Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt første heli.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt første heli.

    Har drevet 1 års tid med modellfly nå, og er vel bitt av rc basillen er jeg rett.
    Har diverse fly som jeg bruker, men dette krever jo som kjent litt plass, og det er her gelien kommer inn.

    Kunne tenke meg et greit el-heli til å kose meg med på hytta eller i hagen.

    Har lest litt rundt og jo forstått det slik at FP er det greieste å starte med for en som ikke har prøvd dette før, men behovet og ønsket om CP vil vel melde seg ganske raskt?

    Noen som ghar noen erfaringer med hva slags heli det er greit å starte med?

    Har sett litt på HoneyBee og storebroern CP2, walkere 22e mm, er det like godt å kline til med CP med en gang for å spare de pengene eller blir det fiasko?

    Har endel radioutstyr liggende, men radioen er kun 4 kanaler, hva med de pakkene som selges feks hos Elefun med radi med?

    Er dette skuffefyll eller kan det brukes?

    mange spørsmål her

    Mvh
    Cory

  • #2
    "Klin til" med en gang og kjøp noe som virker og med CP, f.eks T-rex.
    For meg ser det ut til at maskiner mindre enn T-rex blir bare frustasjon over ting som er dårlig laget og er vonde å fly.
    Allerhelst kjøp en større stabilere fuel-maskin du kan lære på, så kan du gå tilbake til små elektriske i hagen og på hytta etterpå.
    Det koster litt penger, men godt utstyr lønner seg i lengden.

    Comment


    • #3
      er faktisk enig med Genic der. har en liten FP heli selv og vil anbefale deg å kjøpe noe bedre med en gang. og t-rex er vel regnet for være noe av det bedre.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Ja, men så koster en t-rex med ok utstyr like mye som 4 esky cp helier, eller en raptor da.
        Geir Amund Lindberget

        Comment


        • #5
          Det er er nesten bare et pengespørsmål, jo større jo dyrere, i alle fall i innkjøp for å ikke sette i gang en dødfødt diskusjon.

          En Rex koster rundt 5 RTF + radio med minst 5 kanaler, helst 6.

          En Esky CP kan man vel få for 2 med radio...kan ha mye moro med en slik men etter å ha prøvd både Lama/FP og Rex så sier jeg som Tyor, skipp FP og gå på CP, i alle fall når du har rc fly erfaring, større muligheter med CP.

          Comment


          • #6
            Det kan bli dyrt ja.
            Jeg har 2 raptorer, og har hatt 2 T-rexer.
            Jeg tror T-rexene har kostet mer enn raptorene med oppgraderinger, brente ESC'er, defekte align-servoer, en ødelagt motor og 1 ødelagt batteri + jeg synes mer ødelegges på en skrøpelig el.heli når man har et lite uhell.
            Det som i utgangspunktet skulle være billige elektro-leker ble dyrt.
            Artige små leker som flyr godt, men jeg har gitt opp micro-helicopter (T-rex) da jeg synes det kreves for mye i tillegg for å få de til å fly bra.
            Et 30/50 size glow-heli flyr godt uten oppgraderinger, er stabilere for en nybegynner og takler små uhell bedre. Mitt inntrykk er at en T-rex blir like dyr som en raptor. Det er mye bra brukt å få kjøpt også.
            ((Men dette er bare min mening))

            Comment


            • #7
              Du deler den med mange som fly Raptor i alle fall

              Comment


              • #8
                og mange andre som flyr andre fuel helier. desverre er dette ikke til å komme fra i en slik diskusjon.
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment


                • #9
                  Heisann

                  Tror jeg satser på et CP2 jeg, har fått et tilbud om et brukt et, usett, med en masse ekstra utstyr som ekstra lipo mm, for 1200,- er det noe å satse på, eller er brukt heli fy,fy?

                  Mvh
                  Cory

                  Comment


                  • #10
                    Lurt om du har mulighet til å få noen som kan heli til å se på det.
                    Alternativt få selger til å vise at det faktisk flyr...

                    Comment


                    • #11
                      Sikkert ikke dumt, men det er litt langt å reise 130 mil hver vei for å sjekke, har heller ingen bekjente i området, eller overhode som driver med heli.

                      Da kan jeg jo like godt kjøpe et nytt på elefun for 2000,-

                      Mvh
                      Cory

                      Comment


                      • #12


                        Jaja, er det noe galt så kan alt fixes..

                        Comment

                        Working...
                        X