Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg fikk ikke helical gir til min T-Rex, ser ut som de har gått helt bort fra det.


    Mottok motoren i dag:





    Kjølevifte i bunn:


    Comment


    • #17
      Hovret litt med min i dag. Som et helikopter for sportsflyging fungerer det helt ypperlig tror jeg. Wattmeteret viste peak på 54 ampere, men det var bare under et par climbouts med 9 grader pitch jeg satte noe belastning på den. Ser ut som om tallene for strømtrekk som er oppgitt i byggemanualen ser ut til å stemme sånn noenlunde. Har bare 3300mah pakker liggende, så jeg tenkte jeg skulle koble sammen to og sjekke litt mer med tanke på strømtrekk under vanlig sportsflyving. Den var forresten like stabil og fin som en raptor 50 med sorte paddler....
      Har du flydd din Northwood??
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

      Team Visa...

      Comment


      • #18
        Kult! Gratulerer

        Vet du hvor mange ampere den drar i hover?
        Hvor er lipoen din a?

        www.airheads.no
        www.bmk-rc.com/

        Comment


        • #19
          Nei, men jeg kan prøve å finne det ut. Jeg har bare et wattsup wattmeter, så da må jeg ha tålmodighet til å løfte forsiktig opp, og bare hovre så sette den ned igjen. Tålmodighet er noe jeg fikk utlevert litt for lite av den dagen tålmodigheten ble utdelt, men jeg skal se.....
          Align sier forresten at den skal trekke mellom 18 og 28 amp avhengig av trottlekurven....
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment


          • #20
            Jeg har ikke fått prøvd min enda da jeg fremdeles venter på elektronikk...
            Regulatoren kommer i morgen, batteriene sannsynligvis i neste uke sammen med servoene.

            Her er noen bilder av motoren montert. Valgte å kutte bort det området som var for smalt for motoren, kunne også bare filt innsidene men jeg liker ikke tanken på at noe kan ligge inntil motoren. Dessuten tror jeg ikke rammen er svakere fordi det mangler litt.






            En stor takk rettes også til Elefun for spons av Carbon Tech 600mm Yellow Design-blader! Supert!

            Comment


            • #21
              Hvilke batteripakker skal du bruke?
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment


              • #22
                2 5S1P 3700 mAh FP EVO20 i serie for 10S. Headspeed for denne setupen rett under 2400 rpm. Eneste er at jeg er litt skeptisk til to ting:

                1. Wobble i giret gjør at pinion kommer 1mm under kanten på et par steder.
                2. Har hørt at CC 85HV har problemer med softstart og diverse, ser ut som den spiser gir... Selvfølgelig hører man dette ETTER at man har bestilt! Ber til vår Herre om at jeg mottar en ESC som oppfører seg!

                Comment


                • #23
                  Tur nr2. To pakker 6S1P 3300mah koblet sammen til 6S2P6600mah. Fløy i 5 1/2 minutter og brukte 2950 mah med en peak på 58 amp. Dette var rolig flyving med fire-fem baklengs flipper. Med to 6S 3300mah pakker fremme så blir den bare en liten tanke fremtung. Stilte også pitchen opp til ca 9,5 grader. Bruker noen gamle razorblader som er forholdsvis smale, så noen punch i take of'en er det ikke snakk om....
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

                  Team Visa...

                  Comment


                  • #24
                    Fikk ESC'en i dag, fin sak. Voksen størrelse:




                    Monterte regulatoren under ramma, liker den plasseringen best med tanke på kjøling og ruting av ledninger.





                    Å få gjort alle innstillingene tok omtrent like lang tid som å innstalere Windows. Denne regulatoren har virkelig mange innstillinger i forhold til Aligns egen regulator.

                    Skrev tidligere at jeg fryktet at denne kom til å spise gir, men på 3S har den ihvertfall en veldig fin soft start, håper den er like fin på 10S! Prøver først med governor så får vi se hvordan det virker, har liten erfaring med gov fra før, flyr som regel med kurve.

