Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMP 1/6 skala P-40E - elektrisk selvfølgelig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sånn ser den ut med modifikasjonene jeg har gjort. Mangler bare å lage flaps nå, så kan jeg montere utstyr. Bare er kanskje ikke rette ordet, det ser ut som en stor jobb.
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Dette blir ett fint fly. Men jeg lurer på en ting. De hjul lukene dine. Hvordan laget du de? Jeg tenkte jeg skulle bygge meg en Top Flite P-40 og da hadde det hvert fint med sånne luker på den også.
      Mvh.

      Ole Chr. Espedal
      __________________
      Scale Warbirds of Norway
      www.scalewarbird.org
      __________________
      Kyosho Piper Cub
      Hangar 9 P-51 Mustang
      Great Planes Super Decathlon
      Hirobo Shuttle Plus
      Top-Flite P-40E Gold Edition
      Kyosho Jet Illusion
      Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
      Mini Mag (Trainer for min far)
      E-Flight AT-6 Harvard

      Comment


      • #18
        Jeg skar de ut av dekselene og hengslet de. Egentlig skal man bare skjære et spor som leggen kan gå i på dette flyet. Jeg bruke en skarp saks og en Dremel for å kutte de ut. Siden disse dekslene ikke akkurat er skalariktige så ble det mye gjetting om hvordan lukene måtte være men det funker bra nå. Hvis du gjør et google bildesøk etter p-40 warhawk så finner du masse bilder. Brukte 1,5 mm karbonstang som overføringer og krympestrømpe i leddene som limes fast med hurtiglim.

        Comment


        • #19
          Bare limer du karbonen til leggen eller har du noe egenkomponert der også?
          Mvh.

          Ole Chr. Espedal
          __________________
          Scale Warbirds of Norway
          www.scalewarbird.org
          __________________
          Kyosho Piper Cub
          Hangar 9 P-51 Mustang
          Great Planes Super Decathlon
          Hirobo Shuttle Plus
          Top-Flite P-40E Gold Edition
          Kyosho Jet Illusion
          Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
          Mini Mag (Trainer for min far)
          E-Flight AT-6 Harvard

          Comment


          • #20
            Jeg filte et spor i understellet som karbonpinnen ligger i for å gi litt mer anleggsflate. Det sitter skikkelig godt med en dråpe hurtiglim.

            Comment


            • #21
              de hjulene og lukene var drit kule!
              oppfinnsom måte det der må jeg si
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment


              • #22
                Ja den har jeg trua på... Skal nok prøve på min også når jeg kommer i gang med min men det kan ta sin tid... Men det er da lov til å drømme litt om sin egen lille P-40 å puffe rundt med...
                Mvh.

                Ole Chr. Espedal
                __________________
                Scale Warbirds of Norway
                www.scalewarbird.org
                __________________
                Kyosho Piper Cub
                Hangar 9 P-51 Mustang
                Great Planes Super Decathlon
                Hirobo Shuttle Plus
                Top-Flite P-40E Gold Edition
                Kyosho Jet Illusion
                Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                Mini Mag (Trainer for min far)
                E-Flight AT-6 Harvard

                Comment


                • #23
                  Jeg har brukt samme metode med karbonstenger og krympestrømpe når jeg lager bittesmå hjemmelagede helikoptre og det har fungert veldig bra. Aldri noe feil med linkene.

                  I dag tror jeg at jeg skal skjære litt i vingen for å lage flaps. Er spent på hvordan det ser ut inni.

                  Comment


                  • #24
                    Sånn ser vingen ut under huden. Her har jeg skjært bort halve profiltykkelsen og pusset ned bakkant-lista. Det andre bildet viser hvordan jeg bygde om vingedekselet ved å kappe bort de originale, galt plasserte klaffene og forlenget fronten med balsaflak.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #25
                      Laga flaps nå. De er stive nok da de er bygd opp i fremkant.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Denne kom i posten fra Scale Model Aircraft | Solo Props i går. Fryktelig tung og fryktelig pen. Jeg bestilte både 18" og 20" blader, i bildet ahr den 18" blader. I begynnelsen skal jeg fly med vanlig 17x10 på en vanlig motor, så skal jeg vikle om eller kjøpe en tregere motor for denne propelleren og lage en glassfiberspinner. Jeg tenker på å lage en ny hub som er lettere fordi denne er fryktelig overbygd og laget for store bensinmotorer som river og røsker, mens elektromotorene mine går veldig sakte og helt jevnt.
                        Attached Files
                        Last edited by tahustvedt; 03-06-06, 23:01.

                        Comment


                        • #27
                          Har nå bestilt noen deler fra Small Mechanical Components: Precision Gears, Timing Belts, Gear Assemblies, Timing Belt Pulleys, Couplings, Bearings and much more from SDP/SI for å lage meg en belte-reduskjon til flyet for å øke dreiemomentet/senke turtallet. Valgte 3 mm GT pitch, 6 mm bredde, og 1,6:1 utveksling med ekstra drivhjul for 1;5 og 1;73 utveksling. Hvis det fungerer fint og støyfritt så slipper jeg å vikle om motoren. En annen fordel er at motoren da havner rett ved luftinntaket på toppen av nesa.

                          Comment


                          • #28
                            Flaps er montert.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Flaps'en opereres fra innsiden. Servoene er montert ved hjulbrønnene i noen ribber som jeg lagde av 3 mm kryssfiner som dere ser i første bildet.

                              Tidligere lagde jeg litt cockpit ved å lage instrument-skjerm og karmer i midt-seksjonen. Den er malt svart og grønn matt.

                              Jeg lagde en plate i 3 mm kryssfiner for å montere servoer og mottaker bak cockpit'en.

                              I dag har jeg laget en antenne-mast av tre lag med 1 mm kryssfiner som lar antennen gå inni, og også kuttet ut dørene til halehjulet.
                              Attached Files
                              Last edited by tahustvedt; 12-06-06, 19:59.

                              Comment


                              • #30
                                Delene til belte-reduksjonskassa kom i dag så jeg begynte med en gang å tegne boksen og skjære ut. Er glad jeg har bordsag nå.

                                Det er 6 mm kryssfiner til fremside, topp og bakside, med 3 mm kryssfiner på sidene.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X