Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har lakkert og gjort ferdig canopy, montert bladene og litt elektronikk.










    Er veldig fornøyd selv, synes det ble bra. Det jeg mangler nå er batteri, servoer og gyro. Servoer og gyro skal jeg hente i morgen, så det eneste jeg venter på er at batteriene skal komme inn til forhandler.

    Comment


    • #32
      Fin canopy. Men hvordan er det med den fargen i forhold til å se den. Skal til å lakkere min Raptor 50 canopy, men jeg hadde tenkt å bruke gul og rød neon farge.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #33
        Meget pent northwood!
        Tror fargen er alright jeg, det er rart men det er jo bare å se et par Alan Szabo videoer så ser en jo at det er ganske lett å få med seg hvilken vei snuten på helikopteret peker...
        Er den hvit under forresten??
        (Sort understell??????)
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #34
          Det ble jo veldig lekkert da! Post adressen din så skal jeg sende over noen for lakkering

          Erik, hvis du flyr på feltet på jobru ville jeg gått for noe neongreier som står i kontrast både til himmel, skyer, trær og det mørke fjellet
          Hvor er lipoen din a?

          www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

          Comment


          • #35
            Originally posted by Lorents
            ...
            Erik, hvis du flyr på feltet på jobru ville jeg gått for noe neongreier som står i kontrast både til himmel, skyer, trær og det mørke fjellet
            Stemmer det. Ser noen av de jeg flyr med som bruker kraftige neon farger. Det fungerer bra der oppe.
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #36
              Fin tråd det her, og 600n ser spennende ut.

              Fant forresten et klipp av en 600 virkerlig få kjørt seg av Alan Szabo.
              Og det innendørs!!
              http://www.dannyszabo.com/videos/Alantrex600inside.wmv
              Philip
              www.airheads.no
              Hobby24.no

              Comment


              • #37
                Har gode erfaringer med blå canopy og den gule rotordisken kommer til å hjelpe godt til for orienteringen

                Originally posted by Heliman
                Er den hvit under forresten??
                Sort understell??????

                Den er ikke hvit under, men skulle ønske jeg gjorde det likevel.

                Bruker sort understell da jeg som oftest letter fra gress som ellers ville halerotoren tatt nedi med det hvite understellet. Regner med å skifte til vinteren da jeg trakker stripe med traktor.

                Ellers takk for fin respons! Gleder meg til jomfruturen (som planlegges til over helgen, dersom jeg får batteriene).
                Last edited by northwood; 21-07-06, 23:41.

                Comment


                • #38
                  hat jomfru turen? rå den filmen dr.phil! hvor long flytid vil du ha med den?

                  Comment


                  • #39
                    Blir ikke jomfrutur med mottaker som ikke virker! Jeg har prøvd alt jeg kan med den forbannede antennen uten å lykkes, 3 meter og ingenting mer er hva jeg får med antennen på radioen UTE!

                    Så her står jeg med heli til 15-16 tusen som ikke kan flys fordi en splitter ny mottaker ikke virker. Jeg har ferittring på ESC, rutet kabler så ryddig som overhodet mulig osv. osv.

                    Comment


                    • #40
                      Det var da kjipe greier da! Har du en annen mottager du kan teste med bare for å eliminere at det ikke er noe annet?

                      Mr. Walkera - det spørs litt hva slags oppsett han har på den men tipper han får et sted mellom 5 og 8 minutters flytid
                      Hvor er lipoen din a?

                      www.airheads.no
                      www.bmk-rc.com/

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Lorents
                        Det var da kjipe greier da! Har du en annen mottager du kan teste med bare for å eliminere at det ikke er noe annet?

                        Mr. Walkera - det spørs litt hva slags oppsett han har på den men tipper han får et sted mellom 5 og 8 minutters flytid
                        Ok, nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Nå har jeg bare rotet litt rundt på ledningene og tullet med antennen. Var ute sammen med en venn og testet rekkevidden og nå fikk jeg ca. 50 meter med antennen inne. Og ingen problemer på godt over 200m med antennen ute. Skjønner ikke noe... Skal prøve med motor og se hvordan det går utover rekkevidden.

                        Kan jeg stole på dette hvis jeg finner rekkevidden ok med motor også?

