Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imac samling på Maarud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvorfor ikke arrangere en veekend til sommeren?
    Selvfølgelig med bankett på hotellet.
    Virkelig noe å ta tak i for de lokale modellflygere. Go for it!

    Karl H.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment


    • #17
      Treff/konkurranse litt mer sentralt i landet er allerede på diskusjonsbordet i styret og har vært det en god stund. Det har vært konkrete forslag, men det var ikke noe vi klarte å gjennomføre i år. Vi ser helt klart fordelen av å arrangere noe litt nærmere vestlandet, men har nok falt litt for det faktum at majoriteten av Imacpilotene befinner seg på østlandsområdet.

      Vi skal ha et styremøte i morra hvor terminliste for neste år er et sentralt tema. Vi får se hva vi kommer frem til der...
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #18
        Originally posted by flypilot
        Men husk, i Imac er det ikke størrelsen det kommer ann på hahaha
        Hahh ja! Jeg aner allerede en "mobbing" av småmodeller på bare 2 meter i vingespenn der i miljøet...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          Originally posted by Supra25
          Vi skal ha et styremøte i morra hvor terminliste for neste år er et sentralt tema. Vi får se hva vi kommer frem til der...
          Det høres spennede ut.
          Det er jo fler plasser sentralt på sørlandet (rent geografisk) som sikkert egner seg. Gullknapp, som er min klubb, er sikkert også en god kandidat slik.
          Det som er fint med Fyresdal er 'pakken'. Alt ligger her fiks ferdig med komplett infrastruktur.
          Når det gjelder de lokale modellflygerene så teller de 2 i antall...meg inkludert så viss noe skal arrangeres fra denne kanten så må jeg nok lene meg på IMAC-Norge eller eventuellt Gullknapp.
          Det må nok gjøres etter modellen til Sørlandets RC Helikopterklubb.
          Invitere til en weekend går fint og jeg kan sikkert klare å tilrettelegge noe slikt. Weekend-ideen er egentlig veldig god. Viss dere sjekker ut linken til Airparc så ser dere fort at de med sjøfly også har gode muligheter.

          ...nå kan jeg merke hvor nær jeg er frå å kuppe hele IMAC-tråden her så jeg skal avstå fra å prate om hva man kunne få til her i Fyresdal.
          ...send meg en PM Supra når dere har hatt møte eller eventuellt før viss du vil vite noe mer om Fyresdal Flyplass/Airparc
          Mvh

          Olav Lund

          Comment


          • #20
            Mer info

            Okei, da begynner ting å nærme seg høstsamlingen, og vil bare komme med litt tilleggsinfo.

            For de som skal være med å fly må være medlem av NLF/NAK og man må ha et fly som ikke støyer unormalt mye...

            Ellers så ser jeg frem imot å treffe endel nye ansikter og krysser fingrene for at været blir fint...
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #21
              Ang. dette med støy...er du usikke så ta med modellen! Generelt kan jeg vel si at bensinmotorer + Pitts style potter er sjeldent bra..

              Det vil også bli diskutert litt rundt hva som skjer neste år på Maarud. Vi tar sikte på å gjøre dette en eller annen gang i løpet av lørdagen. Hva som står på agendaen kan lese i referatet fra styremøtet, som igjen er å finne på Imac Norge sine hjemmeside.
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #22
                Hei Odd.
                Tror du vil bli overrasket over hvor mange "Imac" piloter det egentlig er ,utenom Østlandet. Jeg vet om ganske mange her på Vestlandet, jeg selv har ikke begynnt å rote med programflyving ennå, men som det er nevnt tidligere i tråden, avstand til Østlandet er en bøyg, spes når det nærmer seg 70-90 mil å kjøre. Så det blir til at vi står på hvert vårt nes/mark/stripe, og flyr disse koslige flyene ,med de store bensinmotorene uten noe mål og mening. Jeg har forøvrig lært de fleste av min freestyle øvelser av å se de store gutta gjøre det på film. Hadde helt klart vært bedre å få møtt opp på treff, og virkelig lært seg øvelsene. Så håper dere vurdere et Midt Norge vennlig treff i løpet av det neste året, så skal du se at antall Imac piloter dobler seg.

                Langdistanse hilsen fra meg
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #23
                  Hei Knut Erik,

                  Vi vet at Imac interessen er i sterk vekst rundt omkring i landet, og at det i mange miljøer er allerede en god del piloter som ønsker å fly program. Ingen overraskelse der, men jeg føler vel at det er først i år at den virkelige interessen har begynt å ta av.

