Announcement

Collapse
No announcement yet.

3d flyging - neewbe forklaring ønskes:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3d flyging - neewbe forklaring ønskes:)

    Halloen folkens

    Har en 3d på/av bryter på radioen. Hva skjer på heliet, litt mer spesifikt, når man slår denne på?

    Må denne være aktivert for å loope, fly opp/ned osv?

    Håper på noen gode forklaringer siden jeg er ny i gamet

  • #2
    Ja det stemmer. I normal posisjon så er motoren av når venstre stikke er helt nede, om du slår over den så har du full gass og full negativ pitch med stikka nede...Slås med fordel over med stikka halvveis oppe før man tar av, imho.

    Comment


    • #3
      Ah, takker. Så vet jeg det til jeg kanskje prøver meg på noe finurlige greier
      Regner med at du mente at jeg slår over på 3d når throttle er halvveis oppe, dvs når jeg hovrer? Det er vel bare å fyre på 3d i luften også regner jeg med?

      Takker så mye for skjappe svar

      Comment


      • #4
        Nope, jeg mente mens du står på bakken. Jeg skyver throttle stikka halveis opp, vipper over bryteren og tar så av. Da har jeg throttle og pitchkurver som gjør at heliet faktisk står på bakken med null pitch med stikka i senter. Ikke sikker på om ditt gjør det. Om man ikke har det slik som jeg så kan det hende heliet hopper opp (eller ned) i det man slår den over så om du ikke gjør det på bakken så ha litt høyde og vær litt obs.....den kan endre høyde kjapt....

        Comment


        • #5
          hehe.. for moro skyld prøvde jeg å slå over bryteren mens heliet stod på bakken, hadde så klart throttle på null:P Tror du jeg fikk noya når heliet blåste for full guffe samtidig som det tok en 180% turn og stod rett i mot meg?:P

          Heldigvis fikk jeg slått av saken før den hoppet avgårde mot meg
          Last edited by halvorsen82; 20-08-06, 21:34.

          Comment


          • #6
            Finnes det vidoer på nettet som viser radio samtidig med flyet slik at man får en peiling på hvordan man styrer ved diverse triks osv?

            Comment


            • #7
              Ett godt tips er å sette seg ned med helikopteret, uten motoren i gang, for å sette deg inn i hva som skjer når du gjør det ene eller andre med senderen. Om Idle-up er feil satt opp så kan det få stygge konsekvenser. Prinsippet med Idle-up/3D-bryter er dog enkelt: man ønsker å holde ett konstant turtall på motoren i forhold til pitch-bruken. Som oftest så setter man først opp ønsket pitch, eksempelvis -9 til + 9 grader der 0-grader pitch er med stikka i senter. Så ønsker du en gass-kurve som gir deg det konstante turtall over hele pitch-området. Den vil da normalt se ut som en mellomting mellom en "U" og "V".
              Attached Files
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • #8
                3D bryter

                jeg lurer litt på hvilken radio du bruker. slik du skriver så synes jeg å tro at det er en radio som følger med helien fks. walkera radio. Denne har en 3d bryter, men sette opp pitch og throtel kurve kan ikke gjøres på den så vidt jeg vet. hvis det er en slik radio så vil jeg absolutt anbefale å flippe switchen når helien står på bakken. Det er langt fra sikkert at senter stikke er 0 pitch i 3d modus på en slik radio.
                T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                Raptor 90se (solgt)
                Extra 300 . (kontainer mat)
                Mini funtana ( Peis varme )
                Protech Cessna 182

                Comment


                • #9
                  det er twister men same opplege som på den 36# vist du husker. men det skal vere bere denne ein den 36#.

                  Comment


                  • #10
                    hmmm... jeg skjønte ikke så mye av det dere skrev
                    Men har en twister ja, med std radio. Er en 3d bryter.
                    Men hadde vært artig å sett noen videoer med heli og radio samtidig.

                    Comment


                    • #11
                      Søk på Kyle Stacy, det finns en der radioen er klippet inn mens han flyr en Raptor 50, ikke det at man kan lære noe særlig av det men det er jo litt interresant.

                      Comment

                      Working...
                      X