Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til første DF modell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til første DF modell?

    Ferdig med formosaen nå så er på utkikk etter et nytt prosjekt. hadde vært kult med en DF modell med en kraftig motor (dws ikke gws børste med tilhørende fan).. noen tips?

    det finnes jo en del fly fra alfa model, men disse er ikke helt hva jeg er ute etter, bør ha understell (ellers kan jeg jo mekke til noe selv), ikke så veldig interessert i en typisk jagerflymodell. bør være single fan for å holde kostnaden nede.
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    denne kan kanskje være noe:

    http://www.kyosho.co.jp/web/products...fv_1000-e.html

    har jo ikke understell, men er det viktig?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Fordi om du sier at du ikke vil gå for Alfa modeller.
      Så vil jeg anbefale nettopp dette og da Mig 15.
      Satt opp med en Mega 16/15/2 (vist jeg ikke husker helt feil)sammen med et Kokam 3S1P på 1250mAh. Med dette oppsettet så har du en perfekt start med el DF. Denne kan du selv håndkaste,heller den kan ta av på kortklipt gress heller nå om vinteren ta av på snøen (pass på at du har batteriene i en varme boks ca 20 C når du lader og ta de ikke ut før du skal fly,så de er varme når du tar av)
      Vist finnes det andre ting med understell OL men da blir vingebelastningen større så den kan ikke flyes så sakte som Alfa mig.Og er da ikke så velegnet som en begynner modell.
      Alfa mig mestrer alle som har flydd med balanseror før.
      Alfa har også en fin Sabre denne har jeg ikke prøvd men det sies at den flyr ikke like bra som Migèn.Og så kan den ikke ta av fra gress/snø grunnet vingene er lavere montert.

      Legger ved en link til en liten video snutt med Migen.
      Uansett hva du velger så lykke til.Legg gjerne ut noen ord om hva du velger og erfaringer du gjør.

      http://media.putfile.com/migflight2
      Vennlig hilsen
      Roy.

      2,Biler.
      1,Leilighet.
      masse øl i kjøleskapet.
      + diverse innbo.

      Comment


      • #4
        Her er en nydelig modell, Vasafan er med i kitet. Er ikke sikker på hvilken motor som er optimal siden jeg ikke er så interessert i DF... http://www.celtic-griffin.com/model.php?id=118

        Eller noe av det raskeste som kan flyes med elektro-DF: http://www.celtic-griffin.com/model.php?id=146 Ikke billig maskin selvsagt, men her er det aerodynamikk. Hmm, kanskje jeg burde begynne å interessere meg for DF...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Vector II PRO fra griffin er jo nydelig, men tror det vil være å skyte over mål for meg på mitt erfarings/ferdighetsnivå. litt stor fallhøyde når en flyr slike modeller, i alle fall med mitt nåværende lønnsnivå,

          snuser litt på mig 15 fra alfamodels alikevel, er jo en fordel at den er lettflydd, og kan ta av fra gress snø. skal komme tilbake når det eventuelt blir innkjøp
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment


          • #6
            selv har jeg ekstremt lyst på en F-86 eller MiG-15 fra alfamodel. hvordan oppsett planlegger du i MiG`en?
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Tja vet ikke om det blir Mig enda, får se. må vente til lommeboka fylles opp igjen den 20nde. snuser litt på huckebein og http://www.mosshobby.no/pd2018349958.htm?categoryId=5

              den har samme vekt som migen, men 10 prosent større vingeareal. det burde vel gjøre den enda mer sakteflygende pga lavere vingebelastning? ser at moss hobby anbefaler følgende etter en test de har gjort:

              //
              Vi har testet med MiniAC 1215/12 og Apogee 1550mAh 11.1V batteri. Gå du hjem!!!!!!!!! Den kunne til og med ta av på gress (uten hjul). Vertikalen var upåklagelig og hvilken fart! Turtallet på viften lå i overkant av 40.000 rpm
              //

              regner med denne motoren vil funke også i migen og sabre..

              en ting er sikkert: vis jeg kjøper en DF modell så skal den i alle fall ikke være undermotorisert!

              Huckebein er vel kanskje enda bedre egnet til å ta av fra gress enn migen pga høyere vingefeste?
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment


              • #8
                gå på hjemmesiden til alfamodel å se på videoene der:

                The Alfa Model Aircrafts

                der tar sabre og mig av fra bakken uten problemer
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  hmm, blir mer oig mer gira på disse fra alfa models alikevel nå..

                  hva slags materiale er de laget av? ser ut som en slags foam, depron?? ser ikke så veldig sterkt ut kanskje, lurer på om disse modellene tåler en støyt eller om de knuser bare en ser litt skeivt på dem. Noen som har noen erfaring/formening om det? når en ser på prisen så tyder jo det alikevel på at dette er kvalitet så en bør vel forvente en viss styrke i materialene som er brukt?

