Post
    Jeg var ute og fløy med en kompis her om dagen. Han hadde med seg nitrokjerra si.

    Det er jo utrolig moro med nitroheli selv om det er avleggs. Jeg hadde det før, men solgte det fordi jeg alltid hadde så mye trøbbel med det. Men elektroheli føles litt sterilt... er det noen av dere som flyr nitro om dagen?
    Jeg har fått meg en T-rex 600N med OS 55HZ. Liker muligheten å kun lade et lite batteri og fly en hel dag uten å ha med meg aggregat

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Originally posted by Lars N View Post
      Jeg har fått meg en T-rex 600N med OS 55HZ. Liker muligheten å kun lade et lite batteri og fly en hel dag uten å ha med meg aggregat
      Ja, det er jo praktisk. Vi har riktignok aggregat på stripa, så jeg savner egentlig ikke mere flytid. Det er mere kosen med lukt og tanking.

      En annen ting er at jeg må fornye batteriparken snart. Det er jo en relativt stor investering på en 700-size.

      Flyr du noe på Haver for tiden?
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Originally posted by jotto View Post
        Ja, det er jo praktisk. Vi har riktignok aggregat på stripa, så jeg savner egentlig ikke mere flytid. Det er mere kosen med lukt og tanking.

        En annen ting er at jeg må fornye batteriparken snart. Det er jo en relativt stor investering på en 700-size.

        Flyr du noe på Haver for tiden?
        Er nå fortsatt lit fan av lukt og det hele med fuel

        Har fått flydd altfor lite, er fortsatt medlem i Blackbird så må prøve å ta noen turer dit utover vinteren.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Trodde Align hadde slutta med nitro, men det ser jaggu ut som de kommer med en 700XN... Align T-Rex 700XN - RC Groups
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Originally posted by jotto View Post
            Trodde Align hadde slutta med nitro, men det ser jaggu ut som de kommer med en 700XN... Align T-Rex 700XN - RC Groups
            Så hva venter du på, du skal jo alltid ha det siste og det heftigste
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lars N View Post
              Så hva venter du på, du skal jo alltid ha det siste og det heftigste
              Den er ikke i salg enda :P
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                Forhåndsbestill

                Men ja.. Må si meg enig i at det er lite som slår lukta av svidd nitro...
                (fortsatt mest fan av bensin dog. Bensin med nitro-lukt hadde vært noe
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Hehe

                  Goblin black nitro ser hakket tøffere ut, egentlig...
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Nitro er kanon

                    Har hatt noen år pause nå, men begynner å friste å fly litt igjen.

                    Jeg har enda en 700n dfc stående overhalt og klar, samt plenty med nitro

                    Jeg har også en logo 600sx stående, men har ikke så mange batterier igjen.

                    Så det blir nok nitro for min del, selv om jeg er redd deletilgangen i Norge forsvinner.
                    I kombinasjon med dyre deler og fortolling kan det slå kjipt ut frykter jeg.

                    Jeg hadde forøvrig aldri noe problem å snakke om med nitro, og lukta samt følelsen det gir er knall. Eneste som er kjipt er alt griseriet som følger med.

                    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
                    Last edited by jonny; 06-11-17, 22:50.
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jotto View Post
                      Hehe

                      Goblin black nitro ser hakket tøffere ut, egentlig...
                      Ja takk begge deler???

                      Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jonny View Post
                        Nitro er kanon

                        Har hatt noen år pause nå, men begynner å friste å fly litt igjen.

                        Jeg har enda en 700n dfc stående overhalt og klar, samt plenty med nitro

                        Jeg har også en logo 600sx stående, men har ikke så mange batterier igjen.

                        Så det blir nok nitro for min del, selv om jeg er redd deletilgangen i Norge forsvinner.
                        I kombinasjon med dyre deler og fortolling kan det slå kjipt ut frykter jeg.

                        Jeg hadde forøvrig aldri noe problem å snakke om med nitro, og lukta samt følelsen det gir er knall. Eneste som er kjipt er alt griseriet som følger med.

                        Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
                        det er bare å kommer tilbaka , du vet hvor du finner oss
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • #13
                          Vil ikke ha noe annet enn nitro på heli! Det er selvfølgelig litt ekstra (pardon my french) kødding med forbrenningsmotorer men det er det eneste som funker for meg. Elektrisk er helt klart enklere rensligere men gir en kjip feeling i forhold.
                          Ser ut som nitro siger tilbake på markedet. Black Thunder ser jo helt konge ut, men er dessverre litt "out of my league" på pris. Det ligger masse nitromaskiner ute på Finn så hvis man er i tvil om det er noe å satse på så behøver man ikke å investere skjorta og buksa for en god nitromaskin......
                          Øystein Solvang Randen
                          Røyken og Hurum modellflyklubb

                          Menneskelig svikt er utelukket!

                          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Orand View Post
                            Vil ikke ha noe annet enn nitro på heli! Det er selvfølgelig litt ekstra (pardon my french) kødding med forbrenningsmotorer men det er det eneste som funker for meg. Elektrisk er helt klart enklere rensligere men gir en kjip feeling i forhold.
                            Ser ut som nitro siger tilbake på markedet. Black Thunder ser jo helt konge ut, men er dessverre litt "out of my league" på pris. Det ligger masse nitromaskiner ute på Finn så hvis man er i tvil om det er noe å satse på så behøver man ikke å investere skjorta og buksa for en god nitromaskin......
                            Det var du som var innom Haver for noen år siden og fikk litt hjelp til oppsett og sånt? Isåfall var Raptoren din den siste nitromaskinen jeg fløy...
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #15
                              Stemmer det! Takker for hjelpa den gang! Har selvfølgelig alltid nye utfordringer med heli, men har heldigvis gått et stykke vei siden den gang. Ser i en annen tråd at du har investert i Black Thunder. Flott maskin! Raptoren flyr fortsatt og er egentlig den maskinen jeg er mest glad i.
                              Øystein Solvang Randen
                              Røyken og Hurum modellflyklubb

                              Menneskelig svikt er utelukket!

                              Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                              Comment

                              Working...
                              X