Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Heliman
    Jeg går ut fra at northwoods oppsett matcher sånn noenlunde det jeg har på roxxter 55'n min, og da tror jeg nok at northwoods oppsett er litt hissigerer enn en hyper på en raptor. Standard oppsettet til 600'n vil jeg tro er sånn ca lik eller litt bedre enn en tt50, i hvertfall om batteriene skal ha noe levetid. FP4900 pakkene mine gir bedre ytelse enn en tt50, men align 4200 pakkene gir nokså lik ytelse ettersom de ikke klarer å holde spenningen godt nok (for lite C...)
    Interessant. I følge Phil (fra Australia) skulle oppsettet ha 1,3 ganger så høy climbrate som en .90 size. Ønsker meg en sjangse til å føle hvordan skikkelig motorisert 90 føles mot min.
    Last edited by northwood; 17-11-06, 17:39.

    Comment


    • #77
      Vel, en 90 size er vel noe hissigere enn en 50 hyper, så det stemmer vel gjerne det....Jeg har ikke noe 90 size som jeg kan sammenligne med.
      Hvordan regner man forresten ut 1,3 ganger høyere climbrate? Jeg har to raptor 50 med hyper, og når jeg bruker cy30 fuel og rotorhastighet på ca 2100 så blir den kjapp nok for meg....
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

      Team Visa...

      Comment


      • #78
        Originally posted by Heliman
        Vel, en 90 size er vel noe hissigere enn en 50 hyper, så det stemmer vel gjerne det....Jeg har ikke noe 90 size som jeg kan sammenligne med.
        Hvordan regner man forresten ut 1,3 ganger høyere climbrate? Jeg har to raptor 50 med hyper, og når jeg bruker cy30 fuel og rotorhastighet på ca 2100 så blir den kjapp nok for meg....

        Det var vel et anslag tatt på øyemål angående climb rate. Det ble fortalt at den slo en heftig Fury med passe margin.
        Last edited by northwood; 17-11-06, 17:39.

        Comment


        • #79
          Fra i går med Lorents bakom spakene...

          Comment


          • #80
            Hvilke inntrykk satt Lorents igjen med etter prøveflygingen?

            Comment


            • #81
              At jeg ikke var ferdig med å sette opp radioen og at canopyen var fin

              Batteripakken han skulle fly oppførte seg litt merkelig, det hørtes ut som om det ble et dropp i turtall like etter start så det ble svært pen flyging på den. Den har bare tatt ca 2000 mah i dag så trolig var det ikke noe problem. Jeg hadde jo satset på å få et fint på hue bilde så jeg hadde noe å sikte mot men det får bli neste gang.

              Han kan sikkert si selv hva slags førsteinntrykk han fikk.
              Last edited by Tintin; 31-08-06, 10:54.

              Comment


              • #82
                Ja, det var merkbart at den andre pakken din ikke ga det samme turtallet som den første så vi tok det litt med ro. Trexen var kjempefin å fly, veldig stabil og virket silkemyk. Når jeg bare ble vant til oppsettet føltes det veldig komfortabelt å fly den

                Syntes den løftet bra også men turte ikke prøve en climbout siden vi var litt usikker på pakken. Det er uansett mer enn nok krefter til å ha det skikkelig morro. Det hadde også vært interessant å teste den med noen EVO 6S pakker - tipper det blir merkbar forskjell. Hva er forresten ratingen på de pakkene du brukte der? Fikk vel egentlig ikke prøvd nok til å kunne sammenligne med 10S/20C oppsettet som jeg bruker i Logoen, men 10S er en del sprekere ja.

                Mekanikken på trexen syntes jeg virket veldig bra. Alt var smooth og tight og virket til å være av god kvalitet. Må si man får mye for pengene her!!

                Virker som om de MS bladene er gode å autorotere med - klarte av gammel vane å slå på throtle hold ved spooldown og da spratt den opp i været siden Trond har litt andre pitch kurver enn meg - men den kom da hel ned igjen

                Personlig liker jeg en del mer cyclic men det er en smakssak. Du kan kjøre opp gainen litt på halen så blir den litt mer kontant
                Hvor er lipoen din a?

                www.airheads.no
                www.bmk-rc.com/

                Comment


                • #83
                  Angående cyclic, hvordan setter du det opp? Jeg setter opp slik at ingenting binder med full pitch (dette er vel selvsagt?). Spesielt på negativ side er det litt vanskelig å sette opp for mye cyclic da swash kan ta borti diverse øverst på ramma. Har ikke paddle gauge, men med maks cyclic er det ca 5 mm fra flybarcage'n til bladholderen.

