Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg ville nok lagt antennen litt annerledes..
    På min 600 så rekker ledningen ut bak, gjennom antennerøret fremover og tilbake til den fremste understellsbøylen der den er festet med strips.
    Legger du antennen slik som du så tror jeg du er mer utsatt for glitch ettersom du "omringer" alle komponentene som lager elektriske felt.
    Dette er det sikkert mange meninger om, men det er min teori som jeg har fulgt på alle mine elektrohelier men jeg har hatt problemer hvis jeg legger antennen for nærmt halebommen og regulatoren...

    Joda,pakken så ok ut...
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #47
      Vel, det jeg har hørt er at man ikke under noen omstendigheter skal "doble" antennen, altså f.eks legge den en vei også samme veien tilbake.
      Det er nok likevel noe i det du sier om å omringe komponenter.

      Noen andre som har tips så kom gjerne med dem.

      Comment


      • #48
        PRODUKSJONSFEIL PÅ BLADHOLDERE HOS T-REX 600


        Update:Dette gjaldt sannsynligvis kun de aller første kit-ene som kom på markedet på sensommeren 2006. Sjekk likevel når du bestiller reservedeler om produktnummeret på bladholderene slutter på "-1", dette indikerer den nye typen mer "beefy" bladholdere.


        Det har (dessverre) blitt rapportert om feil som kan bety forskjellen mellom bruker og tilskueres helse (og i verste fall liv) i forbindelse med bruk av T-Rex 600. Her er en direkte repost av "offisiell" melding postet på RCGroups.com 27.07.2006:

        Dear customer,

        We have discovered a critical safety issue on the T-Rex 600 and hereby issue this safety bulletin.
        Abnormal fracture line has been discovered on T-Rex 600 main blade grips during post-flight
        inspection.
        With the T-Rex 600 mass produced and readily available, more variation in setups and power combinations are
        attempted by pilots in real life situations. We have unexpectedly discovered some abnormal fracture lines on
        blade grips in certain instances. Upon further investigation at microscopic level, our technical department has
        found the blade grip’s structure integrity to decrease dramatically with the presence of these fracture lines.
        Flying with these fractures at high headspeed with 11T pinion may lead to breakage of blade grip. This problem
        was not detected during our long-term longevity and stress tests since the tests were done with stock power
        setups.
        We suspect the cause of these fracture lines may be due to over tightening the M4 blade bolt, or stress around
        the bolt’s hole from crash impact. Flying high power setup with these fracture is extremely dangerous, at worse
        case could result in midair detachment of blade grips.
        To improve on structural integrity of these grips, we have developed and tested a new design with thicker area.
        The new grips greatly increase the overall rigidity and safety of the head. We are sending these New grips to
        you (2 new main grips, 2 M4x27 blade bolts per kit) and please return all the parts H60003 to replace.
        Feel free to contact us with any questions.
        The original holder is on the left side of below photo. New thicker holder is on the right side of the photo.



        We sincerely apologize not catching this issue during product testing, and the inconvenience this may have
        caused our fellow flyers. Your understanding and continued support is greatly appreciated.
        We recommend that all T-Rex 600 be grounded regardless of the power system being used. For safety reasons
        do not fly the helicopter until the blade grips have been replaced with new design.

        Best regards,
        Wendy Huang
        Overseas Sales Team/Align RC World
        Last edited by northwood; 27-04-07, 12:59.

        Comment


        • #49
          Legger et bilde fra jomfruturen:





          Her er en kort videosnutt fra litt diverse hovring og en climb out:

          Beklager dålig kvalitet, filmet med digitalkamera og etterpå komprimert.

          Dette er ikke full headspeed BTW. Har enda en del tuning igjen. Litt logring osv.

          Comment


          • #50
            #2

            Har nå flydd 4 turer og blir stadig mer imponert over denne maskinen.

            Stabiliteten er ekstrem, den hovrer helt av seg selv og har ingen tegn til den irriterende flytingen man opplever på mindre helikopter. På fjerde turen begynte jeg å stresse maskinen litt mer og igjen kan jeg ikke si mer at jeg er positivt overrasket over hvordan den håndteres i luften. Bladene er helt suverene; de er veldig stillegående og kjappe, men likevel stabile.

