Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har heli, vil ha billig nybegynnerfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har heli, vil ha billig nybegynnerfly

    Har radio fra før, så for meg et heeelt enkelt elektrofly av f.eks. isopor. Et som tåler mye og flyver sakte slik at jeg kan lære meg å fly Evt en balsatrainer med fueldrift. Vet ikke hva som er best til mitt formål. Det er iallefall viktig at det er billig i innkjøp. Har fra før en eclipse 7 med plass til 7 modeller og modus for glide, akro og heli.

    har masse elektro og fuelutstyr (shulze-lader, fieldbox, en del verktøy etc) så jeg trenger igrunn bare fly med motor, batteri, servo og mottaker.

    så, kom med eders forslag.

  • #2
    Gjør et søk på forumet. det er mange som spør om det samme.
    De fleste anbefaler vel en e-starter, pico sitck eller som jeg startet med en GWS Tigermoth. Alle disse modellene er svært lettflyvde, men dog litt nervøse for vind.

    Det lureste å starte med er en høyvinget modell med kun høyde og sideror. E-starteren er egentlig det beste alternativet der, for den flyr jo fint uten balanseror, men du har mulighet til å skjære til disse senere.

    E-starter med motor ligger fra 399,- og oppover. (dette er alle elektromodeller).

    på fuel-siden er jeg ikke helt sikker på hva folk anbefaler, men regelen er vel det samme med en høyvinget modell (cub eller lignende trainer)

    lykke til
    Joachim

    Comment


    • #3
      kyosho sin 40 calamato trainer
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        T-Hawk, eller Wing Dragon. Er greie elektro nybegynner fly (3 kanaler) til en rimlig penge (i området 1295/995) som selges komplett med batteri, lader, sender. Det eneste som trengs er 8 AA batterier til senderen.

        kyosho sin 40 calamato trainer er ett ypperlig glowfly valg, gjerne i kombinasjon med en OS 46LA. Begge er svært rimlige og har ok kvalitet.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Jeg har wingdragon.. Kan anbefales Jeg har den 3-kanaleren... Kræssjer hele tiden og har bare bytta bakpartiet.. Anbefales

          Comment

          Working...
          X