Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moderatorene gjør en litt dårlig jobb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Som ny bruker av forumet mener jeg det fungerer veldig bra jeg....Finner mye int. å lese om her. Mange nyttige tips og hyggelige svar. Synes det er greit at det er en litt uformell tone. Lettere for en nykommer å føle seg hjemme her da. Og som nykommer føler jeg meg hjemme her.

    Kemo
    KEMO

    Ketil Møller
    -Eller grønningen om du vil

    Comment


    • #17
      Er det noe jeg personlig IKKE vil ha her på forumet så er det HW tilstander.

      Ørten hundre og trygve diskusjoner med skyhøy kvisefaktor om hvilket skjermkort som er tøffest, eller hva som er hottest av HL2 eller DoomIII.
      Mulig de har greid og holde kustus på emnesfeltet, men det er også alt.
      Finnes bra og informative innlegg, og dyktige skribenter der men det drukner i mengden.
      Iallefall innenfor hippe emnesfelt

      Takke meg til MFN med en i det store og hele joval avslappet og vennlig atmosfære. Det er ikke liv, død, eller yrke dette..... det er hobby for svarte

      I rettferdighetens navn har HW en myyyye større brukermasse å holde styr på, bare så det er sagt..... kanskje snittalderen på brukerne er betydelig lavere også?
      mvh MM

      Comment


      • #18
        Nykommere SKAL føle seg hjemme (sammt resten også), og bra og høre at du føler det slik ! "Kemo"

        Vi er jo her for å hjelpe hverandre, ny som gammel bruker !

        Og selvfølgelig diskutere også, men da i sine rette former og temaer....

        Jeg er veldig enig i som det er nevnt tidligere her, det er ikke vits i å starte en diskusjon under emnet hvor noen har spurt om hjelp, start da heller opp et nytt tema hvor man tar opp aktuelle emner.

        (Jeg tror de fleste her vet hva som er til hjelp for tråden, eller hva som fyrer opp under et tema som ikke har så mye med saken å gjøre)

        Spørr man konkret, skal man få konkrete svar, uten å lage en diskusjon ut av det. (Og om man synser, burde man kanskje heller holde ann litt og se om det kommer noen andre mere fornuftige innlegg først ? )
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

        Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

        Comment


        • #19
          HW har sin nytte, men jeg får mye mere ut av MFN forumet !


          (Kan ikke dy meg da... når allt kommer til allt, så er vel ikke en Fuel VS. elektro diskusjon her mere nytte til noen enn en skjermkortdiskusjon på HW ,for nybegynnere ihvertfall )

          (HW = Tester og guider for teknologi, hjem og fritid - Tek.no En veldig god side for de som er intressert i PC, og et veldig aktivt forum også.....)
          Last edited by TheBirg; 14-01-06, 21:05.
          Ønsker dere en god dag på feltet !
          Birger Mork

          Mine besittelser :
          Flygreier (Massevis)
          Heligreier (En Mini Titan)
          Bilgreier (Et par stk.)

          Comment


          • #20
            Forumet er bra det, avsporinger eller ikke. Liker du det ikke så la være å lese det. Her kan man hvertfall søke om råd. Slik var det ikke da jeg begynte med denne hobbien for 16 år siden. Klar deg selv var løsningen da. Du får hvertfall ikke hjelp av meg var holdningen den gangen. Ting går selvfølgelig over styr innemellom, men hva så? Og noen er jo mye tøffere enn andre. Å stå for det de skriver med fult navn. Stå på moderator.
            Last edited by netroh; 14-01-06, 21:43.

            Comment


            • #21
              Ok...da er det vel på tide at en av "oss" også kommer på banen her. Som overformynder og SS-sjef er det vel passende at det er meg

              Jeg synes det er godt at dere kommer med innspill på ting vi kan gjøre bedre. Det er på den måten vi kan heve standarden på forumet og dets poster. Jeg ser helt klart dette med emner og OT prat. Med det mener jeg at jeg skjønner hva dere mener, og ikke at jeg har sett på dette som et stort problem en stund. Hadde jeg/vi det ville vi såklart tatt tak i det tidligere.
              Hva off topic angår så er nok det isolert sett det "største" problemet vi har, i den grad det kan sies at vi har store problemer i det hele tatt. Noen ganger går det helt utover sine bredder, og da griper vi også inn. Men litt slækk syns jeg at vi skal ha her, noe som også tydeligvis blir satt pris på.

              Et annet aspekt av dette med oss (få) moderatorer og forumet er tid. Jeg har vært inne på dette utallige ganger før, men gjentar det gjerne. Vi som (prøver å) moderere her er som de fleste andre. Vi har familie, jobb og andre fritidssyssler som det må tas hensyn til. Det var enklere i fjor da jeg ikke hadde annet å gjøre på jobben enn å surfe på nett
              Det er ikke alltid like lett å få med seg alt som skjer, og derfor setter vi stor pris på å blir gjort oppmerksom på de poster som evt. har sklidd litt ut. Det er flere her inne som er flinke til å si i fra. Det er bra!!