            Etter å ha tullet mye med gyro-oppsett (på GY401) begynner jeg nå og nærme meg noe jeg kan like. Jeg kan tenke meg den har pirorate på et stykke over 360 grader sekundet. Halen har kjempefin autoritet med de medfølgende halebladene. Pirostopp er kort og kontant uten tegn på tilbakeslag eller drift.

            Batteripakkene er ikke lunkne etter ca. 11 min flytid. Skulle gjerne hatt en flight data recorder, turteller og temperaturmåler. Denne maskinen på dette oppsettet flyr rolige circuits i 13-14 minutt før cut off. Putter da tilbake ganskemye i pakkene, det vil si rundt 3500-3600 mAh (3700 mAh kapasitet). Kommer til å ta det rolig et par turer til før jeg går for full headspeed og den belastning jeg klarer å sette maskinen igjennom.

            Her er et bilde av et av batteriene i forhold til 1800 mAh og 800 mAh:





            Motoren blir varm, tør ikke si tempereatur, men den blir for varm å holde hånda på noe særlig lengre enn 5 sekunder. ESC derimot har jeg til nå ikke klart å registrere varme i med å føle på den, til tross for ute temperaturer på over 15 grader C. BEC blir heller ikke nevneverdig varm.

            BEC'ens medfølgende 1100 mAh-batteri kommer jeg til å bytte. Tør ikke ta mer enn tre turer på en lading da kun to av BEC'ens 4 LED-er lyser.

            Alt i alt er førsteinntrykket tiff-toff. Mer kommer etterhvert som jeg lærer maskinen å kjenne. Video og bilder forsøkes ordnet.
            Last edited by northwood; 30-07-06, 16:23.

            Comment


            • #51
              Siden det er litt stille i denne tråden tenkte jeg og dele denne filmen av Jason Krause i en skikkelig leksjon heliflyging. Autorotasjon med bladstopp som intensjon for så å lande perfekt - sykt!

              Fytti katta!

              flightpower.co.uk

              Stock power (Align speedy, motor og BEC) og FlightPower 6S1P 4900 New Formulation batteri.
              Last edited by northwood; 17-11-06, 17:30.

              Comment


              • #52
                Hohum. Var der,så det. Jason Krause hadde en mye mere spektakulær bladestopp nede på flyfeltet om lørdagen med en synergy.
                Den klarte han ikke å starte opp igjen....
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

                Team Visa...

                Comment


                • #53
                  Ja da sitter jeg her i det periodevise regnet og bygger. Skulle vært ute og kappet opp bjørka som ble felt i helgen men elektrisk motorsag og regn er ingen god kombo og siden da fruen er på forretningsreise så...

                  Nåja, lurer på en sak fra dere som har bygd. De 2 fremre servoene mine kommer borti hverandre om jeg ikke bruker spacerne (Fut 9252er).
                  Prøvde med spacerne men likte ikke at ikke linkene blir helt vinkelrette på servoarmen. Hva gjorde dere eller har dere servoer som ikke stikker så langt inn?


                  Edit, tok min første titt på Bob/Finless sine videoer, han bruker spacerne og setter linkene på innsiden, det blir nok min løsning også...
                  Last edited by Tintin; 14-08-06, 20:30.

                  Comment


                  • #54
                    Som du selv svarte på må du sette linkene på innsiden for å få et "straight shot"

                    Så et par ting jeg syns du bør være oppmerksom på/jeg vil vite:
                    - Akslingen som elevator-armen sitter på kan ha litt slark/endplay. Vær obs på dette, slik at ikke akslingen flytter seg og dermed tar borti hovedakslingen.

                    - Kan du sjekke om du har en anelse treghet på tailpitch mot maks utslag?

                    - Bladholderne som følger med er IKKE anbefalt flydd med, selv om jeg har gjort og fremdeles gjør det uten problem - de skal dog skiftes ut til et par i metall nå snart. Point being, sjekk at de ikke har sprekker eller andre missdannelser.

