Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-sky 6 kanals mottaker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-sky 6 kanals mottaker

    For en liten stund siden så bestemte jeg meg for å kjøre separat gyro og mottaker på dragonfly helikopteret for å kunne bruke samme sender som jeg bruker på flyene mine. Sendte da en mail til elefun for høre om mottakeren til E-sky fungerte med andre sendere. fikk da som svar at de ikke viste men hvis jeg ville teste kunne de sende meg en gratis. og var selvfølgelig ikke sein med å takke ja til det. Her er link til siden med mottakeren Siden finnes ikke

    Har nå fått prøvd den litt i både fly og helikopter og er veldig positivt overrasket over den. Prøvde den først i en fying styro P38 med to børsteløse motorer. med ledninger fra esc gjennom halve vingene og ut til motorene var det store problemer med forstyrrelse på en hitec hfs05mg. satte så i E-sky mottakeren og tok rekkevidde test både med motro igang og uten motor. fikk da mye lengre avstand før servoen begynte å røre på seg en med hitec mottakeren. nesten likke langt unna som jeg kan gå med hyperion 6kanaleren før den går i failsafe. Så første inntrykket var veldig bra. ut med antenna og opp i lufta med flyet. Flyet fløy rett ut og svingte når jeg ba om det. ikke masse vimsing frem og tilbake som med nevnte hitec sak. opplevde to-tre små glitch men da var jeg så langt borte som jeg kunne for å se flyet ordentelig. og det har jo ett vingespenn på 112cm så det er jo ikke av de minste heller. Hadde den da montert nøyaktig likt som den andre mottakeren og med antenna liggende likt også for å få best mulig sammenlignings grunnlag.

    Prøvde den så i helikopteret hvor jeg egentlig hadde tenkt å bruke den og den fungerte fint der også helt uten problemer med to børste regulatorer rett ved siden av.

    Foreløbig konklusjon er at den egner seg fint til parkflyere og små fly. Er jo ikke av de minste fysisk så den er vel kanskje ikke egnet til de aller minste flyene. men til en pris av 149kr så kan man jo ikke vente å få det beste heller. skal ta mål av størrelsen og vekten på den og legge ut her. også skal jeg prøve å få tatt en tilnermet fulltest på rekkevidden neste gang jeg skal ut og fly sammen med noen.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    målene er 23mm x 43mm x 13mm. på vekta fikk jeg 14gram med en bit borrelås som er lmt på. veide hyperion 6 kanaler for å sammenligne og fikk 19gram på den. (sitter en like stor borrelås bit på den også) vet ikke om vekta mi er helt nøyaktig da aircraft-world oppgir hyperion mottakeren til å veie 10gram uten kasse og at kassen veier 3.5gram. men en borralås bit på 1cm x 2cm veier kanskje 5.5gram? uansett så veier e-sky mottakeren litt mindre en hyperion sin 6 kanaler. de fysiske målene er nesten helt like.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Virker da ikke værst dette til å koste 150kr, perfekt til alle parflyere og mini koptere. Men hva slags krystaller bruker den?
      Geir Amund Lindberget

      Comment


      • #4
        den bruker vanlig GWS krystall. ikke micro.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Ser at du får e-sky krystallsett for 65kr der. Hvis de virker like godt som mottakeren så er jo det endel billigere enn gws sine. Man får vel bare brukt rx krystallen i mottakeren? Siden finnes ikke
          Geir Amund Lindberget

          Comment


          • #6
            yepp fungerer sikkert greit å bruke rx krystallet der hvis de har den kanalen som du har på senderen. men ville ikke satse på at tx krystallet går i noen andre sendere en e-sky. jeg bruker kanal 72(35,120mHz) og den kanalen har de ikke på e-sky settene.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X