Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan feste servoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan feste servoer

    Halloi her...

    Hvordan fester man servoer i servoebrønn i tillegg til skruer som følger med.
    Var så lur at jeg brukte Epoxi for å feste servoer for balanserorene (selvsagt brukte jeg teip på servo først, men de sitter bomfast likevel). Har hørt noen snakke om at man kan bruke silikon. Er det spesialsilikon eller bare vanlig man kan få kjøpt på OBS?

    Akkurat nå skulle jeg gjerne ha noe som kan løse opp Epoxi, men det er vel å drømme nokså kraftig?

    Her i Trondheim skal temperaturen begynne å stige igjen slik at batteridrevne fly faktisk kan fly i mer enn 2 min.

    Ha en fin dag.

    Tomas
    -----------------------------------------------
    Tomas
    Trondheim modellflyklubb
    www.heltpropell.com

  • #2
    vanligvis så skrurman dem vel bare fast med de medfølgende skruer. hvis det er tre rundt servobrønnen da. Noe til å løse opp epoxi tror jeg også du kan drømme m desvarre. er nok bare å ta musklene i bruk hvis du skal ut med servoene igjen.

    Bor selv ikke så langt fra trondheim og venter på at temperaturen skal stige. Sist jeg var ut med glow for noen dager siden fikk jeg ikke start engang. selv med ny ladet gløder og starter. Var vel nermere -15 også da hehe
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      hva med silikon da?

      har du hørt om noen som brukt silikon da?
      De servoene jeg fikk med flyet var alt for store slik at jeg måtte file bort ganske mye fra servobrønnen. Dermed er det ikke så mye feste igjen for skruer. Derfor har jeg, les idioten, brukt epoxi. Itj så lurt det nei.

      Tomas
      -----------------------------------------------
      Tomas
      Trondheim modellflyklubb
      www.heltpropell.com

      Comment


      • #4
        skjønner problemet. har ikke prøvd med silikon men det vil vel sikkert funke. på ett fly som ikke er så stort. va med limpistol sånn som smelter limet. det blir litt hardere en silikon og er lett å fjerne etterpå.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Ikke dumt det nei. Må vel kjøpe en sånn pistol da
          -----------------------------------------------
          Tomas
          Trondheim modellflyklubb
          www.heltpropell.com

          Comment


          • #6
            Tror lim fra limpistol blir for hardt og løsner/sprekker når det blir kaldt.
            Terje Fagermoen
            Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
            Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

            Comment


            • #7
              Originally posted by tfagermoen
              Tror lim fra limpistol blir for hardt og løsner/sprekker når det blir kaldt.
              mulig du har ett bra poeng der ja. kanskje bedre med silikon
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Hvilken type silikon er det lurt å bruke tro?
                -----------------------------------------------
                Tomas
                Trondheim modellflyklubb
                www.heltpropell.com

                Comment


                • #9
                  vil tro du kan bruke vanlig klar byggesilikon. ? har aldri prøvd det selv men virket intresant, også i en annen tråd her brukt til å feste hengsler.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Forresten tyor, hvor går det an å fly for tiden rundt Trondheim? Skal ha en testtur med en Kantana Mini og en Sukhio om ikke så alt for lenge . Har vært i på Granåsen skistadion, men disse skiløperene ser jo bare rart på meg, som om det er noe galt
                    -----------------------------------------------
                    Tomas
                    Trondheim modellflyklubb
                    www.heltpropell.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tomasjo
                      Forresten tyor, hvor går det an å fly for tiden rundt Trondheim? Skal ha en testtur med en Kantana Mini og en Sukhio om ikke så alt for lenge . Har vært i på Granåsen skistadion, men disse skiløperene ser jo bare rart på meg, som om det er noe galt
                      Ja jeg synes alle ser rart på meg jeg

                      Fra spøk til alvor. nå bor jeg i orkdal ca 5mil fra trondheim så jeg vet ikke hvordan det er med flyging i byen. men trondheims klubben har jo stripe ved udduvoll brua like ved klett. men du er kanskje ikke medlem i klubben. Men det er vel kanskje andre som bor i byen som kan svare bedre en meg på dette. du kan jo prøve å sende en PM til noen av de her som bor i trondheim kanskje. vet at seilfly gutta flyr på gråkallen.