                  Det hadde vært supert å fått til noe Imac relatert i andre landsdeler, og det er jo derfor også av vi oppfordrer klubber til å ta initiativet (ref. referat fra siste styremøte). Imac Norge har ikke noe monopol på å arrangere Imac happenings, og er det klubber som ønsker å gjøre noe i den retning så er vi villige til å bidra med det vi kan av hjelp dersom det er ønskelig.
                  Når det gjelder treff/samlinger så kreves det jo "kun" ei egna stripe med god infrastruktur i rimelig nærhet (og at klubben er NLF tilslutta såklart) som må til.
                  Til konkurranser trengs dommere og der vet jeg ikke hva som finnes av kvalifisert mannskap rundt omkring pr. idag, men det er jo ting som evt. kan rettes på hvis det er i mangel.

                  Åkke som så håper både jeg og "vi" at det skjer ting på Imac fronten over hele landet neste år. Hvis du har lest referatet så har vi bl.a. fått tips om og diskutert å få til en samling på f.eks. Fyresdal. Det finnes jo allerede i dag kontaktpersoner for vest/sør og midt/nord så et lite steg videre har vi jo kommet i å utvide aktiviteten vil jeg si...
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment


                  • #24
                    Dette høres supert ut. Klubben min er på vei inn i NLF/NAK, og til våren blir det lagt på kunstgress på stripa vår. Da får vi 10x130 kunstgress, pluss ca 1,5 meter vanlig gress på hver side, og 4-5 meter i hver ende. Tilsammen 12-13 x 140 meter. Vi har nært samarbeid med Ålesund og omegn modellflyklubb, og der er det noen Imacere. Skal ikke foreslå å bruke vår stripe, da Imac er helt ukjent i klubben vår, men om det skulle bli aktuelt, har vi allefall stripe, perfekt lokasjon, og innkvartering i grei nærhet. Hvem er kontaktperson for Imac her på Vestlandet? Skulle vært artig å fått samlet vestlendingene, tatt opp status, og så reist nedover på en treningshelg, og fått etablert noen bånd på tvers av fylkesgrensene.
                    Så frem til da, får vi bare sitte her og sikle på de aktivitetene dere får til "nedafor".
                    Stikk gjerne innom Skala Modellflyklubb | Heimeside for modellflyinteresserte på Søre Sunnmøre og omegn og kikk på stripa etterhvert som den skrider frem.
                    Snakkes
                    Knut Erik
                    But it flies, so who cares??
                    www.torqueroller.com
                    Steikje galen
                    www.skalamodellflyklubb.no
                    www.teamflyingcircus.com

                    Comment


                    • #25
                      Litt offtopic er vel dette men læll... Hva med å opprette IMAC Norge avd. sør, øst, vest og nord med dertil egnede ildsjeler plassert på hver kant av landet slik at koordineringen kanskje kom på plass for å dra med alle interesserte på landsbasis. Det er jo forskjellige idrettskretser rundt om innen andre idretter og det er jo kanskje ikke så dum lærdom å ta med seg videre i organiseringen av IMAC miljøet. I de fleste idretter så finnes jo større samlinger / turneringer i hvert fall en gang i året hvor folk fra ulike deler av landet møter, samt at det jo er ulike cuper rundt om kring.

                      Å tro at folk fra eksempelvis øst og vest skal fly mye sammen er vel i utgangspunktet litt usannsynlig å gå ut i fra men at vi kan dele en felles interesse og få til et opplegg hvor ting utøves på tilnærmet samme måte er jo fullt mulig selv om det er et fjelltopp eller to imellom....

                      En ting er å forflytte legemet til andre siden av landet, noe helt annet er det vel å raske med seg fly på 2.5meter eller deromkring i samme slengen... Eller?
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #26
                        Knut Erik,

                        Hvis dere får til noe borte hos dere til neste år er det jo ikke noe bedre enn det.
                        Vi har vel egentlig ingen kontaktperson i vestlandsområdet enda såvidt jeg bet om. Vi har Jan Lødner i Stavangerområdet og Ketil Aagesen i Trondheim. Sistnevnte blir kanskje nærmest?

                        Som nevnt så er det jo fritt opp til enhver klubb å dra igang et Imac arrangement. Man trenger ikke Imac Norge's "velsignelse" for det, men vi hjelper såklart til hvis vi blir spurt.
                        Hvis det er ildsjeler i de forskjellige landsdelene som ønsker å være med under Imac Norge er dette helt sikkert noe vi kan få til med tiden. Da må i så fall slike ønsker legges frem og så får vi ta det derfra.
                        Odd Sundet
                        http://www.imacnorge.no

                        Comment


                        • #27
                          Hei alle IMACere!

