Announcement

Collapse
No announcement yet.

canopy lakk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • canopy lakk

    I fjor lakket jeg canopyen min med lakk bereget for R/C biler denne holdt ikke tokk canopyen av og på etter at den var tørket og lakken sprakk og begynte og flasse av. noen gode tips til lakk enten på boks eller til air brush?
    Big Boyz, Big Toyz

    Subaru Impreza landmax2
    Mad Force
    Nitro tracker
    Raptor 50
    JR 9x

  • #2
    Det hørtes ikke ut som om den lakken var beregnet på bil egentlig for bilskall er da minst like fleksible og lakken får derfor ikke bli hard og tørke så den sprekker der heller.

    Pactra lager vel bra lakk men jeg skal innrømme at jeg har brukt noen kanner fra Biltema som jeg fant i en sånn billigkurv der oppe og det funker bra fortsatt.

    Comment


    • #3
      Jeg bruker rett og slett Quick lakk, ingen garanti men jeg har ok erfaring med den. Rødspritvasker først og lakkerer på innsiden av canopyn.
      Har ikke sett at det har flasset på noen måte. Disse canopyene sitter fastlimt og er ikke demonterbare.
      Laget også en ny Canopy i Epoxy/vev for en kamerat til en Caprise 2x2 denne ble lakkert på utsiden med en dæsj klarlakk på toppen, og ser også ut til og holde ok.
      Sikkert bedre og mer sofistikerte saker på markedet, men holder for meg.
      mvh MM

      Comment


      • #4
        Det rare er at den holder på bilkarossen og ikke på helikopteret, canopyen er hvit så blir nok dårlig effekt og lakkere på innsiden der på biler lakkerer jeg på innsiden.
        Big Boyz, Big Toyz

        Subaru Impreza landmax2
        Mad Force
        Nitro tracker
        Raptor 50
        JR 9x

        Comment


        • #5
          Ok, noe i plasten den ikke liker da.
          Du vasket selvfølgelig med noe fettløsende før lakking ?
          pactra selger vel glass til air brush.

          Comment


          • #6
            hmmm tja mener det, er ikke helt sikker men pleier nå og gjøre det. Får bare ta av lakken og gjøre det på nytt.... Nå sist hadde jeg svart men tror det er en lite synelig farge.
            Big Boyz, Big Toyz

            Subaru Impreza landmax2
            Mad Force
            Nitro tracker
            Raptor 50
            JR 9x

            Comment


            • #7
              Ja mørk canopy er ingen hit, i allefall ikke små mørke

              Comment


              • #8
                nei var det jeg tenkte. sitter og prøver og komme på en god farge/ farge kombinasjon. Tenker også litt på noe som lyser vis jeg setter på glow lys foreksempel til natt flyging. hadde vært kult vis jeg lærer meg og fly.....
                Big Boyz, Big Toyz

                Subaru Impreza landmax2
                Mad Force
                Nitro tracker
                Raptor 50
                JR 9x

                Comment


                • #9
                  om det er den orginale raptor plast canopien så sitter ikke rc bil lakk noe særlig på denne uten litt forarbeid.. Disse canopiene er laget av ganske "feit" plast og rc bil lakk sitter bra på rc biler fordi den lakken er spesiallaget for lexan som rc bil karoserier er laget av.

                  Men om du først finner deg en propan brenner eller noe lignende og lett varmer canopien (ikke smelte den da ) så svetter du ut litt av "fettet" i den.. så pusser du og grunner med plastik grunning, grunning beregnet på støtfangere til bil fungerer bra..

                  vil du ha en super finish så må du drive å pusse å grunne til du nesten blir blå før du begynner å lakke... hehe... men det gadd ikke jeg.. så jeg hadde ett lag grunning, så rett på lakken, ble toppers det, sitter meget bra på andre året nå.. men jeg la to lag med klarlakk fra sprayboks på til slutt. Det så fint ut, men blir gult å klissete ved fule søl. Har funnet ut at slik skikkelig 2 komponent klarlakk som de bruker på 1:1 biler er tingen å bruke... gir en utrolig glans og tåler fuel..
                  Eivind Hansen
                  ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

                  Comment

                  Working...
                  X