Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sport er gøy!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sport er gøy!

    Ja nå skal jeg spørre om noe jeg har lurt på lenge....men først litt om mine opplevelser.

    På jobben er sjefen litt rar i forhold til hobbyen min, hver eneste gang det blir nevnt noe om modellfly så må han nevne meg og hobbyen min.
    Er jo helt topp det, men det han sier er følgende... JA! Christen ja, han driver med sånne lekefly... med da en sånn nedlatende tone at jeg blir litt satt ut egentlig.

    Litt rart er det egentlig da, han driver jo med golf... vet ikke om det er så veldig mye mere glupere å slå vekk en liten hvit ball hver gang man enderlig har klart å finne den jeg.... Det er ihvertfall det jeg har lyst til å si til han. Har stor respekt for all slags sport jeg, og jeg syns det blir så dumt å gjøre en sport/hobby dummere enn en annen.

    Det værste tilfellet jeg har vært borti, var når vi fløy på isen i småflyhavna på Oksenøya (Fornebu) for noen vintrer siden. Kom faktisk en rasende fyr bort til kompisen min mens han sto og fløy. Han kjefta han opp og ned og begynte å skulle ta i radioen hans. Grunnen var faktisk at denne mannen kom fra Holmenkollåsen og var der for å gå tur, og da må jo alle forstå at det må være knyst!

    Like etter at Fornebu blei nedlagt begynte vi å fly der...åhh gud så fint vi hadde det. Tenk dere... kompisen min med en helt nyyydelig Spitfire som han akkurat hadde landet SÅ! kommer det en Volvo 740...vrooooommm! ka-bang krashhh!!!... vi sto bare å måpte! Det bare regna balsa og servoer etter Volvoen... Det værste var at fyren helt uanfekt bare fortsatte å kjøre... som ingenting hadde hendt.

    Vi hadde finni et fint sted som var skjermet for bilisme, og folkene som var rundt i området visste godt om oss. Vi fikk til slutt stoppa fyren og måtte sperre han midt i et lyskryss for å få tatt en prat me`n.
    Verre fyr har jeg til dags dato ikke møtt!!! så for å ungå håndgemeng og det som verre var så bare ga vi oss. Men vi hadde jo reg.nr på bilen da...

    Tenkte vi skulle ta en runde med superlim og Kicker på bilen hans og forsikre oss om at han ikke skulle klare å få opp tanklokket engang. Men å gjøre det er ikke bra så vi lot det være og.

    Er det bare meg eller virker det som modellfly er nederst på stigen sammen med "noe sånt anna rart"? Er vi noen nerder og raringer alle sammen som mange syns? Kan ikke helt se at det er så store forskjeller på hobbyer/sporter, de fleste innebærer trening/hjemmelekser, litt svette og til slutt sosial omgang med likesinnede.

    Det var et fint innlegg i en tråd her som tok dette på kornet (hadde det handlet om fotball hadde ikke dette skjedd) sto det skrevet mener jeg.

    Jeg vet at jeg har det kjempegøy enten jeg sitter å bygger eller om jeg er ute å flyr, eller prater med folka. INGEN kan ta det i fra meg!

    Spørsmålet mitt da.... er det flere som har denne delen av hobbyen og?
    Det er det helt sikkert....he-he...

    FYR LØS!!!

  • #2
    Jeg savner litt vinkling i media som dreier seg om målrettet trening jeg. Nå er det jo antagelig en forsvinnende liten del av modellflygere generelt som trener målrettet som f.eks mot konkurranser men disse på frem i lyset.
    Folk må forstå at det faktisk kan ligge organisert trening bak prestasjonene.

    Det er jo en rekke andre idretter som trener etter "ha det artig mens du trener"-prinsippet men dette dreier seg om idretter ala snowboard, skateboard og den slags "kulturer". Disse står heller ikke spesielt høyt i kurs hos utenforstående, med mindre det er snakk om spektakulære og spennende stunt.