                          Gledelig og se at Fyresdal er en kandidat for IMAC-samling i 2007.
                          Av naturlige årsaker kan ikke jeg/vi arrangere en konkurranse her uten hjelp fra IMAC-Norge eller min moderklubb (Gullknapp)
                          ...men en samling derimot...og gjerne med en tydelig familieprofil.

                          Kommer til å legge inn min 'OL-søknad' til styret i IMAC-Norge og sikkert legge ut info på dette forumet om hvorfor Fyresdal er en glimrende arena for en IMAC-samling.

                          Stei tjund!
                          Mvh

                          Olav Lund

                          Comment


                          • #28
                            Hei Knut Erik og andre rundt midt-norge / nord-vestlandet

                            Jeg er kontaktperson her i midt-norge. Mine kontaktdata finner man på http://www.imacnorge.no

                            Det har vært diskutert å arrangere IMAC treff/konkurranse/trening her oppe i Trondheim neste år. Dette i regi av lokale klubber her. Kommer først nå da vi ser at det er først i siste året at IMAC virkelig har "tatt av", også lokalt. Fram til nå har vi i IMAC først og fremst satset på mere regionale og nasjonale samlinger og hovedsaklig i regi av IMAC Norge. Men, dette vil snu og nå oppfordres alle lokale klubber å avholde arrangement, gjerne med støtte fra oss.

                            Stiller også gjerne opp om dere ønsker å arrangere i Ålesunds området.

                            Vedlagt et bilde fra en fin treningskveld med tre av mange blide IMAC'ere her oppe i Trondheim.

                            mvh
                            Ketil Aagesen
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              IMAC er ganske nytt ennå. Men bare noen fra de forskjellige delene av landet har vært med på noen samlinger og konkurranser vil det sannsynligvis naturlig dannes IMAC-chapters i de forskjellige landsdelene! Særlig siden der vil være et offisielt IMAC-miljø å støtte seg på.

                              Lumbajack: Fyresdal kan bli brukt mye neste år... IGG er i gang med å sjekke om vi skal legge et av de store slepetreffene dit neste år
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #30
                                Hei alle sammen.
                                Det er svært gledelig å lese om all interessen rund IMAC arrangement/ modeller/ og konkurranser. Etter 3 år med jobbing for å få IMAC opp å gå i Norge ser det ut til at det "tar av" skikkelig. Det har vært gjort mye av ildsjeler i den tiden som har gått. Det har vært en del info om dette i MI tidligere. Vi har som Ketil skriver en kontakt i midtnorge( Ketil Aagesen) og Jan Lødner på vestlandet. De er begge opptatt av å få flere intereserte i sine omeråder slik at man får et mijø som kan ha treff eller konkurranser, samt å kunne komme med tips/ råd til dem som trenger det. De to har vært med på det meste i IMAC hittil, og det har involvert mye bilkjøring. Det sier seg selv at det blir mindere aktivitet på disse enn de kan ønske seg. Det er derfor i alles interesse å få spredd IMAC ut til så mange som mulig. Det er ikke slik at Imac Norge skal arrangere alle treff og konkurranser i Norge. Alle NLF/NAK modellflyklubber i Norge kan arrangere stevner. Vi har hatt endel treningstreff og seminarer de siste årene for å spre det vi har av kunskap til intereserte, som igjen kan formidle det videre i sine lokalmiljøer. Er det interesse, så er undertegnede ofte på tur til de fleste byer i landet vårt ifm. jobb, og da er det en mulighet å kombinere det med et lite infomøte for de som måtte ønske det. Ta kontakt!
                                Det er skrevet litt om neste års opplegg i tidligere innlegg så jeg skal ikke gjenta det, men det er klart at det er fullt mulig å ha fler arrangement. Det er dog lurt å koordinere dette slik at vi unngår for mange "arrangement kræsj" når det gjelder datoer. (Det er nesten umulig å unngå, men viktig med hensyn til deltagere) Det gir flere valgmuligheter for de fleste. Vi i Imac Norge vi bistå med det vi kan.
                                Vi har et høst treff/ møte på Maarud den 14 og 15 oktober. Det ser allerede ut som det blir endel som kommer. Vi vil bruke anledningen til å se på hva vi kan gjøre videre. Vi skal også huske at det er endel samarbeid med våre svenske venner, og forhåpentligvis at det medfører et Nordisk samarbeid.
                                Det er et mål å få miljøer på sør/ vest/ midt og nord som kan ha treff og konkurranser og være med på å ivareta sikkerheten med disse til dels store modellene.
                                De som har interresse for denne grenen av modellflyging bør ta en titt på www.imacnorge.no og melde seg på til infoskrivene, siden dette er den kanalen som vil bli brukt i fremtiden.
                                mvh Rolf Meum

                                Comment

                                Working...
                                X