Announcement

Collapse
No announcement yet.

Axi silver og gold Edition hva er forskjellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axi silver og gold Edition hva er forskjellen

    Hva er forskjellen på axi 2208/26 Silver og gold edition? ser at silver koster 325,- og gold koster 550,-

  • #2
    SilverLine tåler ikke så høy belastning, og har noe dårligere virkningsgrad enn GoldLine.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ok men motoren skal i dette flyet Siden finnes ikke
      Trur du at silver holder til dette flyet?

      Comment


      • #4
        Ser modellen vil veie et halvkilo. Da bør du i alle fall kunne putte 100 Watt inn i motoren for å fly bra, og det er jo maksimalt av hva den klarer. Det betyr at med god match med batteri og propell duger det, men ikke mer enn akkurat.

        En SilverLine 2212/20 gir deg mye mer å gå på, men stiller større krav til et batteri som holder mål, og du bør ha en ESC for 18A, f.eks Castle ThunderBird18 for å utnytte alt. Men selv om du velger den større motoren trenger du ikke belaste den med maksimalt strømtrekk! Mindre propell enn maksimalt gjør at du kan nøye deg med å trekke f.eks 10A ut (samme effekt som den lille motoen) men enda ha muligheten for å doble effekten om resten av sakene henger med bare med å bytte propell. Vektforskjellen og prisforskjellen er ikke stor.
        Det er dette som er det geniale med elektro, men som gjør at man ikke alltid henger med i svingene når man skal velge gadgetsene...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          har kikket litt på spesifikkasjonene på silver line selv da de er mye rimeligere. og dataene som oppgis på modelmotors sin side er jo ikke så stor forskjell. på den motoren du nevner så er maks strøm 10A i motsetning til 11A på gold og virkningsgraden er 72% i stedet for 74% lurer egentlig på om dette er noe som "den vanlige" bruker vil merke noe forskjell på i det hele tatt.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Ser for meg ut som om forskjellen er tynnere tråder eller færre tråder fordi en motorene med likt viklingstall har bittelitt lavere kv, høyere ubelastet strømtrekk og høyere resistans. Antageligvis billigere/raskere å vikle på den måten. Bakplata er også litt forskjellig, og motoren er 1 g tyngre så kanskje det er billigere materialer der og. Tviler på at det er billigere magneter fordi da ville kv vært høyere på silver.

            Kort fortalt så er virkningsgraden lavere. Er enig med Joo.

            Comment


            • #7
              OK men kanskje jeg skal prøve dette oppsettet da

              AXI2212/20 Børsteløs Motor(gold)
              Li-Poly 7,4V 1500mAh. 12A Kont/ 18A Maks
              Hyperion Titan 20A
              propell 9x5


              Vil dette bli bedre? Er det no som bør forandres?

              Comment


              • #8
                As far as the difference between silver and gold is concerned and as far as I understand it the main difference is in the quality control procedure applied at the factory - Model Motors is cashing in with the silver on an agreement to produce the motors to a lower spec for another label - as has been said, I don't think the average 'Sunday' flyer will notice the difference too much - the recommended ESC for AXI is Jeti Advance.
                Ken Bates
                Never Mind the Label

                Comment


                • #9
                  Originally posted by BT.
                  OK men kanskje jeg skal prøve dette oppsettet da

                  AXI2212/20 Børsteløs Motor(gold)
                  Li-Poly 7,4V 1500mAh. 12A Kont/ 18A Maks
                  Hyperion Titan 20A
                  propell 9x5


                  Vil dette bli bedre? Er det no som bør forandres?
                  Det ser bra ut for en halvkilos modell det, men batteriet duger ikke. Du bør gå for 3s og for å utnytte motoren bør du nok kunne levere 20A kontinuerlig fra batteriet. dvs minimum 2000mah vis det er et 10C batteri, eller minimum 1000 mah vis det er 20C. er vel ikke å anbefale å gå over 2000mah på en halvkilos modell pga vekt.
                  Alf Surdal
                  Hovsherad

                  Comment


                  • #10
                    OK men jeg har vel kanskje ikke behov til å utnytte motoren 100% i dette flyet. så jeg trur jeg bare prøver det batteriet jeg satt opp så fer en sjå om det holder eller ikke..

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by BT.
                      OK men jeg har vel kanskje ikke behov til å utnytte motoren 100% i dette flyet. så jeg trur jeg bare prøver det batteriet jeg satt opp så fer en sjå om det holder eller ikke..
                      En rask sjekk i Drive Calculator sier du kommer til og få rundt 450g thrust med to-celler. Garanterer ikke for at programmet er riktig, men det gir ihvertfall en pekepinn
                      Attached Files
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #12
                        Javel. Men jeg får prøve dette oppsette da å sjå om ditta bli bra på et halv kilo fly

                        AXI2212/20 Børsteløs Motor
                        EP8040/203*102mm
                        Hyperion 3S 20-30C Pack - 1200mah
                        Hyperion Titan 20A

                        Foresten noen som har testet dette flyet som dette skal nedi ?
                        Siden finnes ikke

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by BT.
                          Javel. Men jeg får prøve dette oppsette da å sjå om ditta bli bra på et halv kilo fly

                          AXI2212/20 Børsteløs Motor
                          EP8040/203*102mm
                          Hyperion 3S 20-30C Pack - 1200mah
                          Hyperion Titan 20A

                          Foresten noen som har testet dette flyet som dette skal nedi ?
                          Siden finnes ikke

                          Du får nok mer enn nok power enn du trenger med det oppsettet ja. Jeg ville heller prøvd den på to-celler først og se hvordan du liker det, og heller gå til tre-celler hvis den blir for daff.
                          Morten Smøraas

                          Comment


                          • #14
                            jaja.. e no bestillt no... får no heller prøve og ikke flyge på full gass heile tida

                            Comment

                            Working...
                            X