Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tja, det kan jo være dette som gjør det, eller det varme været

    Måtte teste for det var det eneste ekstra drevet jeg hadde liggende da det originale gikk fløyten da jeg klipte gress.

    Får bytte og teste, det tar jo bare et par minutter og nå har jeg jo fått stålpinjongen i hus samt nye drev.

    Comment


    • 600XL Brushless Motor(1700KV)

      ALIGN har i dag gått ut med at de kommer med en "NY" 600XL motor på 1700KV.
      Terje Fagermoen
      Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
      Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

      Comment


      • Nå har jeg akkurat prøvd et par tre turer med denne her: http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=1262
        Jeg byttet fra 600xl motoren, brukte samme instillingene på pitch og cyclic men måtte nøye meg med littegrann lavere turtall på rotoren ettersom Jørgen på Technoflight ikke hadde høyere enn 16 tenners pinion på lager...
        Først prøvde jeg med noen kongpower 5000mah batterier, og er egentlig nokså fornøyd. Målte 98 amp strømtrekk og det er sånn ca det samme som jeg hadde på xl motoren, men z-power'n var mye kaldere.
        600xl motoren kunne av og til bli over 75 grader, men z-power motoren blir ikke mer enn 45-50 grader med masse pitch og cyclic bruk...
        Ser lovende ut, men jeg skal teste litt mer med skikkelige batterier.
        Selv om turtallet er litt lavere, så orker den mye mer enn 600xl før den "bogger" uten at det ser ut som den bruker noe særlig mer strøm..
        Jeg måtte riktignok doktorere t-rex'n littegrann for å få plass til motoren, men den kjennes ikke ut som om det har gått nevneverdig ut over stivheten i rammen. Kansje den tåler litt mindre i en kræsj men det gjenstår og se..
        Kansje jeg går opp til 17 tenners pinion og heller bruker noen carbontech 570mm blader jeg har liggende...
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • Høres veldig lovende ut.

          Tenkte å sette en slik i Logoen etter hvert. Du fløy med 600mm blader eller?
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • jupp. Align sine 600 carbonblader.

            Prøvde nettopp 570 carbontech.
            Strømtrekket er bittelitt lavere, men jeg hadde en fantastisk bompitch med full aileron, og fikk en peak på 96 ampere men ikke noe særlig turtallsdropp.
            Har bare et whattsup wattmeter å måle med så helt pålitelig er målingene mine ikke, men de gir en god pekepinn ihvertfall..
            Motoren ble ikke mer enn 45 grader denne gangen..
            Last edited by Heliman; 22-08-07, 20:14.
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • Plettenberg Orbit 25-08 m/ kjølevifte

              Hu. Etter at min xl motor to kvelden gikk jeg til innkjøp av en Plettenberg Orbit 25-08 fra Technoflight http://www.technoflight.no/shop/prod...roducts_id=979
              Etter ca 20 flighter er erfaringen bra. Loggen viser ca 2200rpm men syns den faller raskt til ca 2000rpm under belastning. Men så har jeg heller ikke klart å trekke mer enn max 78amp. Jeg bruker den originale regulatoren.
              Bør jeg bytte regulator? Er det andre som kjenner til denne motoren?
              Hva er turtalet med en xl motor og 11t drev?
              Attached Files
              Alt kommer ned....

              Comment


              • Trusted Tail

                hallabais'n..

                Leste på Helifreak om "trusted bearings" på halerotoren.. Måtte jo prøve å få det
                til på min t600. Fant fram noen "trusted bearings" fra belt-cp'en min som ble til overs
                etter en oppgradering. Passet perfekt på trexen. Har ikke fått prøvd enda, og må vel
                også innrømme at jeg egentlig ikke har erfaring nok til å se forskjell. Men etter hva jeg
                leser på Helifreak, så er det som natt og dag!? (d e forskjell, d)

                24 kr. for paret hos
                Siden finnes ikke

                Comment


                • testet

                  Hei igjen..