    Kanskje vi skulle starte å trene 3 faste dager i uka x 2t. Kjøre faste program hver gang og gjerne starte økta med en liten oppvarming av fingre og nakkemusklene samt avslutte med uttøying av de nevnte muskelgruppene. En trener som står å brøler fra depoet hvis loopen ikke sitter 100% må vi jo også ha. Innimellom må vi ha konkurranser. De unge må selvfølgelig settes i fokus og settes opp mot hverandre i konkurranser. Mødre og besteforeldre hører også med, gjerne stående halvveis ut på stripa. En gang hver sommer må de yngste få ha ei uke med trening og kanskje litt sosialt, gjerne med besøk av dyktige piloter de kan få autografen av. På planleggingssia må vi selvfølgelig føre treningsdagbøker og sette opp periode og årsplaner. Vi må selvfølgelig også skrive ned våre kortsikitge og langsiktige mål. Oi, holdt på å glemme idrettspsykologen som kan hjelpe oss igjennom ei evnt. motivasjonskrise eller nervene vi får når vi er på tur mot bakken i stor fart. Vi bør selvfølgelig ha et eget landslag som blir promotert i media rundt om kring. Ting som er vesentlig er hårfrisyrer og samboere, spesielt om de er observert uten sminke på vei ut av den lokale butikken, for ikke å glemme informasjon om evntuelle betennelser i håndledd eller fingre. Dessuten er det viktig at vi presiserer at det er OS som ikke lager gode nok motorer og at vi vurderer å bytte motorfabrikat for her er marginene små må du skjønne. I tilllegg til alt dette må vi ikke glemme grunntrening, vi må få laget egne treningsmaskiner og treningsopplegg våre topputøvere kan benytte når de er på toppidrettssenteret for å trene sammen med de andre toppidrettsutøverene i norge. Hva med en egen pc med simulatorer av alle slag stående på toppidrettssenteret? Når alle disse kravene er møtt må vi selvfølgelig se på analyse av flygingen. Vi må utvikle programmer som automatisk klarer å vise en 3D animasjon av siste flytur samt regne ut avvik i forhold til symetri og rettning samt hastighet. Dette kommer bare til å koste noen ti talls milioner i året men det er det jo verdt, vi er jo toppidrettsutøvere....

    Vel, slik kunne det faktisk vært for slik er det egentlig i en god del av de store idrettene i dette landet... Faktisk tror jeg et slikt opplegg / satsning ville styrket inntrykket av modellfly som idrett, samtidig så er det vel rimelig urealistisk... Kjenner folk som er på toppidrettssenteret jevnlig og får personlig oppfølging av alt fra trenere til psykologer samt et skreddersydd opplegg.

    Hvor gode modellflygere kunne vi blitt om vi kunne ha et slik opplegg?? Trening 40 timer i uka fra ung alder slik de gjør det med andre tekniske idretter ville jo måtte føre til noe...
    Hvordan ville nivået vært om vi drev mer målrettet trening og ikke bare fløy hull i lufta..?

    Gikk idrettslinja på videregående for noe som begynner å bli en del år tilbake, så lenge det vi drev med var organisert under NIF / definert som idrett så kunne vi ta fordypning i det... Det er kanskje noe å tenke på for T.Martinsen og co..... Hvor tøft hadde det ikke vært med fordypning i modellfly som idrett...?!!?!

    Tror uansett det vil ta maaaange år før modellfly blir sett på som noe annet enn leke for voksne menn....Kjedelig å høre om slike historier hvor folk oppfører seg dustete! Noe sier meg at slike historier vil fortsette å dukke opp også i fremtiden...
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Hei

      Vil med dette si at jeg har fått godkjent gym valgfag til å drive med modellhelikopter. Har levert inn halvårsplan og de er strålende fornøyde!

      Det eneste var at jeg måtte møte opp hvis det ble regn eller blåste for kraftig. Nå på vinterhalvåret blir det dermed mindre flygning, men utrolig morsomt å kunne fly i skoletiden!

      (Går på almenfag og har valgt gym valgfag som 2 timersfag i uka)
      Med Vennligst Hilsen
      Sondre Aabø
      www.aircam.no

      Comment


      • #4
        hehe...går selv idrettsfag for tiden, men hadde byttet det bort TVERT hvis man kunna ta modellfly som idrett.
        men personlig tror jeg ikke at dette hvil skje. disse godene kommer til å bli forbehold fotball og håndball. personer som ikke driver med RC definerer jo ikke modellflyging som en sport
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Hei Christen

          Har jo også hørt denne setningen hehe : ”Han driver å leker med disse modellflya”.

