Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMP 1/6 skala P-40E - elektrisk selvfølgelig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Nydelig. Kan man ane Claire Chennault i cokpit?
    Karl H.
    Attached Files
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment


    • #77
      Originally posted by tahustvedt
      På lukene dine her, har du brukt bare en hengsle på hver?
      Mvh.

      Ole Chr. Espedal
      __________________
      Scale Warbirds of Norway
      www.scalewarbird.org
      __________________
      Kyosho Piper Cub
      Hangar 9 P-51 Mustang
      Great Planes Super Decathlon
      Hirobo Shuttle Plus
      Top-Flite P-40E Gold Edition
      Kyosho Jet Illusion
      Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
      Mini Mag (Trainer for min far)
      E-Flight AT-6 Harvard

      Comment


      • #78
        Ja. De store dørene har bare en kraftig hengsel i midten. Grunnen til det er at de fairingene som følger med CMP-sett er buet i alle retninger og alt for små. Ikke akkurat skala med andre ord. Det var enklest å gjøre det sånn og det har ikke skapt noen problemer. Jeg kunne brukt hengsler med hengslepunkt innenfor kanten på fairingen men det er ikke plass. Den lille døra har en karbonstang limt på undersiden som går i to rør, ett i hver ende, på innsiden av dekselet.

        Comment


        • #79
          Har du noen bilder av det?
          Mvh.

          Ole Chr. Espedal
          __________________
          Scale Warbirds of Norway
          www.scalewarbird.org
          __________________
          Kyosho Piper Cub
          Hangar 9 P-51 Mustang
          Great Planes Super Decathlon
          Hirobo Shuttle Plus
          Top-Flite P-40E Gold Edition
          Kyosho Jet Illusion
          Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
          Mini Mag (Trainer for min far)
          E-Flight AT-6 Harvard

          Comment


          • #80
            Dette bildet er fra når jeg drev og justerte og monterte.
            Attached Files

            Comment


            • #81
              Tusen takk. Jeg får prøve med frem litt når jeg kommer så langt... Enda litt igjen til det gitt...
              Mvh.

              Ole Chr. Espedal
              __________________
              Scale Warbirds of Norway
              www.scalewarbird.org
              __________________
              Kyosho Piper Cub
              Hangar 9 P-51 Mustang
              Great Planes Super Decathlon
              Hirobo Shuttle Plus
              Top-Flite P-40E Gold Edition
              Kyosho Jet Illusion
              Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
              Mini Mag (Trainer for min far)
              E-Flight AT-6 Harvard

              Comment


              • #82
                Det går fryktelig sakte. Jeg har gjort ferdig eksosanlegget, så det er klart for lakkering nå. Det er enormt mye igjen på flyet men det kommer seg. Jeg er sikkert ferdig i løpet av 2013.

                Jeg har planer om å lage et constant speed system til flyet men det blir dyrt å bygge fordi jeg må ha ganske dyre deler da belastningen er veldig stor. Det vil være omtrent samme strekkbelastning på holderene som et 50 størrelse helikopter og det må samtidig være så kompakt at ikke delene stikker ut av spinneren. Jeg kjøpte et sett med Raptor bladholdere og lager men de var for store, så derfor tror jeg at jeg skal bruke Eco 8 Aluminiumsbladholdere i stedet og tredobbelt med lager for å ta opp belastningen som er dobbelt så høy som på Eco 8. Disse bladholderene er veldig kompakte. Jeg vil også trenge en ekstern helikoptergovernor for å styre pitchservoen til propelleren. I teorien vil systemet gi mye høyere hastighet, mye bedre climb og sansynligvis bedre virkningsgrad også.

                Jeg har bestilt to nye batterier fra griffin-models.no til flyet for en uke siden men de har ikke dukket opp enda. De gamle batteriene mine holder ikke spenningen så godt som moderne batterier så det blir bra (når de endelig kommer).
                Attached Files

                Comment


                • #83
                  Litt flere bilder. Malte eksosen for at det ikke skulle se så Benetton ut. Siktet er loddet sammen av kobber og messingdeler.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #84
                    Det har skjedd litt i dag også. Jeg må jo finne på noe å gjøre når været er så dårlig som det er nå. Enten så bliser det så mye, eller så snør eller regner det, og noen ganger alt på en gang.

                    Jeg har kappa bort de stygge splitterene i luftinntaket og laget kanaler innvendig. Full size har tre sylindriske radiatorer under motoren og jeg lagde kanaler som går til tre sylindriske hull som på originalen, men lufta går til batteriet på min. I tillegg skal jeg lage en liten duct til regulatoren fra de store kanalene. Det ble fryktelig trangt for regulatoren nå men det ordner seg.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #85
                      Det begynner å ligne på noe nå.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #86
                        Har laget bevegelig canopy nå. Den åpnes og lukkes av haleretractservoen.

                        Video: http://www.enrarot.net/videos/p40/p-4007.wmv

                        Comment


                        • #87
                          Virkelig imponerende det der!
                          Har beltedriften vært stabil, eller trenger den noe særlig etterstramming?
                          Har du funnet noen løsning på pitchjustering?
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #88
                            Den var kanon råe
                            med hilsen Arvid

                            Comment


                            • #89
                              Beltedriften har ikke gitt noen problemer. Jeg tok den fra hverandre ofte i begynnelsen for å inspisere så det er mulig den strekte seg uten at jeg merket det. Jeg måtte stramme det en gang i begynnelsen fordi det glapp på full gass static etter at jeg hadde montert sammen med for lite tension. Neste gang jeg lager en reduksjonsboks skal jeg lage et løpehjul i tillegg som holder beltet bedre rundt motorhjulet da det sansynligvis blir for lite grep ved høyere utvekslinger enn det jeg kjører nå.


                              Jeg har ikke kjøpt inn alle delene jeg trenger for constant speed men har planen klar. Jeg har tenkt å bruke sluminium bladholdere for Eco 8 med tredobble kulelager da det ikke er lett å få tak i thruslager. Eco har ikke thrustlager oiginalt, kun ett kulelager, og belastningen er under 60 kg. Med constant speed på 4000 rpm vil belastningen bli 110-120 kg.

                              Grunnen til at jeg velger Eco sluminium bladholdere er at de er veldig slanke og solide. De må stikke utenfor spinneren fordi spinneren er for liten og da er det lett å skjule de når de er slanke. Jeg har et par Raptor 50 bladholdere og de er for store i alle retninger for så små fly.

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by tahustvedt
                                Har laget bevegelig canopy nå. Den åpnes og lukkes av haleretractservoen.
                                SNASENT for å si det mildt!!

                                Holder på å installere bevegelig canopy, men har ikke helt funnet en god løsning for å operere den. Kunne tenke meg å slippe å bruke luft. Hva slags servo er det du bruker til haleretract? Går servoen med den hastigheten vi ser på videoen?
                                http://www.phoenix-rc.org/
                                http://www.glamdalrck.net
                                http://www.scalewarbird.org/
                                ---------------------------------------------------
                                Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                                Comment

                                Working...
                                X