Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scorpion fra Reichard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scorpion fra Reichard

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Hei Joo
    Fin artikkel og spesielt flott bilde av Oceloten min.
    Hva var det jeg sa, Den kommer til å funke fint!!!!

    RS
    Ronny Sundbye
    Young man, was that a landing or were you shot down?

    Comment


    • #3
      Ja, heldig at jeg hørte på tipset ditt, fikk meg ei super hangrotte til alle typer hang. Men den når ikke helt opp mot Oceloten, til det drar du fra i svingene så det merkes.
      Den er forresten fløyet på det bittelille hanget vårt nå, ganske udramatisk å lande selv der.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Et lite spørsmål fra meg som er relativt ny på seil/hang modeller.. Finnes det en grunn i hele verden til å fylle inn i snuten med bly, i stedet for å lesse på med batterier?

        Jeg har akkurat bygget meg en "Gjedde" (MPX EasyGlider) og hadde planlagt en lett liten mottaker, samt lipo og regulator. Når modellen var montert og jeg skulle begynne å "lesse inn" i nesen oppdaget jeg har mitt utstyr var ALT for lett. Hadde ikke sjans til å få den i balanse. Første jeg "unnet meg" var en skikkelig dualconversion fullrange mottaker. Vli sliter av og til litt med glitching om vi bli mange på hanget så en god mottaker kan ha noe for seg.

        Men fortsatt var det ikke i balanse. Vel - inn med en 4-celles 600 pakke. Nei - fortsatt for lite. Jeg måtte til slutt inn med noen 2700mAh AA GP celler jeg egentlig hadde kjøpt inn for å lage nytt radiobatteri. DA først slapp jeg å "kaste bort" vekt på bly... I tillegg kunne jeg unne meg en liten volt-spy så har jeg full kontroll på mottakerbatteriet. Vil tro jeg kan fly i borti 25-30 timer på en lading... det er jo nyttig... Trenger liksom ikke tenke så mye på å lade. Kan bare ha herligheten liggende i bilen til det byr seg en mulighet..

        Det er min måte å gjøre det på..
        Last edited by andersh; 26-07-06, 11:26.
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Sant det du sier andersh! I Easyglideren min fikk jeg inn så mye batteri at jeg kan fly 5-6 timer trygt.
          Men i Scorpionen er det meningen at det skal sitte en motor, og nesa er trang. Derfor laget jeg ei så tynn batteripakke at jeg fikk den helt fram til motorspantet og lagt det jeg måtte ha av bly rundt batteriet. Dessuten bly i spinneren. Da ble det hele et kompromiss, siden jeg måtte ha plassert batteriet en del lengre bak om jeg hadde brukt større celler. Og nesa er kort så jeg hadde neppe klart meg uten bly om jeg hadde satt inn ei 1700-pakke.

          900mAh og 3 servoer gir meg likevel mye flytid.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            TTT (ting tar tid), eller jeg har for mange modeller... Men endelig fikk jeg prøvd Scorpionen som det den skal brukes til: Hotliner, eller kanskje mer en warmliner.
            Under et av besøkene hos Griffin nylig fikk jeg se han hadde fått inn noen av de nye AXI`ene med girbox. Hadde tenkt meg at den nye 2217/9D med PG3 gir hadde passet bra til Scorpionen. Så motoren ble med meg hjem slik at vi kunne bli litt bedre kjent.
            Motoren passet rett inn i nesa, regulator fant jeg i kassa for "regulatorer" og det nærmeste jeg kom av batterier var noen 3S1600 LiPo. Litt slappe batterier, men jeg kunne i alle fall få prøvd sakene. Ideelt skal det sitte en 14x9 propell på, men jeg kom ikke nærmere enn 13x8 CAM på hobbyrommet. OK nok siden batteriene ikke holder mål likevel. Noen 30C specca 2200mAh LiPoer får bli neste investering!
            I dag ble det flyging, selv om det var minst 10 grader for varmt for en stakkars nordleinning (29`C)

            Og sakene fløy de. Jeg kaller performancen for warmliner siden jeg langt fra har rett propell eller batterier som holder mål. Likevel gikk den vertikalt oppover tidlig på pakkene, det hylte bra og jeg dro og halte i høyderoret i stup til jeg fant smertegrensen (highspeed-stall). Lå rundt 7mm høyderorutslag...

            Morsom sak Perfekt avslutning av en 11 timer lang modellflydag med alt fra elektrovinger og Sebart Angel til større saker i lufta. Kan anbefale å troppe opp på den lokale fotballbanen klokka 6 om morran i steike vindstille og tømme et halvt dusin LiPoer på en Shockflyer som start på dagen. Ø* neste... Det er ferie bare en gang i året, påske er det derimot hvert år. Laderne sprenglader for morradagens økt.
            Attached Files
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment

            Working...
            X