                  EDIT: Dette er +15 grader og "full throw"

                  Prøvde å ta et bilde:
                  Last edited by northwood; 31-08-06, 12:07.

                  Comment


                  • #84
                    Ja det skal bli moro å få testet noen EVO pakker etterhvert. De jeg har skal være 4200/16C pakker så det er de enkleste man får som funker.
                    Jeg er ikke sikker på om jeg har tatt den ned noe på cyclicen på radioen i idle, tror ikke det men jeg har linkene noen mm lenger inn enn en del andre noe som selvsagt gjør at den er litt roligere på stikka.
                    P/P linkene på cyclic tar i hverandre om jeg flytter dem ut og fortsatt har 100% ATV så det er noe jeg skal se på etterhvert. Nå sitter de slik kun for at linken ikke skal få en vinkel mot armen.

                    Den "nederste" delen av T-en på T-armen til de 2 fremre tar i stagene/linkene, det er det som så langt har begrenset meg.

                    Kan ta et bilde når jeg kommer hjem, tror jeg, om ikke fruen har tatt med begge kameraene.
                    Last edited by Tintin; 31-08-06, 12:29.

                    Comment


                    • #85
                      Bilde hadde vært fint, skjønte ikke helt hva du mente

                      Comment


                      • #86
                        Skjønner egentlig det, tar bilde det sier mer enn 1000....

                        Comment


                        • #87
                          Blir dessverre ikke noe bilde før til uka....fruen rappa begge kameraene..

                          Men jeg justerte radioen så hold kurven er lik normal kurven og jeg går alltid tilbake til normal, spoler ned og slår inn hold når stikka er nede så nå funker det.

                          Var ute en snabbis nå rett før det ble mørkt og testet det batteriet Lorents kjørte på i går og det gjorde forsåvidt akkurat samme greie som i går, virker som det dropper noen tiendels volt rett etter at man tar av. Forsåvidt ikke noe problem for det blir ikke varmt, tar jevn lading, cellene er rimelig balansert og den klatrer mer enn fort nok for meg med mine evner.

                          Hadde gain på 75 og har rett og slett tenkt litt tregt fordi jeg lenge brukte kanal 5 og atv til gain. 75% på gyro sens er jo ikke det samme som 75% atv på min JR. På kanal 5 så er 75% innstilt 75% virkelig. På kanal 7 er 75% innstilt 50% reellt så det er vel ikke rart om den var litt bløt på halen, har kjørt den opp på 85% (dvs 70 reellt) og da ble den ganske annen.

                          Fikk også testet 450n som har fått en WP084 på halen der den før hadde en 060, vel 084n er klart bedre, hadde litt drifting om jeg dro full collective med 060n men med 084n gårn rett opp.

                          Så ble det tid til et par raske med Yaken og da nærmet jeg meg Nirvana etterhvert, det ble looper, roller, stall turns og til og med noenlunde kontrollert rygg flyging med påfølgende 1/2 loop tilbake etterpå, en kort knife edge og lett hovring fikk jeg også prøvd. Steike dette er en fin hobby, jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke begynte før, hvilket kick. Måtte bare nevne det
                          Last edited by Tintin; 31-08-06, 21:10.

                          Comment


                          • #88
                            Kult, høres ut som om du har hatt en god dag! Det er sånne dager vi lever for
                            Hvor er lipoen din a?

                            www.airheads.no
                            www.bmk-rc.com/

                            Comment


                            • #89
                              Ja det var suverent. Om det føles like bra neste gang så får det bli litt looper med 450n også... Og kanskje en roll om jeg får ånden over meg.

                              Comment


                              • #90
                                Siden jeg var først i Norge med en 600 måtte jeg bli den første til å kræsje... Vel, i dag skjedde nettopp det. I mangel av ord (jeg har mest lyst å gråte) lar jeg bildene snakke:


                                Første tilstandsbilde av vraket:



                                Kan jo bynne med noe enkelt, canopyen jeg syntes var så fin er historie:



                                Det jeg kunne finne av haleassemblyen:



                                Bladene:



                                Halen:



                                Bommen:
                                Last edited by northwood; 04-09-06, 15:03.

                                Comment

                                Working...
                                X