                        Comment


                        • #42
                          jeg ville ha røsket litt i ledningene først for å se om feilen kommer tilbeke. men det kan jo være en plugg som ikke har vært ordentlig på plass.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #43
                            Sjekket litt rundt på heliet og oppdaget en ting som aldri har slått meg før: haleservoen satt ikke så godt fast i carbonfestet, når denne beveget seg i festet gnisset skruene mot carbonet og laget støy på samme måte som når du kommer borti ting med skruhjernet og servoene "glitcher". Strammet skruene helt til og dette problemet ble borte.

                            Det neste jeg lurer på er: noen ganger får haleservoen det for seg at den skal stå og å jekke fram og tilbake, akkurat som om den ikke finner senter. Hvis jeg setter gain til 0 forsvinner dette. Tegn på for høy gain? (GY401).

                            Som sagt, neste steg må være å sjekke rekkevidde med motor på halv og full gass og se hva dette gjør. Har ikke lyst å sende inn mottakeren hvis den egentlig fungerer, men det hele er ganske snålt. Har prøvd med flere mottakere og innendørs gir alle samme merkelige oppførsel på 3-4 meters avstand.

                            Comment


                            • #44
                              Carbon lager støy det også. Gnissninger mellom carbon og metall vil lage glitcher på en ppm mottaker. I hvertfall tror jeg det var det som skjedde på den ene roxxteren min. Jeg gikk over heliet og fant en del av batterihylla som var løs, skrudde den fast og problemet var løst..
                              Jeg har også hatt dårlig rekkevidde inne, men bryr meg ikke om det lenger siden jeg aldri finner noe galt samme hvor mye jeg leter. Ute tar jeg alltid rekkevidde skjekk. Jeg tror det er et utall av ting inne i et hus som kan lage radiostøy, for uansett hvilket av mine helier med ppm mottaker jeg prøver med, så får jeg glitcher inne. Tar jeg heliene ut og prøver så er problemet borte. Radiosjekken tar jeg fremdeles før jeg tar av selvfølgelig.
                              Dette er bare mine erfaringer med innendørs glitchinger, det kan jo selvfølgelig også være en dårlig kontakt i mottakeren din men det burde gå an å finne ut....

                              Hvor har du lagt antennen din? På lipolyen min så la jeg antennen litt for nærmt både halebom og speedcontrolleren, og den ble sånn som din på halen...

                              Fikk forresten pakken din northwood, supert
                              Mvh
                              Bjørn Tore Espevik

                              Team Visa...

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Heliman
                                Carbon lager støy det også. Gnissninger mellom carbon og metall vil lage glitcher på en ppm mottaker. I hvertfall tror jeg det var det som skjedde på den ene roxxteren min. Jeg gikk over heliet og fant en del av batterihylla som var løs, skrudde den fast og problemet var løst..
                                Jeg har også hatt dårlig rekkevidde inne, men bryr meg ikke om det lenger siden jeg aldri finner noe galt samme hvor mye jeg leter. Ute tar jeg alltid rekkevidde skjekk. Jeg tror det er et utall av ting inne i et hus som kan lage radiostøy, for uansett hvilket av mine helier med ppm mottaker jeg prøver med, så får jeg glitcher inne. Tar jeg heliene ut og prøver så er problemet borte. Radiosjekken tar jeg fremdeles før jeg tar av selvfølgelig.
                                Dette er bare mine erfaringer med innendørs glitchinger, det kan jo selvfølgelig også være en dårlig kontakt i mottakeren din men det burde gå an å finne ut....

                                Hvor har du lagt antennen din? På lipolyen min så la jeg antennen litt for nærmt både halebom og speedcontrolleren, og den ble sånn som din på halen...

                                Fikk forresten pakken din northwood, supert

                                Har også grunn til å tro at det er dumt å sjekke rekkevidde inne pga. av støy, men 3m er vel litt drøyt?

                                Legger ved bilde som viser hvordan jeg har rutet antennen. La meg understreke at slik har jeg antennen på to ulike setuper før uten problemer (dog på 450er, men det kan ikke ha mye å si).

                                Liker å ha antennen på dette viset på 450en jeg flyr nå, antennen vises ikke og over 200 meter med motoren igang i testet rekkevidde. Har hatt en merkbar glitch på den setupen og da fløy jeg forbi hjørnet på fjøsen som er dekket med bølgeblekk. Det er vel nesten som å be om bråk.

                                Fint at du fikk pakken, alt ser ok ut?


                                EDIT: Litt roligere nå som jeg ser at den lille T-Rexen får verre reaksjoner på samme rekkeviddetest innendørs. Likevel ikke helt trygg...
                                Attached Files
                                Last edited by northwood; 25-07-06, 13:39.

                                Comment

                                Working...
                                X