Announcement

Collapse
No announcement yet.

Show off your warbirds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Flyfreaken View Post
    Ganske sikker på det er FMS sin og at det er den første versjonen. Akuratt lik den som den jeg la ut bilde a, om jeg ikke tar feil da
    Det er jeg også ganske sikker på.
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com

    Comment


    • #77
      Kan se ut til FMS har den beste utgaven av P-51 ettersom den nå er gittnut i vers 6, noe som tyder på at det legges ned en del resurser på å levere en bra model...
      Denne tråden på 256 sider skulle vel forklare det meste
      Giant FMS EPO P-51.....NICE - RC Groups

      Bestiller den her for 285$ ink ekspress frakt, det er jo latterlig billig :-O
      404 Not Found


      ---
      - Regards Chris
      Sent from my iPad using Tapatalk

      Comment


      • #78
        Gled deg te en knallbra modell! Jeg har hatt min 11timær i lufta og blir mer og mer glad i det flyet! Vurderer luftreatracts tenn, fra HK

        Comment


        • #79

          Hva er bedre med luft da? Patroner? Isåfall, da må du bytte ofte, for de siver ut og tømmes i løpet av en uke gjennom "usynelige" lekasjer


          ---
          - Regards Chris
          Sent from my iPad using Tapatalk

          Comment


          • #80
            Luftsystem bruker ikke patroner, men en liten tank man kan fylle når det passer. Og så trenger man bare en liten servo til å aktivere ventilen så man reduserer strømtrekket. I tillegg vil hjulene automatisk komme ut hvis trykket forsvinner, så det er ganske trygt.

            Comment


            • #81
              Vil gjerne se flere bilder av de flotte krigsfuglene gutta bygger. Jeg har ikke så mye å bidra med, annet en en litt sliten E-Flite SE5a. Som var det første flyet jeg kjøpte da jeg tok opp hobbyen etter mange års fravær. Ikke så veldig skala, men ett sted må man begynne. Og mine gutters store ønske er at vi bygger en skikkelig skala kriger. Men først må vi lære å fly ordentlig mener jeg.
              Eldstemann poserer før en tur i skolegården.

              Click image for larger version

Name:	se5a-2.jpg
Views:	1
Size:	37.5 KB
ID:	580741

              Click image for larger version

Name:	se5a-1.jpg
Views:	1
Size:	47.8 KB
ID:	580740
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #82
                Er imponert over de som har postet her og viser sine modeller som er bygget fra scratch. Gloster Gladiator og Curtis Hawk blant annet. Ingen tvil om at disse stiller i egen klasse. ARF er ikke å forakte det heller for da kan man bruke mer tid til flygingen og kanskje tørre å fly litt lavere også. Ja takk begge deler som det heter. Legger ved noen bilder av ESM Bearcaten min. Denne fikk jeg tak i for et års tid siden fra Tor Willy i Drammen. Fløy den en del med oppsettet hans og kjerra gikk greit med Zenoha 26. Imidlertid syntes jeg etter hvert at den var litt lat og nå er den snart klar til stevnet vårt den 20 og 21 august på Flaterudhagan med ny 40cc motor og nytt Sierra understell pluss diverse andre modifiseringer. Har igjen litt motortestinger og første tur som jeg håper den overlever. Regner med at kjerra får fart på seg med dobbelt så mye power! Ellers fikser jeg litt på en ARF-ESM 50cc Spit. Har merket den med FN-R som vår lokale flygerhelt Arne Lundsten fløy fra North Weald. Har ganske mye på websiden vår om dette flyet. Annet morsomt også for oss flytullinger. HER

                Hilsen Tore E.
                Click image for larger version

Name:	bear1.jpg
Views:	1
Size:	26.2 KB
ID:	580743
                Click image for larger version

Name:	bear2.jpg
Views:	1
Size:	51.3 KB
ID:	580744
                Click image for larger version

Name:	bear3.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	580745
                Click image for larger version

Name:	spit9.jpg
Views:	1
Size:	83.7 KB
ID:	580746
                Click image for larger version

Name:	spit15.jpg
Views:	1
Size:	102.4 KB
ID:	580747

                Comment


                • #83
                  Dæven, tror det er jeg som har bygd den bearcaten. På 3 dager!!! Kult å se at den lever. Jeg hadde ca 30 flights på den, hehehe!

                  Comment


                  • #84
                    Kjempeartig! Antagelig har det flyet snart 100 turer og det er mye på disse kjerrene. Imidlertid er den oppdatert både her og der og den kan godt gå mange turer til. Håper at den går "greit" med den større motoren. Sjøl har jeg 11 turer med den Zenoha motoren i fjor sommer før "restaureringen".

                    Comment


                    • #85
                      Jeg må si at jeg blir imponert over detaljer fra interiør, nagler, seler, osv. Det er mye flott håndverk rundt på hobbyrommene.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #86
                        Piper Cub L4J 1:1

                        Click image for larger version

Name:	LN-SAI-206.jpg
Views:	1
Size:	77.3 KB
ID:	580751

                        Cub L4J deltok ved Normandie 1944.

                        mvh
                        Odd Johnny
                        www.modellflybutikken.no

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by toelarse View Post
                          Kjempeartig! Antagelig har det flyet snart 100 turer og det er mye på disse kjerrene. Imidlertid er den oppdatert både her og der og den kan godt gå mange turer til. Håper at den går "greit" med den større motoren. Sjøl har jeg 11 turer med den Zenoha motoren i fjor sommer før "restaureringen".

                          Du skal ikke se bortfra at jeg tar meg tur nedom og inspiserer Regner med at kanskje noen av dere tar turen til Warbird weekend også.

                          Comment


                          • #88
                            Noen av mine mindre warbirds.
                            A-10 (GWS med større vifter), Messersmidt 109A (Proinor), Focke-Wulf Ta 183 Huckebein (Alfa Model), Spitfire (GWS)
                            Attached Files
                            Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                            Per Nilsen
                            Spikkestad

                            Comment


                            • #89
                              Det ser ut for at tråden våknet opp igjen!

                              Jeg prøver å krydre litt med et bilde og video fra en Vailly Fw-190 øvelse på Fiskum-vannet i vinter.

                              Det går på nesa på slutten pga for mye snø, men ellers var det en fin opplevelse;(Burde egentlig ikke tatt av, men.....)

                              Click image for larger version

Name:	017.jpg
Views:	2
Size:	137.5 KB
ID:	580758



                              Har brukt et par år på å bygge dette flyet, og 2-3 år på å modifisere det, prøvefly det, latt det ligge en stund etter diverse skader osv, men det ser ut for å fungere nå. Det har en Zenoah GT-80 og et par kilo bly i nesa. Veier 17 kilo (!!) men er alikevel en fin maskin i lufta.

                              Kit'et er kjøpt herfra;
                              http://www.vaillyaviation.com/Intro.html
                              Last edited by kwik; 11-08-11, 08:17.
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by Modellflybutikken.no View Post
                                [ATTACH=CONFIG]44569[/ATTACH]

                                Cub L4J deltok ved Normandie 1944.

                                mvh
                                Odd Johnny
                                Det vakke den Cub'en som var på Starmoen under Unge Ørner 5.-7. August vei?

                                Comment

                                Working...
                                X