          Det er IN å bygge golfbaner og klaske golf.
          Det er IN å være superinteressert i fotball / håndball.
          Det er IN å bygge hytter.
          Det er IN å pusse opp.
          Det er IN å ha båt.
          Det er IN å ha hest.
          Det er IN å drive med jakt.
          Det er IN å drive med laksefiske.
          Mye av det som er nevnt er også hobbyer etc som veldig mange er skikkelig interessert i og koser seg med.

          Kort sagt det er IN og allright med en masse ting men ikke med ”modællfly”

          Hadde det vært IN og allright å drive med Modellfly etc så hadde vi jo fått DE flotte stripene rundt om i det ganske land (ref golf)
          for å si det sånn. Vi er kort sagt helt UTE.

          Tenk deg visst vi kunne fått Røkke & Co til å få helt dilla på denne utrolig flotte sporten som vi driver med. Da skulle du sett og hørt noen andre kommentarer og holdninger. Kanskje det til og med hadde blitt IN. Kanskje det ville blitt en byggeboom av striper rundt omkring.
          Mvh
          Totto Dahle
          www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
          Medlem Agder Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Det var morsomt å høre Sondre!!!

            Dette vil jo si at skolen har måttet sette seg litt inn i denne idretten det....og sagt, "ja Sondre, dette kan du ha som ditt valgfag"

            Og nettopp her har man kanskje en av kjernene i det å kunne få anerkjennelse for det man holder på med...enten det er å jage lærkule sammen med 23 andre på ei gressmatte, eller stå 100% konsentrert i 15 minutter mens du kontrollerer noe som ligner på en stor veps.....fra vårt perspektiv!! De rette instanser må ta, det som alle beskriver som hobby, på alvor. De må være leddet som synliggjør og ikke minst opplyser.

            Janteloven er kanskje drug å henvise til, men vi er så til de grader "dilletanter" i dette landet. Vi behøver ikke tenke på det vi ikke vet noe om, og dukker det opp noe vi ikke kjenner til snur vi bare ryggen til! Dette er tross alt en flott ting å holde på med, både mtp fokus/konsentrasjon
            og ikke minst for det sosiale.

            At skolen til Sondre anerkjenner dette er jo helt topp og tenk bare på hvor lite som egentlig skal til for at dette kunne få større aksept blant folk. For alt handler nemlig om opplysning!
            Idrettsforbundet kunne helt sikkert vært seg sitt ansvar MER bevisst i forhold til dette med synliggjøring og ikke minst anerkjennelse!
            Så har man jo media biten.....hvorfor er ikke statskanalen f.eks., int i å oppsøke stevner for å dekke dette. Tenk hvilken påvirkningskraft noen minutter i beste sendetid har da!!

            Sporet vel kanskje litt av i forhold til hva du skrev om Christen, men den "røde tråden" min går jo på at folk skal ha mer forståelse for hva vi holder på med!
            Last edited by Holger; 14-10-06, 08:36.
            Anders Bruneberg
            Raufoss

            Comment


            • #7
              Vi prøver så godt det er mulig!

              Jeg lo så jeg ristet når jeg leste de første innleggene.
              Denne situasjonen er noe vi diskuterer i styret og andre fora HVER gang vi møtes. Det er en tung materie!
              Nøkkelen til anerkjennelse er primært to ting:
              1. Det har status (Golf?)
              2. Det engasjerer mange barn og unge (de fleste andre idretter)

              Punkt 1 får vi ikke gjort så mye med (enda).
              Punkt 2 har vi grepet fatt i ved å deltidsansette en aktivitetskonsulent som skal arbeide for å få inn flere barn/unge i modellflygingens herlige verden, og samtidig arbeide for å integrere funksjonshemmede.
              Dette er en lang vei å gå, men vi tror at mange barn/unge i idretten vår vil være med på å endre synet på det vi driver med.

