Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-dreiebenk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Disse Sieg-benkene er det veldig mye info om her.

    Comment


    • #17
      Er det andre som har interesse i å bestille fra SIEG?

      Jeg har fått komplett pris- og utstyrsliste fra SIEG, og begynner å nærme meg slutten. Om det er andre som er interssert, send meg en PM.

      Har satt opp en del regnestykker på forskjellige modeller etc. og det virker lovende og forholdsvis rimelig.

      Comment


      • #18
        Dreiebenker

        Se på disse rcmachines.com

        Karl H.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Karl H.
          Se på disse rcmachines.com

          Karl H.
          Fant bare en reklameside der nå?

          Comment


          • #20
            Sorry. Machines
            Karl H.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Karl H.
              Sorry. Machines
              Karl H.
              Jeg så på denne hjemmesiden, skikkelige gode maskiner, men det trengs fet lommebok for å dekke frakt og tollavgift i tillegg.

              Comment


              • #22
                Bestilt C6 dreiebenk fra SIEG i Kina

                Da har jeg bestilt en dreibenk fra SIEG, og om lykken står den kjekke bi, er den her i begynnelsen av juli. Tok litt tid og mange mailer frem og tilbake, men fikk det til.
                Nå har jeg lest øyet vått på CNC router, spesielt den glimrende loggen som er lagt ut her. Hadde bare tid & penger vært uten betydning...

                Comment


                • #23
                  Hvordan gikk det? Fungerer dreiebenken greit? Jeg har noen kroner til overs som jeg må svi av
                  Rolf Bakke
                  Mine RC filmer på YouTube:
                  http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

                  Comment


                  • #24
                    Hm, dette er en tråd som det burde være mer liv i!!
                    Planlegger å bygge garasje. Ikke for bil. Den er vanntett og kan stå ute. Men for dreiebenker (tre og metall), samt overfres, søyleboremaskiner, båndsager, og andre godbiter.
                    Problemet er å finne noen fler enn Gasolin på nettet. De fleste behandler opplysninger og priser som om det skulle være statshemmeligheter.
                    Her er et stjerne-eksempel på hvordan nettsider for maskineri kan være, og de har en utrolig omsetning. Salgsfolkene der må selge for en million dollar i måneden for å beholde jobben! Machineryhouse - New & Used Wood, Metal & Workshop Equipment - Home | machineryhouse.com.au
                    Her er to av maskinene jeg reiste fra, med blytungt hjerte: L187D | AL-540A Centre Lathe | machineryhouse.com.au og M123 | HM-46 Mill Drill - Geared & Tilting Head | machineryhouse.com.au
                    Nede i kenguruland var et skur med maskineri og fly - eller andre modeller, med generelt adgangsforbud for kvinnfolk, et 'must'.

                    Å, glemte nesten det: her gjelder så absolutt at større er bedre!!

                    Jonn
                    Last edited by JonnM; 01-06-13, 20:36.

                    Comment


                    • #25
                      En gammel tråd, men relevant info for de som skal handle seg en maskin. Og godt å se at Mr. Mero er oppe og går!
                      LTS Aktiv har et godt utvalg av maskiner. De averterer også på finn.no. På finn kan du også gjøre gode kjøp på brukte kvalitetsmaskiner.
                      Større er bedre helt til du ikke har plass lenger. Du kan jage hundredeler med en stor dreiebenk, men å grovdreie store emner på en liten maskin er håpløst.
                      Kunne tenkt meg å høre hvordan det gikk med trådstarter. Import fra Kina har gått bra for noen, men frakt og gebyrer har lett for å eskalere.

                      Comment

                      Working...
                      X