Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ser ut som om de får den fra Ashtek electronics og da er det vel vel så lett å få den direkte derfra?
    Har handlet ferrit ringer fra Ashtek, trivelig kar. Husker ikke linken men tror den ligger på Trextuning i alle fall.

    Rettelse, det var enkelt : http://www.ashtekelectronics.com/store/index.php
    http://ashtekelectronics.com/store/h...rvo-p-224.html

    Men den er laget i Østen og tror kanskje man kan få den enda billigere på f.eks. eBay eller kanskje hos Fung på Flying Hobby.

    Jupp
    http://www.flying-hobby.com/product.asp?productSort=251

    Comment


    • #62
      Irrterende vibrasjon, igår begynte finnen og vibrere igjen. Prøvde og ta av finnen uten at det hjalp noe særlig, da begynte bare halefinnen å vibrere istedetfor. Tok derfor av hele halerotor med hub, og sjekket om den var balansert. Ganske riktig, den er litt tyngre på den ene siden. Har nå teipet fast en liten teipbit på det lette bladet, får se resultatet av det seinere idag.

      Men nå skal jeg sove, har jobbet natt idag
      Morten Smøraas

      Comment


      • #63
        Hjalp ikke stort å balansere halepartiet
        Noen andre geniale forslag for å kurere høyfrekvent vibrasjon på halefinnene?
        Å endre på trottle-kurven går ikke, da vibrasjonen skjer litt før jeg får den opp i det turtallet jeg vil ha den i
        Morten Smøraas

        Comment


        • #64
          Sett en skrue i dem, lim en liten cf stang på, borr noen hull....

          Om det er resonans og det høres det nesten ut som siden du mener alt nå er i balanse, så trenger du bare endre resonansfrekvensen til finnen(e) og her finns det et utall løsninger. Sett på Align merkene eller klaert kontaktpapir på begge sider kan løse dette.

          Comment


          • #65
            Prøvde å feste litt teip på den, hjalp ikke, prøvde å fjerne hele finnen, hjalp ikke.
            Er en skikkelig kraftig vibrasjon, hele halebommen rister, er redd noe skal ryke når den begynner å tulle seg sånn.

            edit: Prøver å montere på boom-support. Aldri brukt de på noen av Trex'ene, får se om de hjelper nå
            edit2: Nå prøver den ihvertfall ikke å ta livet av seg selv, men finnen vibrerer ganske bra framdeles. Får se på dette som en midlertidig løsning, får ihvertfall flydd
            Last edited by Psyko-lefse; 15-06-06, 14:43.
            Morten Smøraas

            Comment


            • #66
              Den midlertidige løsningen varte ikke lenge
              Samme vibrasjonen er der enda. Tror jeg prøver å bytte halebomm, kanskje det hjelper.
              Morten Smøraas

              Comment


              • #67
                Høres unektelig ut som om noe ikke er helt balansert eller slarker...

                Comment


                • #68
                  Skal ut å teste den snart, har byttet halebom. Kan se ut som det hjalp.
                  Er nesten 100% sikker på at alt er balansert. Koblet fra beltet isted og spant den opp, da var ikke vibrasjonen der. Derettet koblet jeg til beltet, men tok av halerotoren, da var heller ikke vibrasjonene der. Festet deretter halerotoren igjen, da kom vibrasjonene tilbake. Tyder altså på at det er ettellerannet med halerotoren som er problemet. Eneste jeg legger merke til er at den ene bladegrip'en er litt hakkete å rotere, men det skal vel ha lite å si. Den har også alltid vært slik, men dette problemet dukket bare opp plutselig.

                  Nå har jeg prøvd flere sett med blader, byttet tailshaft, fjernet/flyttet/teipet finner, og nå tilslutt byttet bom.
                  Morten Smøraas

                  Comment


                  • #69
                    Hadde du prøvd å balansere hele halerotorgreia?

                    Comment


                    • #70
                      Ja, var det jeg gjorde. Festet en liten teipbit på det letteste bladet, så greit ut da, men sjekker igjen nå. Ja forresten, bytte av bom gjorde liten forskjell.

                      Edit: nå fungerer den merkelig nok :S
                      Eneste jeg har gjort er å flytte hub'en litt lengre inn på akslingen, noe som gjør at den ikke holder så bra av mangel på pitch. Løser ett problem, så dukker det opp ett annet
                      Last edited by Psyko-lefse; 15-06-06, 20:07.
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #71
                        Ga opp nå, gidder ikke stresse mer med denne halen. Satser på at ett nytt belte, ett nytt halegir og en mH-haleboks fikser det. Hey, feriepengene må jo brukes på noe
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • #72
                          Nja..

                          Originally posted by Psyko-lefse
                          Ga opp nå, gidder ikke stresse mer med denne halen. Satser på at ett nytt belte, ett nytt halegir og en mH-haleboks fikser det. Hey, feriepengene må jo brukes på noe

                          Morten, har fått sammen Raptoren nå.. Håper på og fly den i dag..
                          Du får gjøre som sigve gjør,,, Viberasjoner... mmmm... hva er der... det flyr..!
                          hehe..
                          M.V.H
                          Kim-Andrè
                          Kimvag@hotmail.com

                          Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by kim_andre
                            Morten, har fått sammen Raptoren nå.. Håper på og fly den i dag..
                            Du får gjøre som sigve gjør,,, Viberasjoner... mmmm... hva er der... det flyr..!
                            hehe..
                            Du får sende meg noen bilder da
                            Og hadde den flydd med vibrasjonene hadde jeg gjort det, men nå vrir den haleboksen 45grader når den begynner å vibrere. Halerotoren styrer plutselig pitch, yaw og roll
                            Morten Smøraas

                            Comment


                            • #74
                              Vibrasjonsdemping e oppskrytt :P

                              Kommer hem om 2 dager...fikser du rexen min då morten??..plissss
                              Sigve Haugsnes

                              Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                              sigve.haugsnes.net
                              www.youtube.com/bergenflyer

                              Comment


                              • #75
                                Morten, det er ikke halereima di som har en ekstra vri?
                                Hvor er lipoen din a?

                                www.airheads.no
                                www.bmk-rc.com/

                                Comment

                                Working...
                                X