              I tillegg må vi fremstå som seriøse i all vår opptreden. Cowboyer og dess like gavner ikke aktiviteten vår.
              Og media kan du få på banen hvis du bare informerer de, kanskje ikke NRK Sportsrevyen, men de små lokale avisene og radiostasjonene er mer enn glad for å ha noe slikt å skrive om.
              Sørg bare for å fore de med RIKTIG informasjon, slik at de slipper å finne på/spekulere i hva denne fine sporten er.
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

              Comment


              • #8
                Joda, skjønner hva dere mener, men er det ikke JÆVLA deilig å treffe hyggelige, normale mennekser som man kan fly og kose seg med som er virkelig interresert i modellflygning og ikke bare gjør det for å skaffe seg status?

                Tenk så utrolig mange ra..... vi hadde hatt i denne trivelige hobbyen hvis det hadde vært en status sport.

                Takke meg til litt barnslig ikke IN hobby
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Jeg har egentlig lite til overs for mainstream (-sport spesielt), og driver derfor bare med modellfly. Ikke noe stort lag med organisert trening og pliktig oppmøte til ditt og datt. Jeg betaler en årlig avgift og kan drive med hobbyen min når det passer meg.

                  At det ikke er spesielt mange som driver med det er egentlig ikke så rart. Hvor mange i her kan for eksempel si at de driver med kulestøt? Spydkast?
                  Akkurat! Det er ikke noen lagsport på linje med fotball og håndball, så at det ikke er spesielt mange som driver med det er ikke så rart, og jeg synes heller ikke at det er så ille heller. En dag på stripa med 30 andre virker ikke spesielt fristende..

                  Og om man skal ha med flere i hobbyen, så bør man satse på rekruttering av de som trenger en interesse og et positivt miljø, så ikke de blir tapt til fotballen!

                  Sære hobbyer og interesser er alltid best, selv om modellfly er en hobby som ofte kunne trengt mer publisitet når saker som den i Senja dukker opp.
                  Ellers synes jeg det holder med noen annonser i lokalavisa en gang i blant, bare så folk får inntrykk av at det er en seriøs hobby pg ikke leketøy
                  Last edited by erlend; 14-10-06, 16:04.
                  Run, live to fly, fly to live, aces high!
                  Erlend Larssen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by affa
                    Joda, skjønner hva dere mener, men er det ikke JÆVLA deilig å treffe hyggelige, normale mennekser som man kan fly og kose seg med som er virkelig interresert i modellflygning og ikke bare gjør det for å skaffe seg status?

                    Tenk så utrolig mange ra..... vi hadde hatt i denne trivelige hobbyen hvis det hadde vært en status sport.

                    Takke meg til litt barnslig ikke IN hobby
                    Er bare såå enig i alt du skriver )
                    Mvh
                    Totto Dahle
                    www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                    Medlem Agder Modellflyklubb

                    Comment


                    • #11
                      Morsom tråd dette, og for meg som har vert leder i BMFK en periode så kjenner jeg det rykker litt til i engasjementet mitt fra den tiden...

                      BMFK har helt siden starten laget en årsrapport som har gått ut til alle "råd, styre og stell" i kommunen, samt de vi leier området av, og andre organisasjoner og kontakter vi har med å gjøre. I denne rapporten skriver vi nettop om trening, konkurranser, resultater, kort-og langsiktige planer fremover, plus plus plus. Dette er en omfattende rapport som på en svært seiøs måte forteller om aktiviteten i klubben.

                      Jeg er overbevist om at denne rapporten er med på å plassere BMFK på en mer seriøs side av skalaen i kommunen. Vi har utrolig gode tilbakemeldinger fra kommunen og det er ingen tvil om at de tar oss seriøst. Vi har også anstrengt oss for å sørge for at innslag vedr. BMFK og modellfly på TV og i media har vert vinklet så seriøst som mulig. Feks. Norge rundt innslaget fra i vår, og helivision innslaget på TV2 nyhetene i fjor. Da ble feks. flyfoto med modellhelikopter satt opp mot fullsize helikopter, og i samarbeid med en svært engasjert reporter fra TV2 synest iallefall jeg at reportasjen hadde et klart seriøst snitt, hvor modellhelikopter ikke bare var sport og konkurranse, men også arbeidsverktøy. "Lek" ble vel ikke engang nevnt i den reportasjen.

                      Jeg tror at man må jobbe hardt, målrettet og konsekvent over laaaang tid for å få modellfly opp på det nivået det fortjener. Selv om jeg er enig med Affa må vi uansett ha fokus på dette rett og slett fordi vi stadig trenger tilgang på feks. offentlige resurser, arealer, midler, ol. Da er det viktig at vi blandt allmennheten blir tatt seriøst.