                      Når det gjelder slike sportsidioter så må du bare se rart tilbake, også kan du si at de bør bruke al den energien på noe fornuftig i stedet

                      Uansett lykke til med testturer.

                      Nå har temperaturen her gått fra -15 til -5 så det ligger an til fly dag i morgen
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tomasjo
                        Halloi her...

                        Akkurat nå skulle jeg gjerne ha noe som kan løse opp Epoxi, men det er vel å drømme nokså kraftig?

                        Tomas
                        Hvis du har mulighet til å bruke varme så kan du få Epoxy`en til og bli seig slik at det blir enklere å få delene fra hverandre, kommer seff litt an på hvilken lim som er brukt men det er verdt et forsøk.
                        Kjøpte for noen år siden et fly som skulle være trekkeferdig, når jeg fikk det hjem og fikk sett flyet nøye etter så var det så sjeivt at jeg kunne bruke det som banan, dette resulterte i at jeg plukka heile driten fra hverandre. Dette flyet var limt sammen med Epoxy og trelim, heldigvis ikke cyano. Var ikke mange delene som ble ødelagt, alt i alt en vellykket oprasjon.
                        Tor Henrik Hernes

                        Comment


                        • #13
                          Tomas,

                          jeg flyr på jordene ved Dragvoll. På andre siden av byen finnes det endel gode plasser, i nærheten av Granåsen har du f.eks. myra ved Åsabakkene. Du må spenne på ski først, ihvertfall nå som temperaturen stiger. Ellers er det flyklubbens plasser på Bratsberg og ved Udduvoll.

                          BTW, jeg skjønte ikke den om elektrofly og 2 minutter? Mine flyr like lenge sommer som vinter, og du har den gode fordel at etter endt tur er batteriene fingervarmere. Du må bare huske å holde batteriene dine varme, blir de kalde er det lite futt i dem.
                          Anders Valland
                          Trondheim

                          Comment


                          • #14
                            Takk for tilbakemelding Anders.
                            Alstå, det jeg mener er at de blir så utrolig slappe, vet ikke om det skyldes økt indre motstand, men selvfølgelig er energimengden den samme. Det er bare batteriet som ikke greier å levere den effekten jeg ønsker vettu. Batteriene mine blir i hvertfall veldig kalde veldig fort når det er 12 minusgrader ute.

                            Hvor er denne flyplassen ved Bratsberg? Kart? Når skal du fly neste gang? Kanskje vi kan treffes?


                            Originally posted by Mossie69
                            Tomas,
                            jeg flyr på jordene ved Dragvoll. På andre siden av byen finnes det endel gode plasser, i nærheten av Granåsen har du f.eks. myra ved Åsabakkene. Du må spenne på ski først, ihvertfall nå som temperaturen stiger. Ellers er det flyklubbens plasser på Bratsberg og ved Udduvoll.

                            BTW, jeg skjønte ikke den om elektrofly og 2 minutter? Mine flyr like lenge sommer som vinter, og du har den gode fordel at etter endt tur er batteriene fingervarmere. Du må bare huske å holde batteriene dine varme, blir de kalde er det lite futt i dem.
                            -----------------------------------------------
                            Tomas
                            Trondheim modellflyklubb
                            www.heltpropell.com

                            Comment


                            • #15
                              Du må holde batteriene varme. Det betyr blant annet å pakke dem inn, stenge igjen lufting etc. Sålenge de holder seg varme leverer de samme effekt.

                              Se på hjemmesidene til Trondheim modellflyklubb, de har kart til Bratsberg. Mulig du må være medlem for å fly der også.

                              Neste gang jeg skal fly blir utpå våren en gang. Har altfor mye å gjøre på jobb til å tenke på slikt nå. Send meg en melding når det blir varmt og godt igjen.
                              Anders Valland
                              Trondheim

                              Comment

                              Working...
                              X