                  Var nettopp og testet den nye halerotoren.. Det nye som var kommet var
                  hurtige og korte svingninger på halen samt at hale bouncet etter pirostopp.
                  Justerte ned gain et par tre 4-5 hakk, så var halen stabil igjen. En "mod" som
                  jeg lar bli på helien, men synes egentlig ikke det var noe "must have"..

                  Mvh
                  Torbjørn

                  Comment


                  • Hvor mye flytid for derre med deres 600?
                    Får ikke mer 3,5 - 4 min med mine 4900mAh og 5000mAh FP pakker. Har på govenor/2100rpm og har ca. 11 i pitch. Flyr hard nybegynner 3D med mye pitch pumping. Har på 13t pinjong, 188t drev og 95 i pitchkurven. Begynner å lure på om kulelagrene er skadet??
                    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                    walter@retlaw.no

                    Comment


                    • 4.5-5 min med rolig 3d.... Men jeg bruker z-power motor...
                      Hvis motoren din har vært varm så kan magnetene begynne å avmagnetisere seg. Da vil den trekke mer strøm ...
                      tror det begynner å skje ved 85-90 grader celsius....
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

                      Team Visa...

                      Comment


                      • Originally posted by Heliman View Post
                        4.5-5 min med rolig 3d.... Men jeg bruker z-power motor...
                        Hvis motoren din har vært varm så kan magnetene begynne å avmagnetisere seg. Da vil den trekke mer strøm ...
                        tror det begynner å skje ved 85-90 grader celsius....
                        4,5 - 5 min var det jeg hadde før. Motoren er ny men den ble litt varm. Målte ikke overflaten tempereaturen men tipper på ca. 60*C. Blir spennede å se hvor mye jeg får inn i pakkene. Husker du hvilken motor som trakk mest strøm?
                        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                        walter@retlaw.no

                        Comment


                        • Av hvilke motorer da?
                          600l 600xl eller z-power?
                          Align sine motorer er skikkelig køddete å måle tempen på siden de er outrunnere inni en "hylse".
                          Jeg pleide å måle på 600l motoren min, og det var ikke uvanlig at den ble 78-80 grader når jeg målte på viklingene, og på nettet sies det at xl motoren gjerne ble litt varmere enn l motoren og at det burde hviles litt mellom hver tur..
                          Mvh
                          Bjørn Tore Espevik

                          Team Visa...

                          Comment


                          • Originally posted by Heliman View Post
                            Av hvilke motorer da?
                            600l 600xl eller z-power?
                            Align sine motorer er skikkelig køddete å måle tempen på siden de er outrunnere inni en "hylse".
                            Jeg pleide å måle på 600l motoren min, og det var ikke uvanlig at den ble 78-80 grader når jeg målte på viklingene, og på nettet sies det at xl motoren gjerne ble litt varmere enn l motoren og at det burde hviles litt mellom hver tur..
                            Av XL og Z-power. Er du fornøyd med din Z-power? Har en uorginal men 2mm tykk ramme som jeg kanskje slipper å ødelegg. Hva måtte du gjøre med rammen din litt mer nøyaktig??
                            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                            walter@retlaw.no

                            Comment


                            • strømtrekket er ca likt som xl muligens litt lavere, men z-power'n er "cool as a cucumber"
                              Mvh
                              Bjørn Tore Espevik

                              Team Visa...

                              Comment


                              • Brente motoren igjen.

                                Nå har jeg gjort den igjen. Under det åttende batteri på rappen brant jeg motoren, Align XL 1700kv. Nå er jeg lei Align motorene og ser etter nye alternativer.
                                Heldigvis taklet Kontronik Jazz regulatoren den defekte motoren super bra da den var så vidt lunken i etterkant. Målte overflate temperaturen på motoren til 135*c ca. 2 min etter at jeg landet. Sist jeg brente XL 1650kv motoren så brant Align ESCen før jeg fant ut at motoren var defekt.

                                Kan jeg bruke et hvilket som helst børsteløsmotor som takler 6S på rundt 1700kv og er fysisk omtrent like stor?

                                Har det kommet noen andre gode altarnativer i det siste som ikke er blitt nevnt under denne tråden før?
                                Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                                walter@retlaw.no

                                Comment

                                Working...
                                X