                      Tross alt - sporten er i vekst, medlemstallene er økende, mediedekningen er økende og vinkelen er mer og mer seriøs. Det er jo bare å kjøre på. Vi blir kanskje ikke like trendy som golf, men vi må da kunne komme på nivå med curling!

                      Når det gjelder å bli jaget har jeg flere ganger opplevd det som noe merkelige greier. Har feks. kommet folk bort når vi har flydd sjøfly på Myrdalsvannet og begynt med "Det var da f*** til bråk dette here da!!!??? Vi forsøker å gå tur her!!!"... så blir det litt stille før det kommer "Ja, ka går disse motorene på da...? Er det vanskelig å fly?". Jeg tror nesten jeg skal klare å fascinere nesten hvem som helst med denne hobbyen hvis man bare vinkler det rett. Det er jo nettpå mangfoldet som er så bra med det. Om du er interessert i fly, modellbygging, fin-snekring, motorer som lager fet lyd, finmekanikk, elektronikk, fine turer på fjellet med en hangmodell, termikk, vær, sjø(fly), grilling, sosialt samvær, en pils med gutta på treff... er jo nesten ikke et mannfolk som ikke lar seg fascinere av minst en av disse tingene!!?!?? Jeg liker alle...
                      Last edited by andersh; 14-10-06, 22:54.
                      Anders Hauge

                      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                      www.JetsOfBergen.no
                      rc.andersh.com

                      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                      Byggeblog for Eurosporten
                      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Christen
                        Ja nå skal jeg spørre om noe jeg har lurt på lenge....men først litt om mine opplevelser.

                        På jobben er sjefen litt rar i forhold til hobbyen min, hver eneste gang det blir nevnt noe om modellfly så må han nevne meg og hobbyen min.
                        Er jo helt topp det, men det han sier er følgende... JA! Christen ja, han driver med sånne lekefly... med da en sånn nedlatende tone at jeg blir litt satt ut egentlig.

                        ..................

                        Spørsmålet mitt da.... er det flere som har denne delen av hobbyen og?
                        Det er det helt sikkert....he-he...
                        Nei faktisk ikke. Har tidligere merket meg at du også sliter med litt nedlatende svigerforeldre (eller no sånt?) når det gjelder hobby'n.

                        Når jeg fortalte sjefen min at jeg drev med modællfly, mer spesifikt hangflyging glisa han godt. Det viste seg at han var hangflyger selv
                        Sender meg blandt annet linker av filmer de har tatt fra sine turer på hangkanten på epost

                        I barnehagen til datteren min ble jeg stoppet av en de ansatte en dag.
                        "Du, er det ikke du som driver med modellfly?"
                        "Ehhhh, jo. Åssen det?"
                        "Åhhh. Jeg har en sønn som er litt gira på sånn radistyrte ting. Og det ser jo ut til å være en sånn fin hobby. Kan du gi noen tips og råd så han kommer i gang"

                        Var med sønnen min på bursdagsfest til en av gutta i barnehagen en dag her.
                        Der nevnet jeg tilfeldigvis modellfly til en av ungene. Da våkna han far i huset.
                        "Å ja, er det du som driver med modællfly ja...."
                        Det viste seg at han var gira på å komme igang han også så vi har avtalt at han skal få gjestefly med pinglekabel på stripa en dag. Han hadde flydd masse FMS etter å ha krasja sin første investering, og var ute etter noe annet og lettere og kommm igang med. Lurer på å anbefale en EasyGlider Electric.

                        Må bare si at jeg har vært totalt forskånet for alle disse negative hendelsene. Alle jeg snakker med om hobby'n min synes det ser arti og interessant. Dog blir de ofte overrasket når de får høyre hvor mye kunnskap du bør ha på mange felter for å drive med dette. I stedet for å kalle meg nerdete så blir det heller imponterte over det vi driver med.

