Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feste av tuned pipe på Nemesisn 90 fra Protech

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feste av tuned pipe på Nemesisn 90 fra Protech

    Hei!

    Jeg er nå i ferd med å ferdigstille Nemesis 90 fra Protech som jeg har satt opp med OS 91 FX, perrypumpe og Hattori 700 pipe. Har anskaffet meg en spesielt tilpasset wrap around header for 91 FX (passer i utgpkt til OS 160 FX). Tanken er å bruke dette flyet til å fly Nordic programmet.

    Jeg har anskaffet meg et vibra demp feste (fra Norwegian Modellers) med o-ring som jeg planlegger å feste pipa med. Utfordringen med flyet (som har hel vinge) er at jeg må av og på med pipa hver gang jeg skal montere/demontere flyet. Jeg er derfor på utkikk etter en enkel og sikker måte og feste pipa på, eventuelt finne en løsning slik at pipa kan være permanent festet. (Må lage et lengre mellomstykke mlm header og selve pipa for at den skal kunne festes bak vingens bakkant).

    Eventuelt:
    Vil det være å måtte bruke strips over slangestykket som jeg trer pipa inn på som jeg må kutte hver gang etter bruk, el går det an å bruke slangeklemme (problemet med en slik klemme er vel at den skjærer seg inn i slangegummien etter kort bruk pga vibrasjonene)?


    Mvh

    Jørn Røsdal
    Mosjøen
    Mvh

    Jørn

  • #2
    Du får spesielle pipeklammer eller fester om du vil hos norwegian m...

    De er konstruert slik at man bare klemmer sammen 2 tapper i toppen av festet så utvider det seg og du kan dra ut pipen .

    For min del så har jeg brukt et skjøtestykke mellom pipe og bend som er veldig stivt , den typen med vevd tråd .... fester pipen godt i enden og bare tvinger den inn i skjøtestykket , trenger da ikke strips eller noe annet og det er fort og montere.
    Mvh Andre`søhagen

    Comment


    • #3
      Jeg benytter slangeklemme, og en relativt tynn slange uten armering. Ingen problemer med at den jobber seg inn i gummien.

      Strips er noe herk er min erfaring...og en ting til man må huske på og få med seg på stripa.

      Har ikke plass til de spesialklemmene grunnet grunn bellypan på det punktet jeg tar av tunedpipen. Men benytter de på de andre punktene.
      Benytter du de stive armerte slangene som andre78 nevner så er det ikke sikkert du behøver noe i det hele tatt.

      PS: Får vi en oppdatering på hvordan Nemesisen oppfører seg ?
      mvh MM

      Comment

      Working...
      X