              For de som ikke har fått det med seg så har jeg alt moderert to poster i denne tråden
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #22
                Hei, synes vel også forumet fungerer greit, man må ta slike forumer for hva de er. Det er vel sånn det er, at slike forumer ikke alltid tjener sin hensikt. Dette gjelder da for eks.: når noen spør om hjelp og man ser at noen svarer som ikke har greie på det de svarer på, da burde man kanskje også gått inn og moderert litt( selv om jeg er totalt imot sensur). Det jeg mener er: for meg blir det at noen svarer på ting de ikke har greie på like ille som min siste provokasjon/ert som faktisk ble slettet. Vi må tenke på at mange av spørsmålene kommer fra nybegynnere som lurer på forskjellige ting, det er da viktig at de svar de får her er riktige. Min oppfatning her inne på forumet er at de som svarer mye faktisk ikke vet så mye heller, de er også nybegynnere som gjerne vil fremstå som erfarne. Så til dere som elsker å svare på alle spørsmål i alle kategorier: vær sikre på at det dere sier faktisk stemmer.

                Lurer også på hva som skal til for å bli moderator og hvilke retningslinjer de forholder seg til. Synes de gjør en bra jobb, og skjønner at mitt forrige innlegg ble slettet. Måtte bare komme med noe helt off topic i denne tråden. Regner med at de fleste oppegående skjønte den fleipen.
                mvh.
                Christian Melgaard
                Last edited by Guest; 15-01-06, 09:39.

                Comment


                • #23
                  Må vel gi mitt besyv jeg med.
                  Det som iriterer meg mest, er helt klart headere (tema navn) som ikke forklarer hva man vill, eller i det minste hinter i rett rettning. Eksempelet med Hjelp!!!!! er absolutt av de værste i så henseende (og jeg har sett mange slike ).
                  OT i temaene synes jeg normalt ikke er noe problem, med unntak av i de temaene som konkret omhandler en test eller ett bygge tema. Dette fordi jeg synes slike tema blir mye mere informative og lett leste når jeg skøker etter informasjonen. Dette med å ha en klar formening om hva som er eller sansynligvis er riktig svar på ett spørsmål er også viktigt. Her er det viktigt å gi klar beskjed om når en tror og ikke vet om det en skriver er riktigt.
                  Ellers så synes jeg det at nybegynnere som har lært ett og annet, er uredde og kaster seg uti, og gir svar basert på egne erfaringer på nettopp typiske nybegynner spørsmål er helt topp. Det at de erfarne vet der finnes andre løsninger og måter å se ting på bør så absolutt ikke virke eksluderende for at nybegynnere ikke skal kunne dele sine erfaringer med andre. Men jeg er enig i dette med å holde litt igjen med å svare på ting en bare tror ting om, jeg bruker ofte i slike tilfeller å vente til senere på kvelden, eller dagen derpå før jeg kommer med mine tror svar. Men av og til er det nesten bedre en nybegynner kommer med ett riv ruskende galt svar, slik at de mere erfarne får tenning og korrigerer svaret (og så blir det jo litt liv her da ).

                  Alt i alt så kan jeg ikke annet enn grattulere moderatorne med en glimrende utført jobb. Det at vi på mange måter normalt ikke merker så mye til at de er her, betyr i mine øyne at de gjør en glimrende jobb (og så går det jo ann å raportere uheldige temaer/poster til mods ).
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Vingemutteren
                    Men av og til er det nesten bedre en nybegynner kommer med ett riv ruskende galt svar, slik at de mere erfarne får tenning og korrigerer svaret (og så blir det jo litt liv her da ).

                    ).
                    Det kan da ikke være bedre og komme med galt svar enn et korrekt svar. Hva skjer den dagen de "erfarne" ikke får tenning og korrigerer et galt svar? Jo da sitter en stakkars nybegynner og gjør noe helt galt med flyet sitt i den tro at det han gjør er riktig, det har han jo fått beskjed om av en som utgir seg for å være flink på Modellflynytt. I værste fall styrter han flyet ned i en tilskuer den dagen han drar for å fly flyet sitt.

                    Comment


                    • #25
                      Moderatorene gjør en god jobb her, dermed basta!

                      Det aller meste som går over stokk og stein tar de tak i. At de ikke rekker å ta tak i en tråd som eskalerer raskt er jo enkelt forklart siden de ikke sitter på nett hele dagen (tror jeg da).

                      Dette er et trivelig forum. Litt OT, litt vennlig erting og krangling er greit så lenge det ikke blir spydige usaklige kommentarer. Personhets og stygg ordbruk er heldigvis noe man så godt som ikke finner her på forumet.

                      At en nykommer gir råd og svar til en annen nykommer synes jeg er flott. Det er med å gir nye en følelse av å kunne bidra med noe. Hvis det er feil kan jo andre påpeke og korrigere. Det er jo ikke bare nybegynnere som tar feil?
                      Det er mange trivelige brukere her på forumet, og heldigvis veldig få om noen som bestandig har rett og vet alt.