                        Men det er jo meg da
                        Mvh
                        Torbjørn Gustafson
                        www.trmfk.no



                        Will fly for food

                        Comment


                        • #13
                          Etter at jeg begynte med helikopter kan jeg egentlig dele folk inn i to grupper. Du har den gruppen som øyeblikkelig ser på deg med øyne som sier at du er en nerd og dermed også en plage for alle andre. Den andre gruppen (som er nesten like stor) er VELDIG begeistret og spør og graver. Jeg har ikke problemer å forholde meg til noen av gruppene, og faktisk så kan den siste gruppen være mer slitsom enn den første.

                          Min samboer var nok i den første gruppen - jeg var blitt er nerd når jeg kjøpte meg det første helikopteret. Hun synes at det var flott at jeg hadde fått meg en hobby som jeg også kunne bruke tid på hjemme. Med det første heli'et ble det selvfølgelig en del hovring i hagen. Dette understrekte nok hennes syn på meg og min hobby.

                          Men så en dag ble hun og ungene med opp på stripen. Dette var noe som tydeligvis gjore inntrykk. For det første fikk hun møte veldig mange trivelig folk. Det andre var at hun opplevde hastigheten og ikke minst koordinasjonen som må til styre farkosten. Hun forstod at det var veldig mye presisjon og koordinasjon.

                          Hun gikk fra å se på hobbyen som "en nerde-hobby" til å faktisk være "en veldig fin hobby".

                          Hun er fremdeles i den første gruppen som jeg nevnte, men hun har i mye større grad forståelse for interessen.

                          Ellers er mine erfaringer med folk som jeg møter når jeg flyr stort sett positive. Men jeg tror vi må innse at de menneskene som ikke ser noe fasinasjon med vår hobby, vil være mindre "positiv" til vår hobby enn oss andre.
                          - Erik -

                          ------------------------------------------
                          Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

                          Futaba 18MZ

                          Comment


                          • #14
                            Hei!

                            Mange fine historier her!

                            Var oppe på stirpa og fly helikopter en kveld for ikke så lenge siden. En kompis av meg hadde spurt etter meg hjemme og blitt henvist videre opp på stripa.
                            "....kjør dit og så til høyre og inn ved stolpen med de tre gule greine på så over kollen der så ser du stripa"

                            Han kom frem og jeg viste han litt hva jeg drev med, og hvordan tingene fungerte. Fløy rundt og fløy litt acro/3D og fy som ryktet gikk på skolen etterpå!! Han var jo helt overbegeistra, fikk en helt annen respekt for hobbyen!

                            Få med folk på stripa så skal jeg love dere tonen blir en annen! Og nevn at rotorbladene går fortere en sirkelsaga på høvleriet i byn, da tar de et par skritt tilbake
                            Med Vennligst Hilsen
                            Sondre Aabø
                            www.aircam.no

                            Comment


                            • #15
                              Vet ikke om noen av dere fulgte med på LAN 2006 som gikk i forrige uke?

                              For dere som ikke kanskje er inne på dette med E-Sports (som det kalles) er det snakk om LAN partyet som var på Fornebu i Hangar 4. 2500 deltakere fra 10 år til godt opp i voksen alder med datamaskin og 5 dager med intensiv spilling. Mener det er hevet over enhver tvil om at dersom du spiller litt dataspill oppnår du nerdestempel relativt kjapt. På mange måter blir E-Sports sett på samme måte som modellhobbyen - som litt outsider.

                              At NRK sendte live flere ganger fra hallen synes jeg er et stort skritt i riktig retning for E-Sports. Det er mange (tenåringer) som sitter hjemme å spiller og har stor glede av å møtes på LAN partys på samme måte som vi modellflygere har det når vi møtes på stripa. NRK sendte mange kamper og finaler med proff kommentering og full pakke på nivå med andre mer høytstående sporter.
                              Når det er sagt, tror jeg at såkalt E-Sports kommer til å få mer "riktig" vinkling fra media framover og da tror jeg sjangsen øker betraktelig for vår del også. Mitt ønske er å ha samme type dekning av modellflystevner og konkurranser som HW-LAN 2006 fikk, med reportasjer, intervjuer og innblikk i de ulike temaene hobbyen tar for seg og dermed kaste litt lys på hobbyen som en sport.


                              EDIT: Kan legge til at Hangar 4 brukes til innendørs golfing på vinterstid!
                              Last edited by northwood; 16-10-06, 12:33.

                              Comment

                              Working...
                              X