Announcement

Collapse
No announcement yet.

Base Loaded Antenne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Base Loaded Antenne

    Noen som har erfaring med slike?
    Nærmere bestemt denne:

    http://www.helikraft.com/Quick+UK/Ge...8H5330%29.html

    Skal ikke redusere rekkevidde mye men er det noen som har testet, gjerne i elektromodell...
    Syns den lange antenne ledningen er en pita....

  • #2
    Quick UK

    er det som lager disse antennene. Du kan kjøpe dem direkte der:
    404 Not Found
    eller evt her for å få med hele menyen:
    404 Not Found
    Velg general parts knappen til venstre og velg Radio System
    i menyen som da dukker opp. Scroll litt nedover siden så finner du dem.
    jeg har nettopp bestillt et par tre stykker til en Raptor 50, en T-rex 450 og muligens i den nye MaxiJoker2 som nå bygges.
    Jeg sjekka på RunRyder og de fikk mye skryt, se denne tråden:
    markrunryder

    lykke til!
    mvh
    Reidar Otto



    Comment


    • #3
      Ja jeg oppdaget det rett etter at jeg hadde fått i hus 3 stykker, 1 til hver av Raptorene + en til 600n.

      Funderte på å bruke dem på 450ene også men synes "foten" er litt stor. Mulig jeg bare setter MAP antenner på dem da de uansett ikke trenger like stor rekkevidde.

      Comment


      • #4
        Er jo strengt tatt bare 20cm pianotråd og noe i nærheten av en 100uH choke i bunnen. Man kan skreddersy designet om man lager dem selv, men er det verdt jobben?

        Men syntes dem var skikkelig pent laget, kanskje noe å prøve på noen av seilflya mine? Regner med man beholder 70-80% av rekkevidden med godt designede baseloadede miniantenner.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Ja det er ingen avanserte saker, har oppskrift til å lage dem men jeg klarer ikke komme noe i nærheten av den finishen, de er rett og slett pene.
          Det står at om man bøyer en så skal man ikke bøye tilbake da man kan knekke noe inni så det høres ikke ut som om disse er bare pianotråd selvom det duger til å lage slike av.
          Attached Files
          Last edited by Tintin; 19-01-07, 18:30.

          Comment


          • #6
            Nei, sikkert ikke pianotråd i dem. Gi beskjed om dem fungerer godt i praksis, dem blir jo bare stiligere og stiligere når jeg ser bilder av dem
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Måtte sjekke, det er faktisk et tynt CF rør og den berømte pianotråden ligger da inni, regner jeg med

              Comment

              Working...
              X