                    - Hvilke blader planlegger du å bruke?



                    Gratulerer med ny maskin, du vil ikke angre!

                    Comment


                    • #55
                      Jupp linker på innsiden blir ok.
                      Det fulgte med ekstra skiverm til den akslingen så jeg satte 2 på hver side mellom ramme og arm så ble den slark fri.
                      Skal sjekke tailpitchen, ikke kommet til sjekkesonen riktig enda.
                      Jeg fikk ny type bladholdere.
                      Vet ikke helt når det gjelder blader, tenkte egentlig bruke MAH bladene jeg har liggende til Titanen men kom på at de vel er 615 eller deromkring så det er kanskje ikke egnet så da vet jeg ikke helt enda. Tror jeg prøver å finne noe carbon da jeg vil ha dem lette for maks flytid.

                      Takker, nei jeg tror ikke jeg kommer til å angre, dette ser veldig bra ut selvom det kanskje ikke blir så bra for lommeboka, det er jo mye nacks å kjøpe til og de har startet samme blingsirkuset som med 450n.

                      For de som er sugne kan jeg bare si, følg med på eBay, der kan man gjøre skikkelige kupp.

                      noen som har gjort seg noen tanker om hvorfor finnene på motorfestet skal være ned mot motoren, hadde det ikke vært mer naturlig å ha dem oppover for kjøling?
                      Last edited by Tintin; 15-08-06, 08:01.

                      Comment


                      • #56
                        Det med finnene på platen tror jeg har med å lage turbulens i lufta som motoren vil suge over "toplokket" og ned gjennom motoren. Det er ihvertfall slik på min motor, men så har den en GEDIGEN vifte i bunn. Kan kjenne luftstrømmen går inn i festet.


                        Er du forresten helt sikker på at du fikk den nye type bladholder? Kan du sjekke boltlengden for meg?

                        Comment


                        • #57
                          Ja det kan være noe sånt. Ble bare litt forrvirret over at den på side 12 i manualen står med ribbene opp og for meg er det mer logisk med en slett flate til å feste motoren mot og ribber til å kjøle da det gir større overflate.

                          Ja jeg er sikker, har sammenlignet med bilder på nettet og har definitivt ny type.
                          Det er ingen endring av boltlengden, de er bare litt tykkere rundt hullet, du kan se de er "avrundet"



                          Sry, den tråden det bildet kommer fra sier man må ha en lengre bolt, jeg skal måle når jeg kommer hjem.


                          EDIT: Hele bolten med hode er 31 mm, 26,5 utenom hodet, gjengepartier er 8 mm
                          Last edited by northwood; 28-04-07, 21:48.

                          Comment


                          • #58
                            Da må jeg nok "skuffe" deg med at du har den gamle typen holder, men som sagt; jeg flyr med de uten problem men jeg sjekker de jevnlig.

                            Hvis du har fulgt med i tråden over Align's nye bling til 600'n så har du vel fått med deg bladholderne i metall? Kanskje vi tre med Grom-Rexene kunne slå oss i sammen å bestille diverse deler fra Align? Skulle selv hatt den headstopper'n, en canopy (til nytt lakkprosjekt), blade grips ++

                            Comment


                            • #59
                              Tittet du på bildet fra Helifreak?

                              Det er en klar forskjell på de holderne. De som har de nye sier at den venstre er de nye og det er den varianten jeg har

                              Kanskje jeg bare har fått gamle bolter...

                              Joda jeg har fått med meg blinget og alt laget meg en liste over deler jeg "må" ha men det er ikke noe særlig å hente på samhandling dessverre. De delene jeg "trenger" koster 120-150 i frakt. Samhandler man så kanskje man sparer litt frakt men så skal det pakkes om og sendes videre her så det er litt lite å hente på slikt er jeg redd.

                              Hva har du lakket med forresten? Slipte du først eller bare vasket?
                              Last edited by Tintin; 15-08-06, 16:48.

                              Comment


                              • #60
                                Da er T-Rex 600 på lager hos Elefun
                                T-Rex 600
                                Are Barstad

                                Comment

                                Working...
                                X