                    Comment


                    • #25
                      Flydde fire batteripakker i dag. Fløy en pakke med 570mm funkey blader, brukte enkel 3300 mah pakke og peak ampere var på 54 amp. Byttet til mah g2 600mm og fløy 5 min med peak på 54 amp da også?? Mah er vel litt mere effektive antageligvis....
                      Stilte pitchen opp til 10,5 grader og fløy en tur til med peak på 58 amp. Med 10,5 grader blir det litt "punch" også....
                      Bortsett fra linker som sprekker lett (I hvertfall for meg), så ser det ut for meg som om Align har truffet spikeren på hodet med 600'n. Nå må det nevnes at jeg ikke er noen videre dyktig 3D pilot, og flyr det som antageligvis kalles sportsflyving. Jeg flippet den på rygg 10-12 ganger hver tur, og hadde noenlunde lik flyrutine hver gang slik at jeg kunne sammenligne strømtrekket på hver tur. Ellers vil jeg nok tro at liporegulatorene til Align vil få ben å gå på blant plankepilotene også, den likte jeg godt. Den skal tåle 3amp kontinuerlig, og jeg har tre hs-6965 servoer og en 9254 på halen men regulatoren blir ikke varm med vanlig flyving i hvertfall.... Kansje den vil slite litt mer med hard 3D flyving...

                      Håper ikke du synes jeg ha rappet tråden din northwood??
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

                      Team Visa...

                      Comment


                      • #26
                        Neida Heliman, det er viktig å holde tråden i live. Du trenger ikke bekymre deg for hijack enda, det er trossalt bare to av disse i Norge virker det som, unødvendig med to paralelle tråder da.

                        Begynner å bli lei av å vente på pakker fra fjern og nær... Posten har elendige framsendingstider!

                        Interessant å høre om linkene, det rare er at jeg ikke har merket noe som helst til det. Jeg har bare satt de på, sjekket hvor tight de er og justert det. Foreløpig ingen sprukne og det burde jo være lett og kjenne.

                        Comment


                        • #27
                          Postvesenet kan være en kilde til mere enn middels irritasjon innimellom ja...
                          Nå når jeg har flydd rex'n litt, så tror jeg at jeg foreløpig kommer til å holde meg til 6 cellers oppsett på den.. Skal jeg virkelig rocke, så er det bare å dra frem roxxter55'n med 10cellers oppsett og orbit 30-12. Det er visst den samme som E-raptoren kommer med...
                          Fløy med 55'n i dag etter å flydd med rex'n, og tenkte litt på hvordan din kommer til å oppføre seg... 55'n min har ihvertfall høyere kraft/vektforhold enn en 90 size sies det...
                          Har ladet batteriene nå, og de tok tilbake mellom 2400 og 2700mah....
                          Mvh
                          Bjørn Tore Espevik

                          Team Visa...

                          Comment


                          • #28
                            Carbon Tech Fun-Key 600mm Yellow Design

                            Nye fine blader ankom i dag, veeeeeldig fine
                            Merk at jeg tok bildet ned uten å få med føttene!

                            Last edited by northwood; 31-07-06, 09:41.

                            Comment


                            • #29
                              Driver og tenker på å kjøpe ett større helikopter, og må si dere frister meg fælt med Trex 600. Hvor mye dyrere er den enn en Raptor 50 ferdig oppsatt?
                              Morten Smøraas

                              Comment


                              • #30
                                Det kommer jo meget mye an på hva du putter i den... Kitet mitt kom på ca 3600-3700,- men det var visst en introduksjonspris....
                                I tillegg kommer batterier, og der og er det jo en del forskjell i priser.... Om du ikke har lader som takler 6celler, eller 10 celler som northwood går for, så kommer jo det og i tillegg.
                                Med andre ord så er det et spørsmål som er så og si umulig å svare på

                                Pene blader det der northwood... De vil nok vise godt i luften.
                                Mvh
                                Bjørn Tore Espevik

                                Team Visa...

                                Comment

                                Working...
                                X