Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMP 1/6 skala P-40E - elektrisk selvfølgelig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har ikke flydd modellfly på et par år, men P-40-en er fortsatt hel og står i boden.

    Comment


    • P-40 har nå fått ny lakk, og skal re-jomfrutures snart. Det gjenstår litt lakking av tall og bokstaver, og litt weathering, men jeg gidder ikke gjøre så mye ut av det.
      Attached Files

      Comment


      • Ferdig. Ble ikke så verst til slutt.
        Attached Files

        Comment


        • Ble jo bra det der! Er det Aleutian Tiger du har laget?

          Comment


          • Det ble veldig tøft med tigern i snuta. Artig med artwork på flyene. Mangler noe amerikansk sjøl med nakne kvinnfolk. Kan jo ordne seg etter hvert..

            Comment


            • Ja. Aleutian Tiger P-40E. De ble visst nesten sandblåst av vulkansk aske der de opererte. Det var svært mye erosjon på flya. Mer enn jeg har laget.

              Comment


              • Lakk:
                Olive drab: Finner ikke nettbutikken du ser etter
                Gul, og hvit er hobbylakk fra biltema. Blå er billakk (7333) fra Biltema. Eksossoting er mørk lyktelakk/sotelakk fra Biltema. Grå er filler primer fra Biltema. For lys grå, men det er ikke så farlig.

                Biltemalakken er skikkelig bra, go tørker så fort at man kan lakke et helt fly på en dag om man gidder maskere. Den kamuflasjelakken fra Nettsport var også veldig bra. De har mye forskjellige farger. All lakken jeg har brukt er alkydbasert, tror jeg.

                Comment


                • Baklyslakk for eksos-soting var ikke dumt, brukte du den i Airbrush da? og tynnet du den med noe?
                  Så på databladet på den, men ble ikke helt klok på hva den egentlig er basert på.
                  Mon tro om den tåler litt evt. bensinsøl (Alkylat)...

                  Comment


                  • Den kommer som spray. Jeg lagde en pappstensil av en pizzaeske, som jeg plasserte i passelig avstand fra skroget før jeg sprutet.

                    Jeg driver ikke med flytende drivstoff, så jeg aner ikke om den vil tåle det.

                    Comment


                    • Skjønner prinsippet, men det syns jeg er litt skummelt kan sikkert øve litt mot noe papp eller likn. først.
                      Ja, man stiller litt friere i forhold til lakktyper på modeller med elektro-oppsett.

                      Flyr selv både elektro og bensin, det nitro-greiene gidder jeg ikke lenger de står på hylla...

                      Comment


                      • Det er helt klart litt skummelt. Var redd for å ødelegge hele lakkjobben. Gikk også tom for eksoslakk før høyre side ble ferdig, så jeg må kanskje lakke litt til der. Kan jo bare la det være og late som at det er ekstra mye søl fra venstre sylindere. Hehe.

                        Comment


                        • Til info så har Tamiya en tilsvarende farge i sitt sortiment kalt "smoke" (husker ikke nummeret). Den brukte jeg til skygge- værings effekt, oljesøl, eksos og generell skitt når jeg bygde plastsett med meget gode resultater.

                          Comment


                          • Ja. Jeg hadde samme, men gikk tom mens jeg brukte den på eksosrørene før de ble montert. Jeg opplever de som veldig like i utseende. Begge tørker superfort.

                            Comment


                            • I skala 1:48 så varer en slik boks evig, men den går nok litt fortere til denne størrelsen

                              Comment


                              • Bunnen. Enkelt og greit. Jeg printet vinylbokstaver som jeg skar ut med kniv og klistret på.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X