                  betalte nettopp studielånet for dette kvartalet så jeg er i minus på kontoen for øyeblikket, får prøve å lure inn en bestilling neste uke kanskje.. burde kanskje prioritert anderledes.. hmm, nytt fly vs studielån.. tja angrer litt nå, et studielån kan jo ikke arves, er redd jeg prioriterte fryktelig feil i nettbanken her i ettermiddag....
                  Alf Surdal
                  Hovsherad

                  Comment


                  • #10
                    Når det gjelder styrke på alfaene så er jeg ikke imponert for å si det sånn. har hatt en. ikke en DF riktig nok men de er vel laget av samme materiale. og det er tynn formstøpt depron. som er belagt med en tynn vinyl lakk eller lignende. det samme er vingene de er hule med en list som går fra vinge tipp til vinge tipp midt inne i vingen. De er veldig fint laget og er veldig lett noe som sikert er en av grunnene til at de flyr bra for det gjør de. Knakk kroppen noen ganger først på den jeg hadde og da gikk det greit å lime den sammen igjen ble nesten ikke synenes. men så fikk jeg en ordentelig krasj med nesa først og da så alt foran vingen ut som ett trekspill. og da måtte jeg begynne å legge på noe på innsiden for å stive den opp igjen og den gikk til slutt i søplekassa Har også sett andre som ar fløyet med alfa fly og som sagt de er utrolig fine og flyr veldig bra, men jeg personelig synes prisen er alt for høy.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Tåler selvsagt en del når det ikke er for kaldt. Mig`en drar dem jo av på buken og lander på buken. Svakheten på Mig var visst at man måtte legge litt ekstra jobb ved innfestingen av vingen mot kroppen, perforere lakken i limflatene blant annet.
                      Har faktisk en Mig under trappa, og ligger en 1215/12 oppi eska. Har vel vært stuet vekk i påvente av tid/prioritet... Handla den på impuls da jeg så hvor detaljert den var, og finishen. Kanskje den blir satt sammen og hengt i taket
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Hei,Joo bygge den Sorry mener montere den for å henge den i taket???
                        Mye bedre å se den i lufta en vindstille dag.

                        Ja den er bygd i depron og tåler ikke allverden,men fly som er bygd for å tåle kræsj flyr sjelden godt,vis de flyr i det hele tatt.
                        Så Tyor at din Alfa modell så ut som et trekk spill i nesen sier vel like mye om flyvningen som holdbarheten på modellen.

                        Det er som Joo sier noen små modifikasjoner angående festingen av vingene på Migen men ingen stor jobb.

                        Og når det gjelder "Huckebein" så er jo den som sikkert endel vet "Pappaen" til Mig 15.Huckebein var russernes krigsbytte som de tok med seg hjem og ut av det kom Mig 15.

                        Legger ved to linker som gir en detaljert beskrivelse av begge modellene

                        Viborg Modelflyveklub

                        Viborg Modelflyveklub
                        Vennlig hilsen
                        Roy.

                        2,Biler.
                        1,Leilighet.
                        masse øl i kjøleskapet.
                        + diverse innbo.

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=Roy Jimmy]
                          Så Tyor at din Alfa modell så ut som et trekk spill i nesen sier vel like mye om flyvningen som holdbarheten på modellen.

                          [QUOTE]
                          Ja jeg er jo en nybegynner. men når den tynne lille finer biten som skal holde hele vingen fast brekker i lufta slik at vingen faller av så er det ikke så mye å få gjordt. det går rett ned hehe. Har forøverig hørt om flere som har vært ute for det på alfa flyene. som jeg sa så flyr de jo veldig bra så lenge de holder sammen og det er vel for at de er bygd så lett som da går utove holdbarheten. burde i det minste vært noen spanter til å stive opp i kroppen synes jer. er jo bare ett tomt rom fra forkant av vingen og helt bak. (er ikke DF version jeg snakker om da, hadde en haiate)
                          Last edited by tyor; 16-02-06, 12:27.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Ja ja,Lurer på om ikke denne tråden handler om EL DF. ??????
                            Da skjønner jeg ikke hvorfor du på død og liv skal forklare om de "andre" flyene du har.

                            Men har du noen egne erfaringer med disse modellene som denne tråden går i så kom igjen del dine erfaringer.
                            Og ikke med slike "har hørt at mange har at slike problemer".Det blir det samme som en jeg kjenner har en onkel som jobber sammen med kona til en som har flydd en Mig 15.Og den brakk vingen på..............
                            Måtte bare...............
                            Vennlig hilsen
                            Roy.

                            2,Biler.
                            1,Leilighet.
                            masse øl i kjøleskapet.
                            + diverse innbo.

                            Comment


                            • #15
                              spørsmålet var oppbygningen på en alfa og hva den var laget av og den svarte jeg godt på. og det med knekte vingebjelker fikk jeg god forklart av joo her på forumet at ikke var uvanlig på alfa sine fly.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X