Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Hyperion Yak-54 ".40e"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Hyperion Yak-54 ".40e"

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Takk for meget godt laget review Håvard og Per!

    Jeg har ingen spørsmål, må bare skryte litt til dere etter å ha lest den et par ganger. Helt klart mitt neste elektro-prosjekt
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Takk for det JOO!

      Det var en meget hyggelig oppgave.
      YAK'n har mange turer nå, og alt fungerer perfekt.
      Men jeg skal bytte ut separat RX batteri etterhvert, har du like gode erfaringer med UBEC'n ?
      Må sjekke hvor den er å få ta i.

      Kjøp deg en YAK og du får et flott fly!

      Comment


      • #4
        Jeg har bare gode erfaringer med UBEC Per. Må legge til at jeg så langt bare har brukt KoolFlight sine UBEC`s, spesielt etter at jeg gjorde noen enkle målinger på deres og en annen UBEC. KoolFlight overbeviste mens den andre var "ubrukelig". Vi burde kanskje teste flere merker? KoolFlight leverer blant andre Griffin.
        Ikke bare er Yak`en vakker, men når dere tydeligvis liker den så godt er det godt skussmål. Jeg er selv interessert i å sette den opp som acro og ikke 3D. På tide å prøve å fly litt på linje med øvelser midt på igjen
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Hei Jarle.

          Må bare skyte inn at denne maskinen gjør seg best som vanlig acro maskin da den flyr usedvanlig godt akkurat til dette. Jeg føler at min maskin ikke har lav nok vingebelastning til at den kan brukes som renspikka 3d fly....

          Ellers kan jeg jo nevne at mitt er til salgs, nye prosjekter tvinger det frem, skal få det til god pris siden det der deg Skal til Maarud i helga og tenkte ta den med, kom og ta en kikk da vel?
          Attached Files
          Last edited by flypilot; 18-05-06, 21:35.
          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #6
            Takker dere begge for en god review.
            Jeg er nå i skrivende stund kun noen klistremerker fra å bli ferdig.
            Alt virker som det skal og jomfruturen blir vel til helgen.
            Jeg fikk en ferdigvekt på 2433gr og er relativt fornøyd med det. Jeg kunne sikkert spart noen gram på to av servoene.
            Oppsettet er nesten likt Håvard sitt, med untak av et par servoer.
            Det sitter også foreløpig en Futaba 3G mottager i flyet, men den blir nok flyttet over i et større fly etter hvert.

            Når jeg nå er ferdig med dette så ligger det ennå et elektroprosjekt å venter (jeg ser at fuelmotorene blir faset ut i hangaren min ).
            Neste prosjekt er en MPX cargo med fire billige børsteløse.
            Last edited by jossv; 15-02-07, 19:42.
            Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
            http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

            Comment


            • #7
              Bare et lite tips. Sjekke rekkevidden. Hadde veldig dårlig rekkevidde på min elektro Showtime når jeg brukte G3 mottakeren (R5014DPS). Rekkevidden var dårligst ved ca. halv gass.

              Byttet til en R149 så var alt fint.

              Nå var jo dette 2KW oppsett så det er ikke sikkert du merker noe, men greit å være oppmerksom på det hvertfall.

              mvh.
              Ole André

              Comment


              • #8
                Originally posted by OAK
                Bare et lite tips. Sjekke rekkevidden. Hadde veldig dårlig rekkevidde på min elektro Showtime når jeg brukte G3 mottakeren (R5014DPS). Rekkevidden var dårligst ved ca. halv gass.

                Byttet til en R149 så var alt fint.

                Nå var jo dette 2KW oppsett så det er ikke sikkert du merker noe, men greit å være oppmerksom på det hvertfall.

                mvh.
                Ole André
                Takk for tipset.

                Da tar jeg med meg en PCM mottaker også, sånn for å være sikker på å få fly.
                Ingen ting er verre enn å stå på stripa med nytt fly, og ikke kunne fly på grunn av sånne problemer.
                Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

                Comment


                • #9
                  Hei

                  Hvis man skal bruke mottager batteri på en slik modell,
                  hvor stort bør det være da ?
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kjetilmh
                    Hei

                    Hvis man skal bruke mottager batteri på en slik modell,
                    hvor stort bør det være da ?
                    Litt avhengig av hva slags servoer du velger.
                    Digitalservoer kan tidvis dra mer enn standard. Jeg brukte Sanyo 4.8v 1500 maH og bruker standardservoer.
                    1500 maH veier endel, men til blandet flyging tåler modellen dette.

                    Jeg har moddet min endel siden reviewet, med bl.a annet understell og noen forsterkninger og vanlig glow propell 13x8 så vekten har økt til en vingelast på omlag 70 gram/dm2 og det er mye.
                    Men den flyr helt greit til vanlig sportsbruk uten heftig 3D.
                    Jeg bruker DX7 sammen med en Kontronik regulator fortiden og har kuttet separat mottakerbatteri fordi Bec'n i Kontronik gir pålitelig effekt til servoer samtidig med at DX7 er svært støyimmun.
                    Tidligere var jeg endel plaget av glitch også med Shultze mottaker.

                    Comment

                    Working...
                    X