                      Fortsett den gode linjen dere holder moderatorer!!
                      Morten Myklebust.
                      Yrke Fisker.


                      Sky Raider MachI K.I.A.
                      PT-20 K.I.A.
                      Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                      Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by pepsimannen
                        Det kan da ikke være bedre og komme med galt svar enn et korrekt svar. Hva skjer den dagen de "erfarne" ikke får tenning og korrigerer et galt svar? Jo da sitter en stakkars nybegynner og gjør noe helt galt med flyet sitt i den tro at det han gjør er riktig, det har han jo fått beskjed om av en som utgir seg for å være flink på Modellflynytt. I værste fall styrter han flyet ned i en tilskuer den dagen han drar for å fly flyet sitt.
                        Du har jo ett poeng der, men jeg mener at om alle (også nybegynnerne) skriver tror, når det tror og ikke har en klar formening om å ha rett, så er vi stort sett i mål uansett, og hvor ofte har der kommet svar som har vært så feil at noen har risikert flyet sitt på de? Tror der er en overvekt på 100-5 i den kategorien.
                        Synes der er kommet mange gode råd om hvordan vi skal besvare poster som vi ikke er helt sikre på nå. Synes MortenM har ett drivende godt poeng om dette med hvem som tar feil til tider. Det er sikkert ikke helt ukjent at undertegnede har begått en og annen brøler i tiden her på forumet, ikke at dere får se meg leke på togskinnen av den grunn (gamelt Pondus sitat ).
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #27
                          hei

                          100 til 5 er fortsatt 5 for mye

                          Comment


                          • #28
                            Tja Pepsimannen....
                            Om man skal se det sånn så blir jo fort alternativet å finne ut av ting selv da. Noe som sikkert får en litt annen rate enn 100-5 kanskje. Og sikkert også dyrere/farligere i lengden.

                            Jeg ville i alle fall ikke gjort noe som var i retning av å anbefale noe, komme med forslag på ting eller på annen måte oppmuntre noen til å gjøre noe om dette medførte at jeg skulle vært ansvarlig for det i all fremtid.

                            Vi er nå engang en samling mennesker som møtes via dette forumet på grunn av en felles interesse. At noen kan finne på å gi et dårlig råd her inne er vel like (u)sannsynlig som at du kunne fått et dårlig råd om du oppsøkte den lokale klubben din. Mitt inntrykk er dog at det er flere her inne som kan snappe opp et feil råd enn om detter rådet ble gitt i en samtale med en eller to personer på den lokale stripa.

                            Synes moderatorene gjør en knallbra jobb jeg. All ære til de som bruker så mye av sin egen tid til å hjelpe oss andre som ikke er ultrasupereksperter på alt inne rc.

                            Liker den uformelle tonen, og at ingen spørsmål blir for dumme her inne. Diskusjoner som denne vil fort ta motet fra middels erfarne brukere som kunne hatt mye å bidra med, så det bør vi passe oss for. Så får det heller, som jeg har antydet allerede, at det noen ganger blir gitt uheldige råd.

                            Det eneste jeg kanskje synes blir litt plagsomt er alt snikksnakket som er i mange byggetråder. En byggetråd er som regel startet for at den skal være informativ og ikke et forum for å snakke om "vær og vind".

                            Jepp jepp...
                            Mvh
                            Torbjørn Gustafson
                            www.trmfk.no



                            Will fly for food

                            Comment


                            • #29
                              Skjønner hva du mener, synes bare at noen kan ta litt for lett på ting, det er tross alt ikke helt ufarlig det vi driver med. Ikke meningen å ta motet fra noen.

                              Jeg bruker utrolig mye tid på denne hobbyen fordi den er utrolig givende. Det verste som kunne skje ( mht. fritidssyssler) er at jeg må slutte med denne hobbyen. Det jeg er redd for er at hvis det skjer en alvorlig ulykke p.g.a. uvettig flyging, dårlig sammensatt fly eller dårlig/ uforsvarlig utstyr, så tror jeg ikke myndighetene er sene om å forby modellflyging. Synes det da blir urettferdig at jeg må slutte med noe jeg brenner sånn for, fordi noen ikke er så opptatt av sikkerhet etc.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by pepsimannen
                                Skjønner hva du mener, synes bare at noen kan ta litt for lett på ting, det er tross alt ikke helt ufarlig det vi driver med. Ikke meningen å ta motet fra noen.

                                Jeg bruker utrolig mye tid på denne hobbyen fordi den er utrolig givende. Det verste som kunne skje ( mht. fritidssyssler) er at jeg må slutte med denne hobbyen. Det jeg er redd for er at hvis det skjer en alvorlig ulykke p.g.a. uvettig flyging, dårlig sammensatt fly eller dårlig/ uforsvarlig utstyr, så tror jeg ikke myndighetene er sene om å forby modellflyging. Synes det da blir urettferdig at jeg må slutte med noe jeg brenner sånn for, fordi noen ikke er så opptatt av sikkerhet etc.
                                !!! Tiltredes !!!

                                Comment

                                Working...
                                X